וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי ההחלטה של האג: בסין קוראים להתכונן לעימות צבאי עם ארה"ב

5.7.2016 / 14:06

בשבוע הבא יכריע בית דין מיוחד במחלוקת בין סין לפיליפינים סביב ים סין הדרומי. בינתיים, עיתון ממשלתי מזהיר מפני הסלמה במתיחות בשל התערבותה של וושינגטון. "היא מחכה שסין תציית לה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

סין צריכה להתכונן לעימות צבאי בים סין הדרומי עם ארצות הברית – כך נכתב היום (שלישי) במאמר של העיתון המשפיע "גלובל טיימס", שיוצא לאור בחסות הממשלה בבייג'ינג. זאת כשבוע לפני החלטה של בית משפט בינלאומי בהאג סביב מחלוקת בנתיב השיט האסטרטגי בין סין לפיליפינים.

במאמרים שפורסמו בגרסה בשפה האנגלית והסינית של העיתון, נכתב כי המחלוקת, שהחמירה בשל התערבותה של ארצות הברית, עומדת בפני הסלמה נוספת בשל האיום הנשקף לריבונותה של סין מצד בית הדין. "וושינגטון שלחה שתי נושאות מטוסים לאזור ים סין הדרומי והיא רוצה לשלוח מסר עם הפגנת השרירים הזאת. בתור המעצמה הגדולה ביותר באזור, היא מחכה שסין תציית לה", נכתב. המאמר הדגיש כי על סין להאיץ את יכולות ההרתעה הצבאיות שלה.

מלכסנים מבט אל העולם: ההתעצמות הצבאית של סין מלחיצה את המערב

"על אף שסין אינה יכולה להתמודד צבאית עם ארצות הבית בטווח הקצר, היא צריכה להיות מסוגלת לגרום לה לשלם מחיר כבד אם היא תתערב בסכסוך בים סין הדרומי באמצעות כוח", נכתב. "סין מקווה שהמחלוקת תיפתר דרך משא ומתן, אך עליה להיות מוכנה לכל עימות צבאי. זה מובן מאליו במסגרת יחסים בינלאומיים".

העיתון יוצא לאור מטעם היומון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית והוא נפוץ מאוד בחוגים של מקבלי ההחלטות. עם זאת, הוא לא נחשב לשופר הרשמי של הממשלה ועמדותיהם של עורכי העיתון לא מייצגות בהכרח את בייג'ינג. הגלובל טיימס ידוע בעמדותיו הלאומניות.

חיילים סינים בוחנים ספינה של הצי של ארצות הברית לקראת עגינתה בנמל שנגחאי, מאי 2016. AP
מתיחות שיא. חיילים סינים סוקרים ספינה אמריקנית בנמל שנגחאי, בחודש שעבר/AP

סין, שזועמת על הסיורים שמקיימת ארצות הברית בים סין הדרומי, תקיים תרגיל צבאי באזור מחר. משרד ההגנה בבייג'ינג טוען כי מדובר בתרגיל שגרתי. במנילה ניסו להנמיך את גובה הלהבות בסכסוך עם שכנתה החזקה, אך היא דחתה את הלחץ המופעל עליה להתעלם מהקביעה. "אף אחד לא רוצה לפתור זאת באמצעים אלימים, אף אחד לא רוצה מלחמה", אמר שר החוץ של הפיליפינים פרפקטו יסאו. "לפי הבנתי, הנשיא רוצה לשמור על יחסים חזקים ומשופרים עם כולן, כולל עם סין, כולל עם ארצות הברית וכולל עם יפן".

גורמים אמריקניים חוששים כי הפסיקה בבית המשפט בהאג תגרום לבייג'ינג להרחיב את אזור ההגנה האווירית שלה כפי שעשתה בים סין המזרחי ב-2013 או שתאיץ את מיזמיה המלאכותיים שהיא מקימה בים סין הדרומי. לפי "צ'יינה דיילי", תגובתה של סין תלויה לחלוטין בפיליפינים. "לא תהיה שום תקרית אם כל הצדדים יתעלמו מפסיקת הבוררות", אמר גורם עלום שם ליומון של המפלגה. "סין מעולם לא הייתה זאת שגרמה למתיחות האזורית", הוסיף גורם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully