וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הסתיים: סין הסכימה להשיב לארה"ב את כלי השיט שנתפס

הפנטגון הודיע כי בייג'ינג תשיב לוושינגטון את כלי השיט הבלתי-מאויש שלקחה לידיה ספינת קרב סינית לפני יומיים. מוקדם יותר גינה טראמפ את האירוע, וכתב: "סין גנבה את הרכוש של חיל הים בצעד חסר-תקדים"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הפנטגון הודיע היום (שבת) כי הרשויות בסין הסכימו להשיב את כלי השיט הבלתי-מאויש שנתפס שלשום על ידי ספינת קרב סינית בים סין הדרומי. "דרך שיחות ישירות עם בייג'ינג, הגענו להסכמה לפיה הסינים ישיבו את כלי השיט לארצות הברית", אמר פיטר קוק, דובר הפנטגון.

מוקדם יותר התייחס נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ לתקרית, שהחריפה את המחלוקת בין המעצמות. "סין גנבה כלי שיט של חיל הים האמריקני במים הבינלאומיים", כתב בעמוד הטוויטר שלו. "הם הוציאו אותו מהים ולקחו אותו לסין במהלך חסר-תקדים", הוסיף, כשהוא מאיית את המילה "חסר-תקדים" באופן שגוי. לאחר מכן צייץ שוב טראמפ, והפעם אמר כיסין יכולה לשמור את כלי הטיס ברשותה. "עלינו להגיד לסין שאנחנו לא רוצים את כלי השיט שהם גנבו בחזרה - תנו להם לשמור אותו", צייץ טראמפ.

משרד ההגנה של סין אישר כי מתנהל מו"מ עם וושינגטון בנוגע להשבת כלי השיט, ויצא נגד התבטאויות האמריקניות. "התלהטות ארצות הברית בעקבות התקרית אינה מסייעת לפתרון הסוגיה", נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
המתיחות מחריפה: סין מחזיקה בכלי שיט אמריקני בלתי-מאויש
הלוויין חושף: סין "מתכוננת לעימות" ומבצרת את אייה המלאכותיים
בעקבות לחץ סיני: בדרום-מזרח אסיה לא אימצו את הפסיקה של האג

נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
"הסינים הוציאו את כלי השיט מהים במהלך חסר תקדים". טראמפ/רויטרס

אתמול מסר הפנטגון כי כלי השיט נתפס בעת שאסף מידע בלתי-מסווג, וכי ארצות הברית רואה את האירוע בחומרה. "כלי השיט מסומן בפירוש כרכוש שלנו ואנו רוצים אותו בחזרה", אמר דובר הפנטגון ג'ף דייוויס. "אנו מעוניינים כי אירוע מסוג זה לא ישוב על עצמו".

עוד סיפר דייוויס אמר כי ספינה של חיל הים האמריקני שייטה באזור כדי להשיב את כלי השיט, וצוותה צפה בספינה הסינית לוקחת אותו לידיה. לדבריו, נעשה ניסיון ליצור קשר עם הספינה הסינית, אך אנשיה לא הגיבו. "הדבר היחיד שהם אמרו הוא 'אנו שבים לפעילות רגילה", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תמונות לוויין מראות שסין הציבה מערכות נשק באיים שבים סין הדרומי. דצמבר 2016. רויטרס
תמונות לווין שנחשפו השבוע המציגות מערכות נשק שהציבה סין באיים המלאכותיים בים סין הדרומי/רויטרס

התבטאות טראמפ בנושא לא הייתה הראשונה של הנשיא הנבחר השבוע נגד סין. התבטאות חריפה נוספת נרשמה גם בתחילת השבוע, כאשר אמר הנשיא הנבחר כי וושינגטון אינה מחויבת למדיניות המכירה בכך שטייוואן היא חלק מ"סין האחת". זאת, על רקע המחלוקת בין המעצמות על שיחתו החריגה של טראמפ עם נשיאת טייוואן, שנתפסה כמנוגדת בתכלית למדיניות סין כלפי טייוואן. דובר של משרד החוץ הסיני מסר כי מדיניות זו היא הבסיס ליחסים בין שתי המדינות וקרא לממשל האמריקני החדש להבין את רגישות הסוגיה.

(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully