וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הפייסבוק" בדרך לאישור: פוסטים יוסרו בהוראת בית המשפט

22.12.2016 / 7:46

הצעת החוק, ביוזמת השרים שקד וארדן, מעניקה לבית המשפט סמכות להורות למנועי חיפוש ולאתרי אינטרנט להסיר תכנים הנחשבים מסיתים, ותחייב את פייסבוק למחוק פרסומים המהווים עבירה פלילית. "החוק הכרחי כדי למנוע טרור"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

(ריאיון באולפן וואלה! NEWS על ההאשמות של השר ארדן נגד פייסבוק, יוני)

"חוק הפייסבוק" יעלה להצבעה בוועדת השרים בכנסת ביום ראשון הקרוב, שם צפויים השרים לאשר אותו. החוק, שאותו יזמו שרת המשפטים איילת שקד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, מעניק סמכות לבית המשפט להורות על הסרת תכנים מסיתים מהרשת. כך, פוסטים בפייסבוק יוכלו להימחק אם פרסומם מהווה עבירה פלילית, או כאשר ישנו סיכון ממשי לביטחונו של אדם, הציבור או המדינה. ההצעה אינה מחייבת את פייסבוק לאתר תכנים מסיתים, אלא רק להסיר פוסטים כאלו שזוהו על ידי המדינה, ונתבקשו להימחק על ידי גורמים מוסמכים מטעם היועץ המשפטי לממשלה.

"אפקט הפרפר הזה, שבו הקלדה של אדם במקום אחד יוצרת סערה של ממש, המביאה אף למעשי הרג במקום אחר, ללא יכולת אכיפה ושליטה, היא בלתי סבירה וחייבת להיפתר", הסבירה שקד. "כיום תכנים מסיתים מופצים ברשתות החברתיות חדשות לבקרים, ומהווים כר פורה לצמיחתם של טרוריסטים. בגל הטרור האחרון, ראינו כי ישנו קושי משמעותי בחקיקה הקיימת, שכן לגופי האכיפה אין היכולת לדרוש מחברות כדוגמת גוגל ופייסבוק להוריד תוכן אשר עלול להיחשב כמסית".


עוד בוואלה! NEWS:
השביתה ברשויות המקומיות תסתיים מחר; הלימודים יתקיימו כסדרם
אחרי חמש שנות מאסר: משה קצב השתחרר מהכלא
גרמניה: החשוד בפיגוע - מהגר תוניסאי שהיה מוכר לרשויות

גלעד ארדן, מארק צוקרברג. ניב אהרונסון, AP, עיבוד תמונה
"פייסבוק לא נענתה לבקשת המשטרה להסיר תכנים". מארק צוקרברג והשר ארדן/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, AP

עוד לפי ההצעה, בהינתן והמפרסם הורשע בעבירה פלילית, התנאים להוצאת הצו לא יהיו חייבים להתקיים על מנת להפעילו. גורמי אכיפה ציינו כי ניתן למתוח קשר ישיר בבירור בין תכנים מסיתים ברשת לבין ריבוי פעילויות טרור, שכן הרשת מהווה פלטפורמה נוחה להנעת פעילים, כך שנצפים יותר ויותר אירועי טרור של מפגעים בודדים.

"למרות שההסתה מובילה לטרור, עדיין פייסבוק וחברות האינטרנט אינן נענות לכל פניות המשטרה להסיר תכנים מסיתים", אמר ארדן. "לעתים נדרש זמן רב עד להסרת התוכן המסית. לכן, החוק החדש הכרחי כדי לתת לנו את הכלים לפעול באופן מיידי להסרת תכנים שעלולים לגרום למעשי טרור ורצח".

איילת שקד בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"בגל הטרור ראינו קושי בחקיקה הקיימת". שקד/הארץ, אמיל סלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully