וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו במשרד רה"מ ופעיל ליכוד: המינויים הפוליטיים של נתניהו

23.12.2016 / 9:45

ראש הממשלה, המכהן גם כשר חוץ, יביא לאישור הממשלה את מינויו של יוסי שלי, פעיל במפלגתו ויו"ר רשות הדואר לשעבר, לתפקיד שגריר ישראל בברזיל. לתפקיד הקונסול ביוסטון מייעד נתניהו את גלעד כץ, שהיה יועץ במשרדו

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(דני דיין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על ביטול מינויו לשגריר, דצמבר 2015)

ראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, יביא ביום ראשון לאישור הממשלה שני מינויים פוליטיים בשירות החוץ הישראלי, במסגרת מכסת 11 המינויים המותרים לו על פי חוק. נתניהו מתכוון למנות את יוסי שלי, פעיל ליכוד ותיק ששימש בעבר חבר הנהלת עיריית באר שבע ויו"ר רשות הדואר, לתפקיד השגריר בברזיל. בנוסף מייעד נתניהו לתפקיד הקונסול ביוסטון שבטקסס את גלעד כץ, אחד מיועציו במשרד ראש הממשלה.

ועדת המינויים הבכירה בנציבות שירות המדינה אישרה את המינויים, וקבעה כי למרות הזיקה הפוליטית והאישית של המועמדים הוכחה לגביהם דרישת "הכישורים המיוחדים" המאפשרת את מינויים.

תפקיד השגריר בברזיל עורר בשנתיים האחרונות מתיחויות דיפלומטיות, לאחר שממשלה של הנשיאה דאז, דילמה רוסף, דחה את המינוי הפוליטי הקודם שתוכנן בירושלים, זה של דני דיין, שמאז מונה לתפקיד הקונסול בניו יורק. כעת, נתניהו מתכוון למנות לתפקיד את יוסי שלי, סגן אלוף במילואים ובעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול ששימש בעבר כיו"ר רשות הדואר וכמנכ"ל עיריית באר שבע ובשנים האחרונות ייעץ לתאגידים וחברות בישראל באופן פרטי.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא מצרים הורה לדחות את הדיון על התנחלויות באו"ם
בדרך להיעצר? חסינותו של ח"כ באסל גטאס הוסרה רשמית
תושבי עמונה בתשובה נוספת לבג"ץ: "נתפנה ללא תנאים"

יוסי שלי, לשעבר יו"ר רשות הדואר. אריאל שליט/ הארץ, ספק 500
שני המינויים אושרו בשל "כישורים מיוחדים" של המועמדים. יוסי שלי/ספק 500, אריאל שליט/ הארץ

בתחילת החודש אישרה ועדת המינויים את מינויו של שלי לתפקיד, וקבעה כי למרות שיש לו זיקה פוליטית לראש הממשלה – שלי היה מועמד ליו"ר מפלגת הליכוד וסייע לנתניהו בפריימריז בשנת 2005 – יש לו את הרקע והכישורים המיוחדים למילוי המשרה. עוד קבעה הוועדה כי שלי הוא "בעל ניסיון מגוון בעוצמות ניהול גבוהות ובעל ניסיון מוכח בתחום הניהול העסקי", והדגישה שתחומי הכלכלה והמסחר רלבנטיים לתפקיד בברזיל, המדינה הגדולה באמריקה הלטינית והכלכלה השביעית בגודלה בעולם. "רצף התפקידים וגיוונם מהווים משום צבירת ניסיון משמעותי שיכול להיות בעל ערך בתפקיד השגריר לברזיל", קבעה הוועדה.

בעבר, שלי התחייב שלא להתמנות למשרות בשירות הציבורי לתקופה של שלוש שנים, בהמשך לכתב אישום שהוגש נגדו, לפיו הסתיר פרטים אודות זיקתו הפוליטית כשהתמנה ליו"ר רשות הדואר בשנת 2005, אך המועד הזה עבר ביוני 2015. מהצעת ההחלטה שהופצה לשרים עולה כי שלי חתם ביולי האחרון על הסדר למניעת ניגוד עניינים והתחייב לא לקבל החלטות בכל עניין הנוגע באופן ישיר לחברות פרטיות עמן הוא עבד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר בירושלים, 18 בדצמבר 2016. רויטרס
נציב שירות המדינה היה בדעת מיעוט. נתניהו/רויטרס

המינוי השני שיובא לפתחו של השרים הוא של גלעד כץ, שמשמש כיועץ לנתניהו מאז 2010, ומנהל את המחלקה לתכתובות בעברית במשרד ראש הממשלה. בעבר אף היה כץ אחראי על פניות הציבור במשרד. מינויו של כץ לתפקיד קונסול כללי ביוסטון זכה גם הוא לאישור ועדת המינויים הבכירה, אך לא פה אחד. מהצעת ההחלטה עולה כי נציב שירות המדינה, משה דיין, סבר כי אין לכץ כישורים מיוחדים הגוברים על זיקתו האישית לראש הממשלה.

אולם, דעת הרוב - שני הנציגים האחרים בוועדה - קבעה כי המינוי ראוי וכי לכץ, בעל תואר ראשון ושני במדע המדינה ששימש בעבר כתב במקור ראשון, יש "כישורים מיוחדים בשל העיסוק הנוכחי שלו והחשיפה לעולמות תוכן בעולם הציבורי". כל חברי הוועדה הסכימו שכץ הותיר "רושם מצוין" בהופעתו בפני הוועדה והתרשמו מאופיו ואמינותו, אך נציב שירות המדינה בדעת מיעוט סבר כי "רף הכישורים הנדרשים צריך להיות גבוה יותר לאור הזיקה האישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully