וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוסיה לאיי הבהאמס: החשיפה שעשויה לסבך את שר החוץ של טראמפ

"מסמכי פנמה" מעלים כי איש העסקים רקס טילרסון השתמש במקלט מס. פעילותו אינה פלילית, אולם היא מצטרפת לחששות הרבים בוושינגטון מפני מינויו. התמיכה בוועדת הסנאט, שצריכה לאשר את המינוי, כבר לא מובטחת

צילום: רויטרס

רקס טילרסון, איש העסקים המיועד לתפקיד שר החוץ בממשלו של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, השתמש במקלט מס באיי הבהאמס – כך עולה מ"מסמכי פנמה" שנחשפו בעיתון הגרמני "סודויטש צייטונג". על פי הדיווח הערב (ראשון) בעיתון הבריטי "גרדיאן", טילרסון, מנכ"ל חברת האנרגיה ExxonMobil, ניהל מאז שנת 1998 את חברת הבת הרוסית Exxon Neftgas, ובמסמך פנימי משנת 2001 שנחשף, נראה כי החברה רשומה באיי הבהאמס תחת שמו.

בדיווח צוין כי השימוש במקלט מס תחת שמו של טילרסון אינו פלילי, אולם החשיפה עשויה להעלות שאלות נוספות בנוגע למינוי טילרסון, ובאופן ספציפי בנוגע ליחסיו עם רוסיה. הנושא צפוי לעמוד במרכזו של השימוע שייערך לשר החוץ המיועד בוועדת יחסי החוץ של סנאט, שתתבקש לאשר את המינוי.

עוד בוואלה! NEWS:
חידה ושמה טילרסון: כיצד יתנהל שר החוץ האמריקני מול ישראל?
טראמפ הכריז: מנכ"ל תאגיד האנרגיה רקס טילרסון יהיה שר החוץ הבא
רוסיה מואשמת בסיוע לניצחונו? אז טראמפ רוצה מקורב לפוטין כשר חוץ

רקס טילרסון, מנכ"ל חברת אקסון נבחר לכהן כשר החוץ בממשלו של דונלד טרמאפ , 13 בדצמבר 2016. רויטרס
"איש עסקים מכובד". טילרסון לצדו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/רויטרס

הוועדה מורכבת מעשרה חברים רפובליקנים ותשעה דמוקרטים, אולם כמה מחבריה הרפובליקנים הבכירים כבר רמזו כי לא ימהרו לתמוך במינוי של הנשיא הנבחר. הבכיר הרפובליקני ג'ון מקיין, מועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008, העלה ספקות בנוגע לחוסר הניסיון הדיפלומטי של טילרסון, שצבר ניסיון של ארבעה עשורים בתעשיית הנפט.

סנאטור רפובליקני נוסף בוועדה, מרקו רוביו, אמר בשבוע שעבר כי יש לו "דאגות רציניות" בנוגע למינוי. רוביו, שהתמודד מול טראמפ בפריימריז הרפובליקני האחרונים, טען כי טילרסון הוא "איש עסקים מכובד", אולם הבהיר כי שר החוץ הבא "חייב להיות מישהו שרואה את העולם בבהירות מוסרית ושיש לו מושג ברור בנוגע לאינטרסים של ארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרקו רוביו בעצרת בחירות בווסט פאלם ביץ', 14 במרץ 2016. רויטרס
"לשר החוץ חייב להיות מושג ברור לגבי האינטרסים של ארה"ב". רוביו/רויטרס

חברת הבת הרוסית מופיעה 25 פעמים ב"מסמכי פנמה", מסמכים פנימיים של משרד עורכי הדין מוסק-פונסקה שנחשפו בשיתוף עם איגוד העיתונאים הבינלאומי ICIJ בחודש אפריל האחרון. ExxonMobil עצמה רשמה לפחות 67 חברות במקלטי מס בתיווך מוסק-פונסקה. טילרסון צפוי למכור את מניותיו בחברה אם מינויו לשר החוץ יאושר.

בתגובה מטעם החברה, נמסר כי חלק מחברות הבת שלה נרשמו בבהאמס "מטעמי פשטות". על פי תגובת ExxonMobil, "זה לא נעשה על מנת להפחית את שיעור המס של החברה. רישום חברה בבהאמס לא מפחית מאחריותה לשלם מסים במדינה שבה היא מייצרת את הרווח שלהם". עוד נמסר כי החברה שיעור תשלום המס של החברה בשנת 2015 עמד על 34% מהכנסותיה, "הרבה יותר" מתאגידים מובילים אחרים, לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully