וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: "שוטרים בהודו הרגו מאות חשודים בזמן מעצרם"

ארגון משמר זכויות האדם פרסם דוח שבו מתוארים עשרות מקרים שבהם העצורים לא הובאו בפני שופט או קיבלו טיפול רפואי ומתו מעינויים. במשטרה המקומית, כך נטען, מטייחים זאת

שוטר הודי מכוון רובה לעבר מפגינים בקשמיר. AP
"מגנים על חברים שלהם". שוטר הודי בקשמיר/AP

כ-600 עצורים נהרגו על ידי משטרת הודו בין 2010 ל-2015 - כך עולה מדוח חדש שפרסם היום (שני) ארגון "משמר זכויות האדם". לפי הדוח, שום שוטר לא הורשע בעקבות מותם של מאות החשודים, והרשויות טוענות כי מותם נגרם כתוצאה ממחלות, ניסיונות בריחה, התאבדות ותאונות. הן מכחישות כי העצורים נהרגו בשל עינויים שעברו בזמן המעצר.

הדוח, בן 117 עמודים, עוסק ב-17 מקרים שנחקרו לעומק, וכולל 70 ריאיונות עם בני משפחותיהם של הקורבנות, עדי ראייה, מומחי משפט וגורמים במשטרה. בכל אחד מ-17 המקרים, המשטרה לא עקבה אחרי הנהלים וחשפה את החשודים לפגיעה מצד השוטרים.

לפי החוק, כל עצור צריך לעבור בדיקות רפואיות ולהיות מובא בפני שופט בתוך 24 שעות. עם זאת, הדוח מראה כי ב-67 מתוך 97 מקרי מוות, המשטרה לא הביאה את העצורים לבית משפט או שהחשוד מת בתוך 24 שעות מאז מעצרו. עוד טוען הדוח כי רק לעתים רחוקות הטילה המשטרה את האחריות על השוטרים או סירבה להגיש תלונות נגדם.

"המשטרה בהודו תבין כי הכאת חשודים כדי להוציא מהם הודאה אינה מתקבלת על הדעת רק אחרי ששוטרים יעמדו לדין בגין עינויים", מסר מנקשי גנגולי, מנהל תחום דרום אסיה במשמר זכויות האדם. "הדוח שלנו מראה כי לעתים קרובות מדי, השוטרים החוקרים את מות העצורים מנסים להגן על עמיתיהם מאשר להעמיד לדין את אלו האחראים".

עוד ידיעות מהעולם
נחלצה מהתופת: הילדה בת השבע שצייצה מחאלב פונתה מהעיר
אחרי כאוס וביזה: ונצואלה עוצרת את החלפת המטבע חסר הערך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully