וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השיפור ביחסים עם מצרים: חמאס מאפשר הברחת נשק לדאעש בסיני

18.12.2016 / 12:19

בין הצדדים חלה הפשרה, אולם חמאס עדיין מאפשר לשלוחת "המדינה האסלאמית" בחצי האי להעביר את פצועיה לבית חולים ברצועה, גם לאחר הפיגוע הקטלני בקהיר. למרות זאת, צבא מצרים רושם הישגים בלחימה בטרור

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: סרטון שפרסמה שלוחת דאעש בסיני, בחודש אוגוסט)

על אף ההפשרה לכאורה ביחסי מצרים ורצועת עזה ופתיחת מעבר רפיח גם בשבוע הקרוב, חמאס ממשיך לאפשר לדאעש להעביר לוחמים פצועים לרצועה - כך אמרו מקורות ערביים לוואלה! NEWS. לדבריהם, חמאס אף מעלים עין מהברחה של אמצעי לחימה לחצי האי סיני עבור הארגון הקיצוני. זאת על אף שרק בשבוע שעבר קיבל דאעש אחריות לפיגוע קשה בכנסייה קופטית בקהיר, שבו נהרגו 25 בני אדם.

ההברחות מתנהלות בזמן שבסיני ובמקומות אחרים במצרים נמשכת הלחימה הקשה בין הצבא לבין תומכי דאעש. למצרים התברר לאחרונה כי אחת המנהרות המרכזיות שמשמשות להברחה פועלת בחסות חמאס ושייכת למבריח המשתף פעולה עם הזרוע הצבאית של הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: פלסטיני בן 19 נהרג מאש כוחות הביטחון בכפר באזור רמאללה
"לא האמנו לביצועים": 40 שנה להגעתו הסוערת של ה-F-15 לישראל
עם רוח גבית מאיראן ומסוריה: כך ייסד חמאס את מערך המל"טים

עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
עמדת צבא מצרים בסמוך לגבול עם ישראל/רויטרס

הפיגוע בכנסייה ביום ראשון שעבר היה מהקשים שידעה קהיר בשנה האחרונה. מלבד 25 ההרוגים נספרו בכנסייה עוד כמעט 40 פצועים. מטען החבלה התפוצץ באזור תפילת הנשים. תחילה מיהר המשטר להאשים את "האחים המוסלמים", אולם כעבור זמן קצר קיבל דאעש אחריות לפיגוע.

האירוע לא האט את קצב העברת הפצועים של דאעש מסיני לתוך עזה. במצרים כבר יודעים באיזה בית חולים זוכים הנפגעים הללו לטיפול - חאן יונס - ומי הם ומי הם אנשי הקשר המרכזיים מצד חמאס. אחת המנהרות הבודדות שאותה המצרים לא הצליחו להרוס, השייכת למבריח בולט ששמו מוחמד שאער, היא נתיב ההעברה המרכזי של פצועי דאעש לתוך הרצועה. שאער, התברר למצרים, פועל בחסות חמאס ובעידודו ולמעשה משמש "קבלן משנה" לנושא ההברחות.

ואולם, הכנסת הפצועים לעזה הפכה להיות הקלה שבבעיות כוחות הביטחון המצריים בסיני. חמאס מאפשר הכנסה של אמצעי לחימה רבים מעזה לתוך סיני, בעיקר טילי נ"ט ומטעני צד מאולתרים. מטעני הצד הללו הפכו לבעיה הגדולה ביותר שעמה מתמודד צבא מצרים בסיני והיא מסבה לו אבידות רבות בכל שבוע. המצרים משתמשים באמצעים טכנולוגיים שונים בניסיון לפתור את הבעיה, אך לא הצליחו להתגבר עליה לחלוטין. מקורם של רבים מהמטענים הללו הוא בעזה או במומחי חבלה שהגיעו מהזרוע הצבאית של חמאס ומסייעים בהרכבת מטענים בסיני.

רקטות ששיגרה שלוחת דאעש בחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 14 דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
רקטה ששיגרה שלוחת דאעש בסיני לעבר ישראל בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

השבוע קיבל דאעש בסיני אחריות על ירי של רקטות גראד לעבר ישראל שנפלו בשטח סיני. דאעש אף טען כי חיל האוויר תקף שלוש פעמים יעדים של הארגון בחצי האי. בנוסף לכך, הארגון פרסם לפני כמה ימים הודעה יוצאת דופן, שבה דיווח על מותו של פעיל חמאס לשעבר, עבד אל הילה קישטה, שחבר בשנתיים האחרונות לדאעש בסיני. הארגון לא פירט את הנסיבות שהביאו למותו של קישטה ואם יש לכך קשר לישראל.

קישטה הוא בכיר לשעבר בזרוע הצבאית של חמאס שנשלח מטעם הארגון לסיני. בעבר היה אחראי בחמאס על הפעלת נ"ט והנחת מטענים מורכבים. הוא הודיע על התנתקותו מחמאס ועל הצטרפותו לוועדות ההתנגדות העממית, ובשנה האחרונה אימן את אנשי דאעש בסיני בהפעלה של טילי נ"ט מתקדמים. על אף שלכאורה התנתק באופן רשמי מחמאס, הוא שמר על קשר הדוק עם מפקדיו ברצועת עזה.

אף על פי כן, צבא מצרים עדיין רושם הישגים משמעותיים בלחימה בטרור האסלאמי בסיני וניכר שיפור במצב הביטחוני בחצי האי. מספר האבדות פחת בהשוואה לשנה שעברה ולא נרשמים "מבצעי ראווה" של שלוחת דאעש בחצי האי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully