וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החשד נגד גטאס: ייאסרו ביקורי ח"כים עם אסירים ביטחוניים

20.12.2016 / 18:35

לפי ההצעה שהתקבלה בוועדת הכנסת, ייבחרו בעלי תפקידים שיוכלו לערוך ביקורים על מנת לפקח על תנאי הכליאה. "ביקורי אסירים אינם תחת חסינות ח"כים בשל חשש מפגיעה בביטחון המדינה"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

ועדת הכנסת החליטה היום (שלישי) לאסור ביקורים של חברי כנסת עם אסירים ביטחוניים בבתי הכלא בישראל. זאת, ברקע החשדות נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) על הברחת טלפונים למחבלים במהלך פגישות בכלא קציעות. לפי ההחלטה, כל חבר כנסת, מלבד מורשים קבועים שייבחרו לכך, יוכל לבקר אסירים בטחוניים בכפוף לאישור השר לביטחון הפנים. ההחלטה המחייבת התקבלה ברוב של 12 חברי כנסת. ח"כ אורן חזן (הליכוד) נמנע וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) הצביעה נגד.

לפי ההחלטה, בביקורים אלו יש "גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם". הוועדה, שתחת אחריותה נושא חסינות חברי הכנסת, קבעה כי ביקורי אסירים ביטחוניים "אינם חוסים תחת חסינותם וזכויותיהם של חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מביקורים אלו, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון".

לקריאה נוספת:
ח"כ גטאס נחקר בלהב 433: "אצא בראש מורם, ההר יוליד עכבר"
הערכת שב"כ מ-2012: הרוצח שעמו נפגש גטאס בקשר עם גורמי טרור
ח"כ גטאס זומן לחקירה בלהב 433: "יש ראיות משמעותיות נגדו"

גטאס נכנס לחקירה בלהב 433: "ההר יוליד עכבר". יותם רונן
"הביקורים תמיד על רקע פוליטי". ח"כ גטאס, היום/יותם רונן

עם זאת, הוועדה, שבראשותה עומד ח"כ יואב קיש (הליכוד) קיבלה את ההצעה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להחריג כמה בעלי תפקידים ולאפשר להם לקיים את הביקורים, וזאת על מנת לפקח על תנאי הכליאה. לפי ההצעה של ארדן, יש לקבוע בתיאום עם יו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה את המורשים הקבועים בקרב חברי הכנסת – קואליציה ואופוזיציה כאחד – שלהם ניתן יהיה לאפשר את הביקורים.

השר ארדן הציג בוועדה חוות דעת של שירות הביטחון הכללי לפיה יש לאסור ביקורים של אסירים ביטחוניים עם ח"כים. "הדבר יוצר חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה", נכתב בה. ארדן ציין כי "נושא הביקורים מאתגר את שב"ס שנים רבות. כל אחד צריך לשאול מה זה עושה לכנסת שח"כ הולך לבקר שלושה מחבלים ששפוטים לעשרות שנים בכלא על מעשי רצח נוראים ביותר שביצעו ומבריח טלפונים סלולריים".

הביקורים, לטענת ארדן, "הם תמיד על רקע פוליטי שנועדו לחזק ולהזדהות עם המחבל. בדרך כלל המבקר מעלה בסיום הביקור פוסט שבו הוא מספר כמה הוא עזר. ברור שהביקורים מחזקים את מעמדם ויוצרים פגיעה בביטחון המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"לפעול בכל הכוח נגד מי שמנצל את הדמוקרטיה כדי לפגוע בישראל"

החלטות הוועדה והדיון שהתקיים בה היום הן המשך לדיון שהתקיים בנושא אתמול. יו"ר הוועדה, ח"כ קיש, אמר כי "ישראל צריכה לפעול בכל הכוח ובנחרצות נגד מי שמנצל את הדמוקרטיה שלה במטרה לפגוע בה מבפנים. צר לי שחברי הכנסת הערבים בחרו שלא להגיע לדיון ולתת הסברים. אנחנו קיבלנו החלטות גם בלעדיהם. מישהו מעלה על הדעת שחבר קונגרס בארצות הברית היה מבריח טלפון לפעיל אל-קאעדה בכלא?". על ח"כ גאטס אמר: "עוד סוס טרויאני נחשף בתחבולותיו. מקומו אינו בכנסת, אלא בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully