וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לפחות 29 הרוגים בפיגוע מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול

שר הפנים במדינה הודיע כי מרבית ההרוגים הם שוטרים וכי 166 בני אדם נפצעו בנוסף בפיצוץ מכונית תופת ומחבל מתאבד בסמוך למגרשה של קבוצת בשיקטש. עשרה בני אדם עוכבו לחקירה אך שום ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע

צלמים זמניים מורשים

29 בני אדם נהרגו אמש (שבת) בפיגוע כפול בסמוך לאיצטדיון כדורגל באיסטנבול שבטורקיה. שר הפנים, סולימאן סוילו, הודיע בהמשך הלילה כי 166 פצועים פונו מהמקום לבתי חולים בעיר. לדבריו, 27 מההרוגים הם שוטרים ושניים נוספים הם אזרחים.

לדברי שר הפנים, עשרה בני אדם עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בפיגוע. לפי הקונסוליה הישראלית, לא ידוע על נפגעים ישראלים בפיגוע. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, ששהה בעיר בזמן הפיצוצים, עודכן בהתפתחויות. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות. לפנות בוקר הכריזו הרשויות בטורקיה על יום אבל לאומי בעקבות הפיגוע. הבית הלבן פרסם הלילה הודעת גינוי למתקפה בה הודגשה מחויבותה של ארצות הברית לטורקיה, חברת ברית נאט"ו, ולמאבקה בטרור.

הפיגוע התרחש כשעתיים לאחר תום המשחק באצטדיון וודפון ארנה, בין הקבוצה המארחת בשיקטש ליריבתה לצמרת בורסהספור ולא היו נפגעים בקרב האוהדים. מוקדם יותר אמר שר הפנים כי המתקפה כללה מכונית תופת, שהתפוצצה בסמוך לאוטובוס משטרה, ומחבל מתאבד שהתפוצץ בפארק הסמוך לאצטדיון בהפרש של כדקה. לפי דיווחים שונים, באזור התנהלו גם חילופי אש לאחר הפיצוצים.

עוד בוואלה! NEWS:
סעודות, ריקודים – וזעם: אין שום ייאוש בעמונה המתוחה
דיווח: טראמפ ימנה מנכ"ל תאגיד המקורב לרוסיה לשר החוץ
ללא מתחרים: יריית הפתיחה של ניסנקורן להבטחת הכהונה הבאה

זירת פיצוץ במרכז העיר איסטנבול, טורקיה. רויטרס
"הלהבות הגיעו עד לשמיים". זירת הפיגוע באיסטנבול/רויטרס
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה, דצמבר 2016. רויטרס
"הפיגוע נועד לגרום לכמה שיותר נפגעים". זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

"זאת מזימה מרושעת", כינה זאת סוילו בדברים שמסר בשידור חי בטלוויזיה. שר התחבורה אהמט ארסלן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר באירוע טרור. בהודעה שפרסם בהמשך ארדואן נכתב כי "מטרת הפיגוע הייתה לגרום לכמה שיותר נפגעים ולמרבה הצער ישנם פצועים והרוגים".

המתקפה מזכירה את שיטת הפעולה של המחתרת הכורדית (PKK), המתמקדת בתקיפת כוחות הביטחון. עם זאת, גם דאעש הגביר בחודשים האחרונים את פעילותו נגד טורקיה, שמנהלת את המבצע נגד הארגון הסוני בצפון סוריה. השבוע הכריז הארגון על מינוי דובר חדש, שבקלטת הראשונה שלו קרא לתומכי דאעש לתקוף בכל מקום שאפשר את המשטר ארדואן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה היה כמו גיהנום, הלהבות הגיעו לשמיים", סיפר עומר יילמז, מנקה במסגד סמוך, שסיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שתה תה בזמן הפיצוץ. "אנשים התחבאו מתחת לשולחן. נשים החלו לבכות, אוהדי כדורגל ששתו תה במקום חיפשו מקלט. זה היה נורא".

קבוצת הכדורגל בורסהספור הודיעה כי איש מאוהדיה לא נפגע בפיצוץ. "יצרנו קשר עם קבוצות האוהדים שלנו. נראה כי לא היו נפגעים מביניהם. אנחנו מאחלים לנפגעים החלמה מהירה", נמסר בחשבון הטוויטר של הקבוצה.

לפני כחצי שנה נהרגו 36 בני אדם ועוד 147 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע בכניסה לנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול. שלושה מחבלים מתאבדים פתחו באש בכניסה לשדה התעופה הגדול במדינה, ולאחר מכן פוצצו את עצמם. המשטרה פתחה אז באש כדי לנסות ולעצור את המחבלים בטרם הגיעו לעמדות הבידוק הביטחוני באולם הטיסות היוצאות, אולם הם התפוצצו.

פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
פעולות לכיבוי מכונית התופת לאחר הפיצוץ. זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות משטרה ואמבולנסים מחוץ לאצטדיון. איסטנבול, הלילה/רויטרס
פיגוע התאבדות מחוץ לאצטדיון כדורגל באיסטנבול, 10 בדצמבר 2016. רויטרס
שיטה דומה לזו של המחתרת הכורדית PKK. זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה, דצמבר 2016. רויטרס
שוטרים מטופלים בזירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully