וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חשפו: סין הקימה מתקנים רגישים באזור המחלוקת

9.8.2016 / 10:15

מכון מחקר אמריקני טוען בדוח חדש כי בייג'ינג בנתה האנגרים באיים מלאכותיים בים סין הדרומי, שיאפשרו לכל כלי הטיס בחיל האוויר שלה לנחות שם ולצאת לתקיפות. "זה לא משמש למטרות אזרחיות"

צילום: רויטרס וAP, עריכה: יאיר דניאל

תמונות לוויין שצולמו לאחרונה חשפו כי סין הקימה האנגרים חדשים באיי מחלוקת בים סין הדרומי - כך לפי מכון מחקר בוושינגטון. התמונות שצולמו בסוף החודש שעבר הראו כי מחסני הענק המשמשים כלי טיס הוקמו בכמה שוניות מלאכותיות בשרשרת איי ספראטלי. לפי המרכז ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים, הם יכולים לאחסן כל דגם מכלי הטיס של חיל האוויר של סין.

"פרט לביקור קצר של מטוס תובלה צבאי בשונית פיירי קרוס מוקדם יותר השנה, אין ראיה לכך שבייג'ינג הציבה שם כלי טיס. עם זאת, הבנייה המהירה של ההאנגרים בכל שלושת המקומות מצביעה על כך שהדבר צפוי להשתנות", נכתב בדוח של המכון.

סין תובעת את רוב ים סין הדרומי, שדרכו עוברת סחורה בסך חמישה טריליון דולר מדי שנה. לפיליפנים, לוייטנאם, למלזיה, לטייוואן ולבורניי יש תביעות משלהן באזור. התמונות נחשפו כחודש לאחר שבית דין בינלאומי בהאג דחה את תביעותיה של בייג'ינג. במדינה הקומוניסטית מסרבים להתייחס לפסיקה וביטלו אותה בבוז.

לקריאה נוספת בנושא
בעקבות לחץ סיני: בדרום-מזרח אסיה לא אימצו את הפסיקה של האג
סין מזהירה את העולם: אם תשחקו משחקים, זה עלול להסתיים באסון

האנגרים שנבנו בים סין הדרומי על ידי סין, יולי 2016. ניו יורק טיימס, צילום מסך
באיים נבנו גם מתקנים אחרים בחודשים האחרונים/צילום מסך, ניו יורק טיימס

ארצות הברית מפצירה בסין ובמדינות נוספות שלא להקים מתקנים צבאיים באזור. סין מצדה הכחישה זאת ותקפה את וושינגטון על כך שהיא מקיימת סיורים ותרגילים באזור שמגבירים את המתיחות. "אין מחלוקת על הריבונות של סין באיי ספרטלי ובמים הסמוכים", מסר משרד ההגנה בבייג'ינג בתגובה לדוח האחרון וטען כי פרט לצרכים ההגנתיים הנדרשים, הבנייה באיים משמשת למטרות אזרחיות.

גרגורי פולינג, האחראי על התחום הימי באסיה במכון המחקר, אמר לניו יורק טיימס, שדיווח לראשונה על התמונות, כי "ההאנגרים רחבים יותר בהשוואה לאלו שהיו נבנים לכל מטרות אזרחיות שהן". לדבריו, "הם הוקמו כדי לאפשר תקיפה". עוד נכתב בדוח כי מתקנים אחרים, בהם מגדלים ומבנים בצורת משושה לא מזוהים, נבנו אף הם באיים בחודשים האחרונים.

המתיחות באזור גברה מאז הפסיקה בהאג בחודש שעבר. מפציצים ומטוסי קרב סיניים סיירו בשמי אזורי המחלוקת בים סין הדרומי ויפן התלוננה על כך שבייג'ינג חדרה פעמים רבות לממיה הטריטוריאליים בסמוך לקבוצת איים אחרת בים סין המזרחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully