וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מזהירה את העולם: אם תשחקו משחקים, זה עלול להסתיים באסון

19.7.2016 / 2:09

בכיר בחיל הים התייחס למתיחות בים סין הדרומי וטען כי הסיורים הימיים שעורכים ציים של מדינות זרות מסוכנים: "זה יכול לגרום למשהו הרסני". מפקד הצי: "נמשיך להקים איים מלאכותיים"

צילום: רויטרס וAP, עריכה: יאיר דניאל

הסיורים שמקיימים ציים של מדינות זרות בים סין הדרומי יכולים להסתיים ב"אסון" – כך אמר בכיר בחיל הים של סין בעקבות ההחלטה של בית הדין לבוררות בהאג בשבוע שעבר, שקבע כי לבייג'ינג אין זכויות היסטוריות על האזור האסטרטגי.

סאן ג'יאנגו, אדמירל וסגן ראש המטה הכללי במועצה הצבאית המרכזית, אמר בשיחות סגורות בכנס בבייג'ינג שהתקיים ביום שבת האחרון כי סוגיית חופש השיט בים סין הדרומי היא מזויפת, ומקדמות אותה מדינות מסוימות. "האם חופש השיט בים סין הדרומי נפגע? הוא לא, בין אם בעבר ובין אם בהווה ובין אם בעתיד, כל עוד אף אחד לא ישחק משחקים", הוא אמר, לפי תמלול של דבריו שהגיע אתמול (שני) לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

סין מאשימה את ארצות הברית ביצירת המתיחות בים סין הדרומי, שם תביעותיה הטריטוריאליות מצויות במחלוקת עם וייטנאם, הפיליפינים, מלזיה, ברוניי וטייוואן. סין דורשת שליטה על רוב שטחו, שדרכו עוברות מדי שנה סחורות בסך חמישה טריליון דולרים, כולל אזורים הסמוכים לחופיהן של הפיליפינים ושל מדינות נוספות באזור.

לקריאה נוספת בנושא
חרף אזהרות סין: הפיליפינים זכתה בתביעה בהאג על ים סין הדרומי
לפי ההחלטה של האג: בסין קוראים להתכונן לעימות צבאי עם ארה"ב
המתיחות מתגברת: ספינה סינית שטה ליד אי הנמצא בסכסוך עם יפן

תמונת לוויין של מגדל מכ"ם שנבנה באיי ספראטלי, ים סין הדרומי, פברואר 2016. רויטרס
תמונות לוויין החושפות הקמת מתקנים צבאיים באיים בים סין הדרומי/רויטרס

המדינה הקומוניסטית מצדיקה את תביעותיה בטענה שהיא הייתה הראשונה לגלות את הים תוך שהיא מסתמכת על מפה מעורפלת ששורטטה בשנות ה-40. הטענות הללו נדחו בידי בית הדין לבוררות ביום שלישי, אך סין הבהירה כי אינו מכירה בסמכותו - על אף שהיא חתומה על אמנת האו"ם שעל בסיסה הוקם הטריבונל שאמור לפתור סכסוכים ימיים.

לדברי האדמירל, סין היא המרוויחה הגדולה ביותר מחופש השיט בים סין הדרומי והיא לא תאפשר לאף אחד לסכן זאת. "ואולם סין מתנגדת בתקיפות לחופש השיט הצבאי, המהווה איום צבאי ומפרה את החוק הבינלאומי בים", הדגיש. "זה יכול לגרום למשהו הרסני".

למרות האזהרות, סין וארצות הברית עדיין שומרות על קו תקשורת פתוח, כשמפקד המבצעים של הצי האמריקני ג'ון ריצ'רדסון נפגש אתמול עם מפקד הצי של סין וו שנגלי בבייג'ינג. עם זאת, הוא הבהיר כי בניית האיים והשוניות המלאכותיים בים סין הדרומי לא תיפסק.

(עדכון ראשון: 16:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully