וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: פלג כורדי קיצוני קיבל אחריות על הפיגוע באיסטנבול

11.12.2016 / 16:55

"נצי השחרור של כורדסיטן" מסרו כי שני לוחמים נהרגו במתקפה שבה "נהרגו מאה שוטרים". מניין ההרוגים הרשמי הוא 38. בממשלה טענו כי ככל הנראה מחתרת ה-PKK, שממנה התפצל הפלג הקיצוני, אחראית למתקפה הקטלנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

פלג קיצוני של המחתרת הכורדית בטורקיה קיבל היום (ראשון) אחריות על הפיגוע באיסטנבול שבו נהרגו 38 בני אדם, רובם שוטרים. בהודעה שפרסם באתר שלו, טען "נצי השחרור של כורדיסטן" (TAK) כי שני לוחמיו נהרגו במתקפה וכי "מאה שוטרים נהרגו". הבוקר מסרה ממשלת טורקיה כי כל העדויות מצביעות על כך שמחתרת ה-PKK אחראית לפיגוע שאירע אתמול מחוץ לאצטדיון הכדורגל של קבוצת בשיקטש. באנקרה לא מבדילים בין שני הארגונים.

"החצים מצביעים על ה-PKK, זה אירוע מתוכנן בבירור. תהיה הודעה כשהחקירה תסתיים. אנחנו לא יכולים להגיד שום דבר חד-משמעי עכשיו", אמר הבוקר סגן ראש הממשלה סגן ראש ממשלת טורקיה נעמאן קורטולמוש . הפיגוע הכפול אירע בסמוך לאצטדיון וודפון ארנה, שעתיים לאחר המשחק. מכונית תופת התפוצצה בסמוך לאוטובוס משטרה, ודקה לאחר מכן התפוצץ מחבל מתאבד בפארק ליד האצטדיון. לפי דיווחים שונים, באזור התנהלו גם חילופי אש לאחר הפיצוצים.

לקריאה נוספת:
דאעש מינה דובר חדש - שמתמקד בטורקיה: "לפגוע בה בכל מקום"

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה, דצמבר 2016. רויטרס
27 שוטרים נהרגו. זירת הפיגוע באיסטנבול, אמש/רויטרס

הרשויות בטורקיה הכריזו לפנות בוקר על יום אבל לאומי. הבית הלבן פרסם הלילה הודעת גינוי למתקפה ובה הודגשה מחויבותה של ארצות הברית לטורקיה, חברת ברית נאט"ו, ולמאבקה בטרור.

המחתרת הכורדית, הפועלת למען אוטונומיה בדרום-מזרח טורקיה זה יותר מ-30 שנה, מתמקדת בפעילותה בהתקפות נגד כוחות הביטחון. בשנה וחצי האחרונה, מאז קרסה הפסקת האש בין ה-PKK לאנקרה אחרי שנתיים וחצי שבהן התנהל משא ומתן, התגברו המתקפות בערים הגדולות במדינה. מנגד, כוחות הביטחון הטורקיים פשטו על ערים ועיירות באזורים הכורדיים והטילו עוצר ממושך. גם ראשי רשויות כורדים הודחו בחודשים האחרונים בטענה כי יש להם קשרים ל-PKK.

טורקיה סובלת גם מפיגועים של דאעש, שהגביר את התעמולה שלו נגדה מאז החלה במבצע בצפון סוריה. בקלטת שמע של דובר הארגון החדש, שפורסמה בשבוע שעבר, הוא קרא לתקוף בכל מקום וכל נציג של הממשלה הטורקית.

עוד באותו נושא

תיעוד: רגע הפיגוע באיסטנבול נלכד במצלמות תושבי העיר

לכתבה המלאה
פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
טורקיה הכריזה על יום אבל לאומי. זירת הפיגוע/רויטרס

לפני כחצי שנה נהרגו 36 בני אדם ועוד 147 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע בכניסה לנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול. שלושה מחבלים מתאבדים פתחו באש בכניסה לשדה התעופה הגדול במדינה, ולאחר מכן פוצצו את עצמם. המשטרה פתחה אז באש כדי לנסות ולעצור את המחבלים בטרם הגיעו לעמדות הבידוק הביטחוני באולם הטיסות היוצאות, אולם הם התפוצצו. באנקרה ייחסו זאת לדאעש, אולם הארגון לא קיבל על כך אחריות.

(עדכון ראשון: 9:39)

פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully