וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אפשרות של לחימה בצפון: צה"ל בוחן רכש מאות טילים

20.12.2016 / 18:10

גורם ביטחוני בכיר מסר כי החלה בחינת רכש של מאות טילי קרקע-קרקע לטווח של עד 200 קילומטרים, אולם בצמרת הצבא הביעו התנגדות למהלך. הגורם התייחס לקיצור השירות הסדיר: "לא משאיר זמן, נדון עם האוצר בשירות של 36 חודשים"

צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: אוהד פיטר

צה"ל החל לבחון את האפשרות של רכש מאות טילי קרקע-קרקע לטווחים של עד 200 קילומטרים, במטרה לכסות יעדים רבים בזירה הצפונית – כך אמר היום (שלישי) גורם ביטחוני בכיר. הטילים, שיכולים לשאת ראש קרב במשקל 450-400 קילוגרמים, נועדו לדברי הגורם לאפשר לצבא להתמודדות עם תרחישים שונים.

עם זאת, גורמים בצמרת הצבא חולקים על ההצעה לרכש הטילים, מהתעשיות הביטחוניות הישראליות, בעיקר בשל המשמעות התקציבית של המהלך. לשם כך, החלו בצה"ל בעבודת מטה על מנת לבחון את ההשלכות של טילים כאלה מבחינה תקציבית ומבחינה מבצעית.

עוד בוואלה! NEWS:
עוד חוליה בשרשרת החיסולים: המכה שהוציאה לאור את התחזקות חמאס
צה"ל חשף מפעל נשק מתחת לבית משפחה: "מהגדולים שנתפסו בגדה"
למרות השיפור ביחסים עם מצרים: חמאס מאפשר הברחת נשק לדאעש בסיני

שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס "ממדים ללימודים" בקריה, 4 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
"נפתח דיאלוג עם האוצר כדי להגיע ל-36 חודשי שירות". ליברמן/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, התייחס הגורם לירי שבוצע אתמול משטח רצועת עזה, והבהיר כי האחראי לכך הוא פלג סלפי. בתגובה לירי, פגעו כוחות צה"ל במוצב של ארגון חמאס, למרות שזה עצר את האחראים לירי. כמו כן, הוסיף הגורם בהתייחסות להתפתחויות נוספות בזירה האזורית, כי "אנחנו רואים מאמץ מצד ארגוני טרור מכל הסוגים, כולל 'המדינה האסלאמית' להשיג נשק כימי, ביולוגי ולא קונבנציונלי - גם ממה שנשאר בסוריה, וגם במטרה לפתח בעצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון, א-רקה, סוריה, יוני 2015. רויטרס
"מאמץ מצד ארגוני טרור מכל הסוגים להשיג נשק כימי". כוחות דאעש בסוריה/רויטרס

הגורם התייחס גם לסוגיית קיצור השירות הצבאי של גברים, מ-36 חודשים ל-32. הוא הבהיר כי הצבא אמנם התחייב לשירות סדיר של שנתיים וחצי בלבד, אך טען כי זו "משימה בלתי-אפשרית" להכשיר כוח סדיר מיומן, בעיקר ביחידות מיוחדות כמו דובדבן ומגלן, במשך זמן כזה. "זה כמעט לא משאיר זמן לשירות פעיל", הבהיר.

לדברי הגורם הביטחוני, שר הביטחון הקודם משה יעלון התחייב בפני שר האוצר משה כחלון שלא לפתוח את הסעיף הרלוונטי עד לשנת 2019, וגם אז לפעול בהידברות בנושא. הגורם ציין כי נשקלת האפשרות לחייב את הלוחמים ביחידות המיוחדות לשרת עד ארבע שנים, בשירות סדיר ובקבע, אולם הוא הבהיר כי מדובר בעניין כספי, וכי בשנה הבאה תיעשה פנייה למשרד האוצר בנושא.

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום לנושא קיצור השירות הסדיר. "שנתיים וחצי של שירות, זו גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה", טען ליברמן. לדבריו, "אני מקווה שבתחילת השנה הבאה נפתח דיאלוג עם האוצר כדי להגיע ל-36 חודשי שירות".

תרגיל תלת חטיבתי של אוגדה 162, דצמבר 2016. דובר צה"ל
"משימה בלתי-אפשרית". חיילים בתרגיל/דובר צה"ל

הגורם הביטחוני הבכיר עוד מסר כי אתמול אושרו כניסתם של עוד 15 אלף פועלים פלסטינים לעבודה בישראל בתחום הבניין, התעשייה והחקלאות. בכך, לדבריו, מתקרבת מכסת הפועלים הפלסטינים בישראל לכמאה אלף. עם זאת, הוא ציין כי במערכת הביטחון מתנגדים לקליטת פועלים פלסטיניים מרצועת עזה בתחום החקלאות ביישובי הנגב המערבי. במקביל, מסר הגורם כי נשקלת האפשרות להיענות לבקשה פלסטינית וישראלית להקים אזור תעשייה בתרקומיא.

(עדכון ראשון: 17:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully