וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 13 הרוגים ו-55 פצועים בפיגוע במרכז המדינה; רובם חיילים

מכונית תופת התפוצצה בסמוך לאוטובוס שנשא חיילי קומנדו, בכניסה לאוניברסיטה בעיר קייסרי. ראש הממשלה מסר כי מדובר בפיגוע התאבדות. ארדואן: "ארגון בדלני אחראי למתקפה. טורקיה תחת מתקפה משולבת של ארגוני טרור"

צילום: youtube

לפחות 13 בני אדם נהרגו היום (שבת) ו-55 נוספים נפצעו בפיצוץ עז של מכונית תופת בכניסה לאוניברסיטת ארג'ייס שבעיר קייסרי, במרכז טורקיה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הפיצוץ אירע סמוך לשעה 8:45 (שעון מקומי, 7:45 שעון ישראל), מול שער הכניסה המרכזי לאוניברסיטה, וכוון נגד אוטובוס שהסיע חיילים.

ברשת "האברטורק" דווח כי החיילים, שהיו בחופשה, הם מגדוד הקומנדו הראשון של הצבא הטורקי, שאמון על לחימה בארגונים שמוגדרים טרוריסטיים – בין היתר, מחתרות כורדיות הפועלות במדינה. סגן ראש ממשלת טורקיה וייסי קניאק אישר בהודעה רשמית כי אכן מדובר במכונית תופת וכי הפיצוץ כוון נגד חיילים. כמו כן, הוא טען כי הפיגוע "מזכיר את אופן הפעולה" של הפיגוע באיסטנבול בשבוע שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: פלג כורדי קיצוני קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול
יהודים בטורקיה לאחר הפיגוע הכפול: "המצב פה מאוד מתוח"
ארדואן הופך לכל יכול, אך לא מסוגל לעצור את המלחמה בלב טורקיה

פיגוע באוניברסיטת ארג'ייס, קייסרי, טורקיה, 17 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיגוע בקייסרי, היום/צילום מסך, טוויטר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מסר כי "ארגון טרור בדלני" אחראי לפיגוע בעיר קייסרי, שבמרכז המדינה, בו נהרגו לפחות 13 בני אדם, מרביתם חיילים. בהודעה רשמית שפרסם, טען הנשיא כי "טורקיה תחת מתקפה משולבת" של ארגוני טרור שונים, והוסיף כי המחתרת הכורדית PKK "משתמשת בכל האמצעים על מנת לזרוע טרור בטורקיה". הוא הבהיר כי הפיגוע לא קשור להתפתחויות בלחימה בסוריה. ראש הממשלה בינאלי יילדרים הוסיף כי מדובר בפיגוע התאבדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע שעבר נהרגו 44 בני אדם, רובם שוטרים, בפיגוע שעליו קיבל אחריות פלג קיצוני של המחתרת הכורדית (PKK) באיסטנבול, "נצי השחרור של כורדיסטן" (TAK), מחוץ לאצטדיון הכדורגל של קבוצת בשיקטש. "החצים מצביעים על ה-PKK, זה אירוע מתוכנן בבירור", הבהיר אז סגן ראש הממשלה נעמאן קורטולמוש. הפיגוע הכפול אירע בסמוך לאצטדיון וודפון ארנה, שעתיים לאחר המשחק. מכונית תופת התפוצצה בסמוך לאוטובוס משטרה, ודקה לאחר מכן התפוצץ מחבל מתאבד בפארק ליד האצטדיון. לפי דיווחים שונים, באזור התנהלו גם חילופי אש לאחר הפיצוצים.

(עדכון ראשון: 10:00)

פיגוע באוניברסיטת ארג'ייס, קייסרי, טורקיה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
פיגוע באוניברסיטת ארג'ייס, קייסרי, טורקיה, 17 בדצמבר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully