וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויין חושף: סין "מתכוננת לעימות" ומבצרת את אייה המלאכותיים

14.12.2016 / 19:25

מכון מחקר אמריקני, שהתבסס על תמונות לוויין חדשות, טוען כי בייג'ינג הציבה מערכות נ"מ וטילים בשוניות שהקימה בים סין הדרומי. נתיב השיט האסטרטגי מצוי במחלוקת בין סין לשכנותיה. "זאת פעילות צבאית"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סין הציבה מערכות נ"מ ומערכות נגד טילים בכל שבעת האיים המלאכותיים שהקימה בים סין הדרומי – כך דיווח היום (רביעי) מכון מחקר אמריקני שהתבסס על תמונות לוויין חדשות. מכון "היוזמה לשקיפות ימית באסיה" טוען כי גילויים אלו סותרים את הצהרות בייג'ינג שלפיהן אין לה כוונה לחמש את האיים הנמצאים בנתיב השיט האסטרטגי שעליו תובעות שליטה כמה מדינות באזור.

לפי מכון המחקר, הוא עוקב אחרי הקמת מבנים בצורת משושה בשוניות פיירי קרוס, מיסצ'יף וסובי באיי ספראטלי מאז יוני ויולי. סין כבר סללה בהם מסלולי טיסה צבאיים. "נראה שהמבנים הללו הפכו לעמדות הגנה מבוצרות שכבר הוקמו בשוניות הנוספות", נמסר מהמכון שהוסיף כי התמונות צולמו בחודש שעבר והגיעו לידי רויטרס. "המודל הזה עבר פיתוח נוסף בקנה מידה נרחב בהרבה בשלוש השוניות הללו".

תמונות הלוויין משוניות יוז וגייבן העלו כי סין הציבה מה שנראה כמו מערכות נ"מ ומערכות הגנה נגד טילי שיוט. בפיירי קרוס נראים מגדלים חדשים שעליהם מוצבים מכ"מים. לפי המכון, על המגדלים הונחו כיסויים שנועדו ככל הנראה להסתיר מערכות דומות לאלו שהוצבו בשוניות הקטנות יותר.

לקריאה נוספת בנושא
תמונות לוויין חשפו: סין הקימה מתקנים רגישים באזור המחלוקת
סין מזהירה את העולם: אם תשחקו משחקים, זה עלול להסתיים באסון

תמונת לוויין של מערכות טילים בשונית המלאכותית יוז שבים סין הדרומי, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
"עמדות הגנה מבוצרות". מערכות טילים בשונית המלאכותית יוז/רויטרס
תמונת לוויין של מערכות טילים בשונית המלאכותית פיירי קרוס שבים סין הדרומי, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
מערכות טילים בשונית המלאכותית פיירי קרוס/רויטרס

"זה מראה שבייג'ינג רצינית בכל הנוגע להגנת האיים המלאכותיים בים סין הדרומי במקרה של עימות", מסר מכון המחקר. "אלו יהיו קווי ההגנה האחרונים במקרה של ירי טילי שיוט על ידי ארצות הברית או גורמים אחרים לעבר הבסיסים האוויריים שיהיו בקרוב מבצעיים".

מנהל המכון גרג פולינג אמר כי הם העבירו חודשים בניסיון להבין מה מטרתם של המבנים הללו. "זאת הפעם הראשונה שאנחנו בטוחים שאלו מערכות נ"מ ונגד טילים", הסביר. "לא ידענו שהם הציבו שם מערכות כה גדולות ומתקדמות. הסינים יכולים לטעון כי אלו אמצעי הגנה, אך אם אתה מציב כאלו מערכות, המשמעות היא שאתה מתכונן לעימות עתידי". לדבריו, "זאת פעילות צבאית, חרף מה שהם אומרים. הם יכולים לשלוח מטוסי קרב וטילי קרקע-אוויר מחר, אם הם רוצים".

לפי הדוח, המתקנים הצבאיים החדשים עשויים לגבות מטרייה אווירית שתינתן על ידי הצבה עתידית של מערכות טילי קרקע-אוויר כמו HQ-9 שכבר הוצבו באי וודי באיי פארסל, שנמצאים צפונה יותר בים סין הדרומי. המכון סבור כי צעד זה עלול להתרחש בכל זמן, כשהוא מציין דיווח של רשת פוקס ניוז על כך שחלקים של מערכות מסוג זה נראו לאחרונה בנמל בעיר ג'יאנג שבדרום-מזרח סין, ככל הנראה בדרכם לים סין הדרומי.

ארצות הברית ביקרה את סין על פעילותה הצבאית באזור והפגינה את הצורך בנחיצות חופש השיט באזור באמצעות סיורים אוויריים וימיים בסמוך לאיים המלאכותיים, שהרגיזו את בייג'ינג. הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ביקר גם הוא את מהלכיה של בייג'ינג בים סין הדרומי כשהוא רומז שהוא עשוי לנקוט מדיניות תקיפה יותר מאשר הנשיא היוצא ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully