וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם תותחי מים וצעירות בשמלות: טראמפ סיים את מסע הניצחון

18.12.2016 / 11:39

הנשיא הנבחר חזר לעיר מובייל, אלבמה, שם קיים את אחד האירועים המרכזיים בקמפיין שלו וסגר מעגל. הוא המשיך לשלהב את תומכיו -"הפרשנים לא ידעו על מה הם מדברים" - אך נמנע מלתקוף את מישל אובמה, שאמרה כי אין תקווה לאחר ניצחונו

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ סיים הלילה (ראשון) את מסע "התודה" שלו עם תותחי מים, ברכות מצד צעירות לבושות בגדים דרומיים מסורתיים ולעג לכלי תקשורת שציפו כי הוא יפסיד בבחירות. בעצרת האחרונה מתוך שורת עצרות שהתקיימו במדינות מפתח שהעניקו לו את הניצחון ב-8 בנובמבר, שב טראמפ למקום שבו הכל התחיל.

זאת הייתה העיר מובייל, אלבמה, שבה משך טראמפ בסוף השנה שעברה קהל גדול, שהבהיר ליריביו כי איל הנדל"ן וכוכב הריאליטי הוא איום של ממש בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. כשמטוסו נחת בנמל התעופה בעיר, הוא עבר מתחת לקלחי מים שנורו על ידי שני תותחים שהורכבו על גבי משאיות. כשירד מהמטוס, הנשיא הנבחר התקבל על ידי כמה נשים צעירות שלבשו תלבושות צבעוניות. בנאומו באצטדיון לד-פיבלס, אמר טראמפ כי הגשם יהרוס את חליפתו וסיפר על ליל הבחירות המתוח שעבר עליו.

עוד על עידן טראמפ
המשבר הסתיים: סין הסכימה להשיב לארה"ב את כלי השיט שנתפס
אובמה על המשבר בחאלב: האחריות על אסד ובעלי בריתו, והדם על ידיהם

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עם נשים צעירות הלבושות בגדים דרומיים מסורתיים, אלבמה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
טראמפ והנשים שהמתינו לו בנמל התעופה במובייל, אלבמה/רויטרס

טראמפ, שלפי הסקרים היה אמור להפסיד להילרי קלינטון, סיפר כי הוא אמר לאשתו מלניה כי הוא מרוצה מהקמפיין שעשה מאחר שהוא עבד קשה. "הלכתי לאשתי ואמרתי: 'את יודעת מה, אני לא מרגיש רע על כך'", אמר טראמפ. הנשיא הנבחר הוסיף כי פניהם של הפרשנים הפכו לעגומים ככל שהלכה והתבהרה התמונה, כחלק ממתקפתו המתמשכת נגד התקשורת הממוסדת בארצות הברית, שלטענתו מוטה נגדו. "הם קיבלו הרבה כסף", אמר טראמפ על הפרשנים. "אבל חברים, הם לא ידעו על מה הם מדברים".

במהלך העצרת נגע טראמפ בכמה סוגיות נוספות שהעסיקו את הקמפיין שלו: תאגידים שמעבירים את מפעליהם מחוץ לארצות הברית, דאעש, סוחרי סמים, מהגרים בלתי-חוקיים והתרבות השלטונית בוושינגטון. עם זאת, הוא נמנע מלתקוף את הגברת הראשונה מישל אובמה, שאמרה בריאיון לאופרה ווינפרי שישודר ביום שני וקטעים ממנו כבר פורסמו: "עכשיו אנחנו מרגישים שונה, מרגישים מה זה כשאין תקווה". לדברי טראמפ, "בכנות, אני מאמין שדבריה התפרשו לא נכון".

טראמפ הפסיד בהצבעה הכללית ביותר מ-2.5 מיליון קולות, אך גרף 306 אלקטורים, הרבה מעבר לרף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון. בעקבות זאת, דמוקרטים רבים קוראים לבטל את השיטה, אולם טראמפ אמר כי הוא מרוצה ממנה. "מעולם לא הערכתי אותה עד עכשיו, כמה גאונית היא".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עם נשים צעירות הלבושות בגדים דרומיים מסורתיים, אלבמה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
חזר על סיסמאות הבחירות. טראמפ, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully