וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום גורלי: הרמטכ"ל יכריע מחר על עתידה של זרוע הסייבר

19.12.2016 / 23:26

רב-אלוף גדי איזנקוט יחליט אם זרוע הסייבר שתוקם תהיה עצמאית או כפופה לאגף המודיעין או לאגף התקשוב. כל החלטה שיקבל עשויה להשפיע על האגפים, שייתכן שיאלצו לוותר על חלק ניכר מכוח האדם שלהן

צילום: דובר צה"ל

(בווידאו: חמ"ל הסייבר של אגף התקשוב נחשף, בפברואר)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט צפוי לקבל מחר (שלישי) החלטה דרמטית שתשפיע על מבנה הכוח של צה"ל בתחום הסייבר. לפי לוחות הזמנים, מחר יכריע איזנקוט בשאלה האם תוקם זרוע סייבר עצמאית בצה"ל או שהיא תהיה כפופה לאגף המודיעין או לאגף התקשוב. עם זאת, ייתכן שהרמטכ"ל ידחה את ההחלטה ההיסטורית ויבקש לבחון נקודות נוספות לפני ההכרעה. איזנקוט קיים סדרה ארוכה של דיונים במטה הכללי, שהתבססו על עבודות מטה מאוד מורכבות בנושא.

בשנה שעברה החליט איזנקוט להקים את זרוע הסייבר בצה"ל בתוך 24 חודשים, במטרה לייעל ולקדם תהליכים ארוכי טווח בתחום. מדובר באחת ההחלטות הדרמטיות במהלך כהונתו, ויש בה כדי להצעיד את הצבא לעבר העתיד בכל מה שקשור לתחום ההגנה וההתקפה בסייבר. הנושא כורך סביבו התנגדויות בצמרת המטה הכללי על האופן שבו יתבצע התהליך, בעיקר בין אגף המודיעין לאגף התקשוב.

עוד בנושא:
משחקי אגו ויוקרה: הקרבות הנסתרים שמעכבים את הקמת זרוע הסייבר בצה"ל
בנק המטרות של צה"ל משתדרג: הפרויקט פורץ הדרך שישנה את פני המלחמה
"ממש כמו בקרב": מהפכת הסייבר בצה"ל יוצאת לדרך

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקור בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
אחת ההחלטות הדרמטיות במהלך כהונתו. איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

אם יחליט הרמטכ"ל שיש לאחד בין כוחות ההגנה וההתקפה בסייבר ולמקם אותם תחת זרוע סייבר באגף המודיעין, תידרש יחידת צופן וביטחון (צו"ב) שממוקמת ביחידה הטכנולוגית לתקשוב מבצעי (לוט"ם) באגף התקשוב לוותר על כוח אדם איכותי ומשמעותי. אם יוחלט למקם את ההגנה וההתקפה בסייבר תחת אגף המודיעין או בזרוע נפרדת, תיאלץ יחידה 8200, יחידת האיסוף הגדולה ביותר בצה"ל, להיפרד מחלק ניכר מכוח האדם שלה וסמכויות שמקנות לה יוקרה בקהילת המודיעין.

גורמים רבים במערכת הביטחון תומכים בהקמת זרוע הסייבר תחת ראש אגף המודיעין שמרבית הסמכויות וכוח האדם נמצאים כבר תחת אחריותו. גוף זה אמור לכלול יכולת תכנון מבצעי, אחריות על בניין כוח ופעילות הגנה והתקפה בזמן שארגוני טרור ומדינות במזרח התיכון בפרט, וברחבי העולם בכלל, מתקדמות בצעדי ענק בתחום בדגש על איראן, חיזבאללה וחמאס.

חמ"ל הסייבר בחיל התקשוב. דובר צה"ל
חמ"ל סייבר בחיל התקשוב/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully