וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול בתוניסיה: "מהנדס המל"טים פיתח גם צוללות בשלט רחוק"

אחיו של מוחמד א-זווארי, שלטענת חמאס חוסל על ידי המוסד, אמר כי הוא גם שקד על פרויקט ימי. תחנת רדיו מקומית דיווחה כי צילומי האבטחה באזור שבו אירעה ההתנקשות נמחקו

עריכה: שמרית גולדשטיין

מוחמד א-זווארי, מהנדס המל"טים שהיה חבר בזרוע הצבאית של חמאס וחוסל בתוניסיה, פיתח גם צוללות בשליטה מרחוק – כך טען אחיו רדוואן בריאיון לרשת אל-ג'זירה, שפורסם הבוקר (ראשון). זאת בהמשך להודעת עמותת התעופה האזרחית שבה היה חבר א-זווארי, שלטענת הארגון נורה למוות בידי המוסד.

הלילה דיווחה תחנת הרדיו המקומית "שמס אף אם" כי הקלטות מצלמות האבטחה הממוקמות בסמוך למקום שבו בוצעה ההתנקשות בעיר ספקס נמחקו, וכי התיעוד שאמור היה להימצא על גבי המצלמות הוחלף באחר. עוד דווח כי זיוף הקלטות נעשה ב"רמה גבוהה של תחכום ומקצועיות". אתמול דיווחו כמה כלי תקשורת במדינה כי סוכני המוסד הם שירו כ-20 כדורים לעבר א-זווארי, בן 49, בעת ששהה במכוניתו, בסמוך לביתו שבדרום המדינה.

עוד בנושא:
חמאס מאשים את ישראל: "דמו של מהנדס המל"טים לא נשפך לשווא"
הרעייה המסתורית, התפטרות הבכיר ומשתיקי קול: תעלומת חיסול המהנדס

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
נעצרו חשודים במעורבות, רובם אזרחי תוניסיה. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

מנגד, מוראד א-תורכי, דובר בתי המשפט במחוז ספקס, אמר כי אין דבר בתיק החקירה המצביע על מעורבות של המוסד באירוע. בריאיון לאתר חדשות מקומי הוסיף א-תורכי כי אף גורם משפטי או ביטחוני לא הצהיר על מעורבות זו. עוד אמר א-תורכי כי עד כה נעצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות במעשה, רובם אזרחי תוניסיה.

במקביל, חשפה הרשת פרטים חדשים על פעולת ההתנקשות. לפי הדיווח, משאית שחנתה מול דירתו של א-זוואדי התקדמה לעבר מכוניתו כדי להסתיר את האירוע. באותו הזמן, יצאו שני בני אדם וירו 20 כדורים באמצעות שני אקדחים עם משתיקי קול, ושמונה מהם פגעו בגופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully