וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת גרמניה: החשוד בביצוע הפיגוע בברלין כנראה עדיין בעיר

כלי תקשורת במדינה פרסמו כי אניס עמרי בן ה-24, החשוד שנהג במשאית ששעטה לתוך שוק חג המולד בברלין, עדיין מתחבא בעיר בעודו פצוע. אתמול פורסמו תמונות שבהן נראה החשוד לכאורה במסגד בבירה לאחר המתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אניס עמרי, התוניסאי בן ה-24 החשוד בביצוע הפיגוע בשוק חג המולד בברלין השבוע, ככל הנראה עדיין נמצא בעיר - כך דווח הבוקר (שישי) בכלי תקשורת בגרמניה. על פי המשטרה בעיר, עמרי עדיין מתחבא בבירה והוא ככל הנראה פצוע.

אתמול פרסמה רשת RBB הגרמנית תמונות של עמרי במסגד בברלין כמה שעות לאחר הפיגוע. לפי הרשת, התמונות צולמו לכאורה בידי כוחות הביטחון הגרמניים בשכונת מואביט. תמונות דומות של עמרי צולמו גם ב-14 וב-15 בדצמבר, ימים בודדים לפני המתקפה.

אתמול ערכה המשטרה סריקות באותו המסגד, שעל פי הדיווחים היה ידוע כמקום שבו מתקיימת פעילות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והוא נסגר בהוראת הרשויות בעבר. עם זאת, עד כה לא נערכו מעצרים. המשטרה פשטה על כמה מוקדים נוספים ברחבי המדינה. המבצע כלל דירה בברלין, מתחם דירות בדורטמונד ומקלט לפליטים באמריך שבמערב גרמניה.

עוד כתבות בנושא:
המשאית שועטת לכיוון השוק וההמון נמלט: תיעוד מהפיגוע בברלין
מצוד ברחבי גרמניה אחרי המחבל: "נמצאו טביעות אצבעותיו במשאית"
אחרי ההלם והכאב, תושבי ברלין שבים לשוק המצולק והמדמם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אניס עמרי במסגד ימים בודדים לפני המתקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים הגרמני תומס דה מזייר אמר אתמול כי טביעות אצבע של עמרי אותרו בתוך המשאית, שפרצה לשוק ודרסה למוות 12 בני אדם - בהם הישראלית דליה אליקים. "אנו יכולים לדווח היום כי יש בידינו מידע חדש המעלה את הסבירות לכך שהחשוד הוא אכן זה שביצע את המתקפה", אמר דה מזייר. "במושב הנהג נמצאו טביעות אצבע ויש עוד הוכחות המצביעות על כך".

דוברת משרד התובע הכללי בגרמניה, פראוק קוהלר, אמרה כי "בשלב זה אנו מעריכים כי אניס אמרי נהג במשאית". היא אישרה כי המשטרה ערכה היום חיפושים ברחבי גרמניה, אך לא בוצעו מעצרים.

בהודעה של התביעה הפדרלית אתמול נמסר כי עמרי עשוי להיות "חמוש ומסוכן" והתושבים התבקשו ליצור קשר עם המשטרה אם הם מבחינים בו. כמו כן, הועמד פרס של מאה אלף יורו עבור כל מי שימסור מידע עליו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד המחבל במסגד שעות לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד של עמרי במסגד בברלין ב-15 בדצמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מאחיו של עמרי אמר לסוכונת הידיעות אי-פי כי "אני קורא לו להסגיר את עצמו למשטרה. אם יוכח שהוא מעורב בפיגוע, ננתק את הקשר עמו". עבד אל-קאדר עמרי הוסיף כי "יכול להיות שדעותיו הקצינו כשהיה בכלא באיטליה, שם שהה לאחר שעזב את תוניסיה בתחילת האביב הערבי". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי משפחתו של עמרי נחקרה בידי כוחות הביטחון של תוניסיה.

מוקדם יותר אתמול פורסם תיעוד ראשון של הפיגוע, ובו נראית משאית פורצת לתוך שוק חג המולד בברלין ועוברי האורח המבוהלים נמלטים במהירות מהזירה. בסרטון שפרסם "הבילד" הגרמני, ניתן לראות משאית שחורה נוסעת במהירות, שהגיעה לפי הדיווחים ל-70-60 קמ"ש. עוד ניתן לראות כי הנהגים ההמומים עומדים בכביש מבלי לזוז.

(עדכון ראשון: 23:44)

שוטרים מציבים חסמי בטון מחוץ לשוק חג מולד בכיכר ברייטשד בברלין, 22 בדצמבר 2016. רויטרס
מחסומי בבטון בשוק חג המולד בברלין, היום/רויטרס
שוק חג המולד בברלין. גרמניה, 21 בדצמבר 2016. AP
זירת הפיגוע בברלין, שלישי האחרון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully