וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאדמה ומעבר לקווי האויב: צפו בתרגיל הנרחב של יהל"ם

21.12.2016 / 17:08

במסגרת לקחי "צוק איתן" הוחלט במטה הכללי של צה"ל להרחיב את מצבת הלוחמים ביחידה במאות חיילים נוספים. בשבוע שעבר נערך תרגיל נרחב ראשון במתכונת החדשה של היחידה שחייליה לוחמים כתף אל כתף עם רובוטים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

במטה הכללי של צה"ל הוחלט לפני כמה חודשים להגדיל את היקף הלוחמים המשרתים ביחידה המיוחדת של חיל ההנדסה הקרבית, יחידת "יהל"ם" במאות חיילים נוספים. זאת, כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן" מחודש אוגוסט 2014. בשבוע שעבר ערכה היחידה לראשונה תרגיל במתכונתה החדשה בבקעת הירדן, שנמשך חמישה ימים.

לוחמי היחידה, בסדיר ובמילואים, צעדו מרחק של 70 קילומטרים והתאמנו בלחימה בשטחים פתוחים, בנויים, וכן פשיטה על יעדים תת-קרקעיים, בהם גם מנהרות הנגועות בחומרי לחימה כימיים. גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול (שלישי) כי ישראל עוקבת אחר ניסיונות של ארגוני טרור שונים להשיג אמצעי לחימה כימיים וביולוגיים ואף לייצר כאלה בעצמם.

הלוחמים תרגלו סיוע לכוחות חיל רגלים, שריון וכוחות מיוחדים וכן טיהור נרחב של שטח בשליטת אויב. בין השאר התמודדו הלוחמים בתרגיל עם פשיטה על בונקרים, מנהרות ומוצבי אויב בהם נדרשו להתגבר על מטענים, מוקשים, מבנים ממולכדים ומשגרי רקטות.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חמש שנות מאסר: הנשיא לשעבר משה קצב השתחרר מהכלא
ועדת הכנסת אישרה הסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
השביתה ברשויות המקומיות תסתיים מחר; הלימודים יתקיימו כסדרם

תרגיל של יחידת יהל"ם, דצמבר 2016. דובר צה"ל
הלוחמים תרגלו טיהור נרחב של שטח בשליטת אויב. חייל משתלשל אל פיר מנהרה/דובר צה"ל

התוספת הנרחבת למצבת כוח האדם ביחידה תתחלק בין הפלגות השונות, בהן - "סמור", המתמחה בלוחמת מנהרות; "מדרון מושלג", שייעודה פריצות למבנים; "סילוק פצצות", שלוחמיה מתמחים בנטרול תחמושת ומטענים; "יעל", שייעודה סיור מודיעיני בעומק שטח האויב וניתוח גיאוגרפי, כולל חציית מעברי מים זורמים; ו"סייפן", המתמחה בגילוי, זיהוי ונטרול ממוקד של חומרי לחימה כימיים בקו המגע עם האויב.

בשנה האחרונה הצטיידה היחידה בכמה אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בהם רחפנים בעלי מצלמות ורובוטים מסוגים שונים. בין השאר גם רובוט מדגם "רוני" (רובוט נישא ייעודי) מתוצרת חברת ROBOTEAM הישראלית, השוקל 5.5 קילוגרמים וניתן לנשיאה על הגב. הרובוט כולל מצלמה מתקדמת ומסוגל לפעול בתוך מנהרות. הוא מצטרף לרובוטים נוספים, בהם TALON-4 השוקל 69 קילוגרם וחמוש באקדח עם מחסנית בת 30 כדורים. קצין בכיר ביחידה הסביר כי מדובר ברובוטים מצילי חיים המשמשים למשימות מגוונות, כגון טיפול במנהרות ונטרול מטעני חבלה וחומרי נפץ שונים. לדברי הקצין, היחידה מפתחת בנוסף רובוטים מתאבדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תרגיל של יחידת יהל"ם, דצמבר 2016. דובר צה"ל
משימות מגוונות. לוחמי היחידה נכנסים למנהרה בליווי רובוט/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully