וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפשו תחליף לוודקה: 30 איש ברוסיה מתו מצריכת שמן אמבט

19.12.2016 / 16:28

תושבים בעיר אירקוטסק, סיביר, רכשו את הנוזל האסור לשתייה והתעלמו מהאזהרות, ומתו מהרעלה. בעקבות המשבר הכלכלי במדינה, גבר השימוש בתחליפים למשקאות אלכוהוליים, אך מניין הנפגעים בתקרית הזו חריג

דוכן למכירת אלכוהול בבירת רוסיה, מוסקבה, 2010. AP
אדם שותה בדוכן למכירת אלכוהול במוסקבה/AP

לפחות 30 תושבים בעיר אירקוטסק שבסיביר מתו משתיית שמן אמבט, שאותו צרכו כתחליף לאלכוהול – כך מסר היום (שני) צוות החקירה של המקרה החריג. השימוש בתחליפי אלכוהול גבר ברחבי רוסיה בשל המשבר הכלכלי שגרר רבים מתחת לקו העוני, אולם מניין ההרוגים באירוע זה הוא חריג.

החוקרים בעיר, המונה כ-6,000 תושבים ונמצאת במרחק של 4184 ק"מ ממזרח למוסקבה, מסרו כי הם עצרו שני אנשים בחשד שסיפקו את השמן. על המוצר מוטבעת אזהרה מפני בליעתו, אולם החקירה העלתה כי התושבים התעלמו מכך וצרכו זאת כמו אלכוהול. שמן האמבט מכיל מתנול, הרעיל לשתייה. לא ברור אם אלו שמכרו את המוצר קידמו אותו כתחליף זול למשקאות אלכוהוליים כמו וודקה.

"42 איש פונו לטיפול רפואי, 25 מהם מתו", מסרו החוקרים בהצהרה. "החוקרים והמשטרה ערכו חיפושים בשווקים שבהם הנוזל נרכש לראשונה. זוהו יותר ממאה נקודות מכירה". ראש הממשלה דימיטרי מדבדב אמר בישיבה של הממשלה כי הוא מעוניין לאסור על מכירת מוצרים שיכולים לגרום לתוצאות כה קטלניות ואמר כי הוקשחה הענישה למי שיורשע במכירתם.

לקריאה נוספת בנושא
דוח: "שוטרים בהודו הרגו מאות חשודים בזמן מעצרם"
נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully