וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של חייל שגטאס ביקר את רוצחו: "אם סייע לו - יש לו דם על הידיים"

19.12.2016 / 12:03

גליה תמם, אמו של משה שנחטף ונרצח בידי חוליית מחבלים שנידונו למאסר עולם, הגיבה לביקור הח"כ הרשימה המשותפת את אחד מהם בקציעות, ואמרה כי "צריך למנוע מהרוצחים ליצור קשר עם מפעיליהם"

(בווידאו: ניסיון הברחת טלפונים סלולריים לכלא קציעות)

שידור ישיר מהוועדה בכנסת הדנה בביקורי אסירים ביטחוניים

LIVE

בעת ביקורו של ח"כ באסל גטאס בבית הכלא קציעות, הוא נועד עם וליד דקה, שנידון למאסר עולם בגין חטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם בשנת 1984. גליה תמם, אמו של החייל, אמרה הבוקר (שני) לוואלה! NEWS כי "חבר הכנסת מסייע לרוצחי בני – יש לו דם על הידיים". לדבריה של תמם, "את הבן שלי אף אחד כבר לא יחזיר, אבל אם אפשר למנוע מאותם רוצחים ליצור קשר עם המפעילים שלהם מארגוני הטרור, עלינו למנוע זאת מהם ולא לעזור להם".

ח"כ גטאס חשוד כי סייע בניסיון הברחת ענק של מכשירי טלפון סלולריים לאסירי חמאס בקציעות. "אם המידע שחבר הכנסת סייע לרוצחים הנתעבים נכון, אני מצפה שייענש בחומרה", הוסיפה תמם. "לא פעם שמענו על חברי כנסת ששיתפו פעולה עם האויבים, היום עם הטכנולוגיה המתקדמת מאוד קל לתכנן פיגועים ולפגוע בחיילים".

עוד בנושא:
"להרחיקו מידית": אלקין ינסה להפעיל את חוק ההדחה נגד ח"כ גטאס
המסרים מחמאס והמצלמות הסמויות: המעקב הסודי שסיבך את ח"כ גטאס
נתניהו על ח"כ גטאס: "מי שפוגע בביטחון - אסור שיכהן בכנסת"

דיון בעתירת תאטרון אלמידאן נגד עיריית חיפה, 4 בנובמבר 2015. ערן גילווארג
"אם החשדות נכונים, מצפה שיענש בחומרה". משפחתו של משה תמם/ערן גילווארג

עו"ד ניסן שריפי, שמייצג למעלה מעשור את משפחת תמם, אמר לוואלה! NEWS כי "עם היוודע הבשורה על כך שחבר כנסת בישראל שיתף פעולה וסייע לרוצחים נתעבים, רוצחים עם דם על הידיים, שיגרתי מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה, במטרה שזה יטפל נחרצות ויחקור את המקרה".

במכתבו, דר"ש עו"ד שריפי לפתוח בחקירה פלילית נגד גטאס, וכתב כי "מאז שנידונו חוטפיו ורוצחיו של תמם למאסר עולם, המשיכו להיות פעילי ותומכי טרור מתוך כותלי הכלא. תמוה כיצד ניתן לח"כ גטאס לבקר רוצחים שפלים אלה ואף להבריח לתאם מכשירי טלפון ניידים. יש גבול גם לזכויותיהם". עוד הוסיף, כי "ככל שאמנם יוכח כי ח"כ גטאס הבריח מכשירי טלפון לאותם רוצחים, קיימת חזקה כי הברחה זו נועדה לצורכי תכנון של פיגועי תופת נגד בני עמנו".

וליד דקה, שהורה על רצח תמם, כתב על כך סיפור בכלא, שהצגה המבוססת עליו עלתה בתיאטרון "אל-מידאן" בחיפה בשם "הזמן המקביל". עליית ההצגה עוררה סערה ציבורית, ומשפחת תמם התרעמה על מימון התיאטרון בידי עיריית חיפה.

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
פגישתו עם דקה תועדה במצלמות נסתרות ומיקרופונים. גטאס/ראובן קסטרו

בעת פגישתו של גטאס עם דקה, מצלמות נסתרות ומיקרופונים שהותקנו בחדר הביקורים שידרו ישירות אל חדר הפיקוד בבית הכלא, שם שהו באותה העת קצינים בכירים של שב"ס ושל המשטרה וצפו במתרחש. לאחר מכן, הוצא דקה מהחדר ונכנס אליו אסיר נוסף, באסל בזרה, וגם המפגש עמו תועד.

עם יציאתו של גטאס משערי כלא קציעות, ניתן האות והסתערו עליו השוטרים, בבגדים אזרחיים. הם ביקשו ממנו להתלוות אליהם, אולם גטאס שלף את תעודת חבר הכנסת שלו והודיע להם כי הוא בעל חסינות, ולפיכך מסרב להתלוות אליהם. השוטרים מסרו לו זימון להתייצב לחקירה, ובמקביל סוהרי שב"ס בודדו את שני האסירים וערכו על גופם חיפוש, שבו נמצאו 12 מכשירי טלפון, כמו גם המכתבים המוצפנים, שהועברו לחוקרי השב"כ.

ח"כ באסל גטאס הגיב לזימונו לחקירה ואמר: "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית". לדבריו, "המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה". לדבריו, "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון הפנים. אין לי מה להסתיר". גטאס הבהיר: "אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".

השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
מנסה להפעיל נגד גטאס את מנגנון חוק ההדחה. אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

השר זאב אלקין החל הבוקר לאסוף חתימות להפעלת חוק ההדחה נגד ח"כ. "אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעת כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת", אמר אלקין לחברי הכנסת. "אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם להפעלת המנגנון בחוק ההדחה שאושר בקדנציה הזו, אותו קידמתי לפי בקשת ראש הממשלה, ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ באסל גאטס באופן מידי".

חוק ההדחה, שאושר בכנסת ביולי האחרון, מאפשר להדיח חבר כנסת בשל הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד המדינה. לפי החוק, נדרשת תמיכתם של 90 חברי כנסת בהדחה, והתהליך יחל רק אחרי ש-70 ח"כים יחתמו על בקשת הדחה שתוגש ליו"ר הכנסת, עשרה מתוכם מהאופוזיציה. הח"כ יודח למשך תקופת הקדנציה הנותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully