וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חיסול המחבל: מרקל קוראת לבדק בית בגופי הביטחון

קנצלרית גרמניה הורתה לשרי הפנים והמשפטים בממשלתה לבחון דרכים להגברת המעקב אחר חשודים בתכנון פעולות טרור ולגירוש מהגרים בלתי חוקיים. "נבחן לעומק אילו תהליכים עלינו לשנות"

ספק 500

(דב גיל-הר מדווח לאולפן וואלה! NEWS על חיסולו של אניס עמרי המחבל מהפיגוע בברלין)

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה אמש (שישי) במסיבת עיתונאים, בעקבות חיסולו של אניס עמרי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בשוק בברלין בתחילת השבוע, כי גרמניה מעוניינת להרחיב את גירוש הפליטים משטחה. מרקל הכריזה בנוסף על צעדי ביקורת נרחבים שיינקטו לבחינת מנגנוני הביטחון בארצה, בעקבות הפיגוע שגבה את חייהם של 12 בני אדם.

עמרי, בן 24, היה משך זמן רב תחת מעקב הרשויות ללוחמה בטרור בחשד כי הוא מתכנן להוציא לפועל פיגוע. דבר שגרר הפניית ביקורת חריפה כלפי ממשלתה של מרקל. עוד ציינו מבקריה את העובדה כי חלפו יומיים מאז הפיגוע עד להכרזתו כמבוקש וכן שהיה עליו להיות מגורש מהמדינה זמן רב קודם לכן.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב לא הטילה וטו - ומועצת הביטחון אישרה החלטה נגד ההתנחלויות
פיגוע דקירה באפרת: פצוע בינוני במקום; מצוד אחר המחבל
פוטין על ההתנקשות בשגריר: "היחסים עם טורקיה לא ייפגעו"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע הדריסה בברלין, 20 בדצמבר 2016. רויטרס
"להגדיל את מכסת המגורשים". מרקל/רויטרס

במסיבת העיתונאים שערכה אמרה מרקל כי שוחחה עם נשיא תוניסיה, אל-באג'י א-סבסי, והודיעה לו על כוונתה להרחיב את גירוש התושבים השוהים בגרמניה באופן לא חוקי. "השגנו התקדמות השנה בסוגיה החשובה של גירוש אזרחים תוניסאים שאין להם עוד זכות להישאר על אדמת גרמניה", אמרה. "אמרתי לנשיא תוניסיה כי עלינו להגביר משמעותית את קצב גירושם ולהגדיל את מכסת המגורשים בחזרה לארצם".

מרקל התייחסה להשתלשלות האירועים בעניינו של עמרי ואמרה כי זו אכן מעלה שאלות. "נבחן לעומק אילו תהליכים עלינו לשנות ובאיזו מידה", הוסיפה. עוד אמרה הקנצלרית כי הורתה לשרי הפנים והמשפטים בממשל הפדרלי וכן במדינות המחוז לבחון "כל היבט של המקרה" ולהציג את מסקנותיהם בהקדם. זאת, על מנת לערוך את השינויים הדרושים וליישמם במהירות האפשרית. שר המשפטים, הייקו מאס, התחייב לבחון "דרכים לשיפור המעקב אחר אנשים העלולים להוות סיכון ביטחוני" וכן צעדים להאצת גירושם של מהגרים בלתי חוקיים.

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully