וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהודה והורשע: הערכת המסוכנות של בוכריס עשויה לקבוע את עונשו

19.12.2016 / 15:04

התחנה הבאה בהליכים המשפטיים נגד תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, שהורשע בעבירות מין בכפופות לו, היא הערכת הסיכוי שיבצע שוב את המעשים. הערכת המסוכנות תוצג בפני בית המשפט המיוחד שיגזור את דינו בחודש הבא

עריכה: ניר חן

תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס הודה והורשע אתמול (ראשון) בביצוע עבירת מין בחיילת שכיהנה כפקודתו ובעבירת התנהגות שאינה הולמת, הנוגעת לנשיקה בינו לבין קצינה נוספת ששירתה תחתיו בחטיבת גולני, בעת שכיהן כמפקד החטיבה. התחנה הבאה בהליך המשפטי היא שליחתו של בוכריס למרכז להערכת מסוכנות – תהליך שיקבע אם נשקפת ממנו סכנה לציבור, ואם כן, מהי חומרתה.

הערכת המסוכנות היא הליך פרוצדורלי רגיל שעברייני מין מחויבים לעבור לפי חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, בטרם יינתן גזר דין. ההערכה אף משמעותית יותר עבור נאשמים שלא צפויים לרצות עונש מאסר בפועל. ההערכה יכולה להתבצע על ידי פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים או קרימינולוגים קליניים. הגוף שנותן היום את חוות הדעת האלו הוא מב"ן – מרכז בריאות הנפש של שירות בתי הסוהר בבית החולים הפסיכיאטרי שבבאר יעקב.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ באסל גטאס זומן לחקירה במשטרה: "רדיפה פוליטית מתמשכת"
אחיו של קצב: "הודו להשם כי טוב"; אודליה כרמון: "החלטה אומללה"
הנשיא דחה את בקשת החנינה של יונתן היילו, שהרג את הגבר שאנס אותו

אופק בוכריס נכנס לשימוע יחד עם אשתו נעמה, בבית הדין הצבאי בקריה, 18 בדצמבר 2016. מגד גוזני
ההערכה משמעותית יותר עבור נאשמים שלא צפויים לרצות מאסר בפועל. בוכריס, היום/מגד גוזני

חוות הדעת ניתנת לאחר ריאיון שנערך עם הנאשם, והיא נגזרת משורה של פרמטרים ונתונים שמשוקללים כדי לקבוע אם קיים סיכוי שיבצע שוב את המעשים. ישנן חמש דרגות של מסוכנות: נמוכה, נמוכה-בינונית, בינונית-גבוהה, גבוהה וגבוהה מאוד. העובדה שבוכריס פרש מהצבא עשויה להשפיע אף היא על הערכת המסוכנות שלו, משום שהמעשים שבהם הורשע בוצעו במסגרת שירותו הצבאי.

ב-17 בינואר יתייצב בוכריס בבית הדין הצבאי ביפו לדיון הטיעונים לעונשו. בדיון צפויים סנגוריו להביא עדים מטעמו שיספרו בשבחו. עדויות אלו, לצד הערכת המסוכנות והדיון הציבורי בשאלת העונש, יעמדו בפני הרכב בית הדין המיוחד שיצטרך להחליט – אם יש להתערב בהסדר הטיעון ולהחמיר בעונשו של בוכריס, או לא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אופק בוכריס נכנס לשימוע יחד עם אשתו נעמה, בבית הדין הצבאי בקריה, 18 בדצמבר 2016. מגד גוזני
פרישתו מהצבא עשויה להשפיע על הערכת מסוכנותו. בוכריס ואשתו, היום/מגד גוזני

כתב האישום המתוקן נגד בוכריס כלל עבירות של בעילה אסורה בהסכמה והתנהגות שאינה הולמת. בית הדין הצבאי בקריה קיבל את הסדר הטיעון בעניינו, שכולל בין היתר עונש של הורדה בדרגה לאלוף-משנה ומאסר על תנאי. בדיון שאירע היום נכחו א', המתלוננת המרכזית נגד בוכריס שהייתה פקידתו, וכן אשתו של הקצין הבכיר, נעמה. לפני שלושה חודשים, כשישב לראשונה על ספסל הנאשמים, הכחיש בוכריס נמרצות את העבירות המיוחסות לו.

התובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, אמרה כי המתלוננות יכולות לברך על המוגמר. "הסדר הטיעון הוא ראוי ומאוזן מבטא את האינטרס הציבורי. ההסדר מתחשב בכלל נסיבות המקרה והוא זכה לברכתן של המתלוננות. לאורך הטיפול בתיק ליווינו בצורה צמודה את המתלוננות, היטינו להן אוזן קשבת והקפדנו על ההגנה עליהן והשמירה על זכויותיהן. במסגרת ההחלטה על ההסדר ניתן מקום מרכזי לעמדתן של המתלוננות. מתווה ההסדר והשיקולים המרכזיים לו הוצגו בפניהן באופן אישי בצורה מלאה ושקופה. הן הביעו בפנינו את עמדתן וכל בקשותיהן קיבלו ביטוי במסגרת הסדר הטיעון. אנחנו רואים חשיבות רבה בכך שהמתלוננות בירכו על ההסדר", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully