וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקמה בצלבנים": המחבל מהפיגוע בברלין צולם נשבע אמונים לדאעש

בסרטון, שפורסם בסוכנות הידיעות של הארגון הסוני הקיצוני, נראה אניס עמרי נשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי, וקורא למוסלמים באירופה להילחם "בצלבנים החזירים ובכופרים". המחבל חוסל הלילה בחילופי אש במילאנו

ספק 500

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שישי) סרטון ובו נראה אניס עמרי, המחבל שהוציא לפועל את מתקפת הטרור בברלין וחוסל במילאנו, נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בסרטון, שפורסם בסוכנות הידיעות "אעמאק", נשמע המחבל מצהיר אמונים למנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. כמו כן, הוא אומר כי המוסלמים ינקמו ב"צלבנים שמפציצים אותם כל היום".

"באנו לשחוט אתכם צלבנים חזירים", אומר עמרי בסרטון. "תדעו לכם שמאחורי המאמינים שאתם מפציצים עומדת אומה שלמה שתנקום בשבילם, ומבטיחה שדמם לא יהיה הפקר. נשקה אתכם מהכוס המרה שלנו". עמרי אף קרא לכל "אחיו המאמינים" לצאת לג'יהאד "בכל מקום ובאמצעות כל מה שניתן". בנוסף הוא קרא למוסלמים באירופה להילחם "בצלבנים החזירים ובכופרים", ואמר כי הוא "מקריב את דמו לאללה הגדול".

המחבל מברלין בסרטון בו הוא מכריז אמונים לדעאש. ספק 500
נשמע אמונים לדאעש. עמרי/ספק 500

עמרי נורה הלילה למוות בתום מרדף בעיר מילאנו שבאיטליה. טביעות האצבע שנלקחו מזירת המתקפה, שבה נרצחו 12 בני אדם, הבהירו כי חמוש שחוסל במילאנו במהלך הלילה הוא אכן עמרי, שנמלט לאחר הפיגוע.

באיטליה דיווחו שחילופי האש החלו בשעה 3:00, אחרי שהמחבל נעצר בבדיקה שגרתית בפרבר ססטו סן ג'ובאני. הוא התבקש להראות תעודות זהות, אך שלף אקדח, צעק "אללה אכבר" וירה לעברם. אחד השוטרים נפצע, ועמרי חוסל מירי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המחבל מהפיגוע בברלין נורה בתום חילופי אש במילאנו, 23 בנובמבר. מתוך טוויטר, צילום מסך
זירת החיסול במילאנו, הלילה/צילום מסך, מתוך טוויטר

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה במסיבת עיתונאים אחר הצהריים, בעקבות חיסולו של עמרי, כי גרמניה מעוניינת להרחיב את גירוש הפליטים משטחה. לדבריה שוחחה עם נשיא תוניסיה, אל-באג'י א-סבסי, והודיעה לו על כוונתה. עוד הוסיפה מרקל כי בעקבות הפיגוע בשוק בברלין התעוררו שאלות רבות וכי תפעל לשיפור האבטחה במדינה.

"השגנו התקדמות השנה בסוגיה החשובה של גירוש אזרחים תוניסאים שאין להם עוד זכות להישאר על אדמת גרמניה", אמרה. "אמרתי לנשיא תוניסיה כי עלינו להגביר משמעותית את קצב גירושם ולהגדיל את מכסת המגורשים בחזרה לארצם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמרי בתמונות שצולמו במסגד בברלין ימים לפני המתקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת RBB הגרמנית פרסמה אתמול תמונות לכאורה של עמרי במסגד בעיר כמה שעות לאחר הפיגוע. לפי הרשת, התמונות צולמו לכאורה בידי כוחות הביטחון הגרמניים בשכונת מואביט, אך משטרת גרמניה הודיעה כי האדם שצולם בסרטונים אינו עמרי.

אתמול ערכה המשטרה סריקות באותו המסגד, שעל פי הדיווחים היה ידוע כמקום שבו מתקיימת פעילות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והוא נסגר בהוראת הרשויות בעבר. עם זאת, עד כה לא נערכו מעצרים. המשטרה פשטה על כמה מוקדים נוספים ברחבי המדינה. המבצע כלל דירה בברלין, מתחם דירות בדורטמונד ומקלט לפליטים באמריך שבמערב גרמניה.

שר הפנים הגרמני תומס דה מזייר אמר אתמול כי טביעות אצבע של עמרי אותרו בתוך המשאית, שפרצה לשוק ודרסה למוות 12 בני אדם - בהם הישראלית דליה אליקים. "אנו יכולים לדווח היום כי יש בידינו מידע חדש המעלה את הסבירות לכך שהחשוד הוא אכן זה שביצע את המתקפה", אמר דה מזייר. "במושב הנהג נמצאו טביעות אצבע ויש עוד הוכחות המצביעות על כך".

(עדכון ראשון: 16:15)

שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
זירת הפיגוע בשוק חג המולד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully