וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילון אוקספורד מתעדכן: "ברקזיט", "גרקזיט" - וסלנג של ביונסה

אף שתהליך היציאה של בריטניה מהאיחוד עלול להיות ארוך, הוחלט כי הגיע הזמן שהמונח ייכנס למילון המפורסם. מילה נוספת שזכתה לתהילת עולם היא מטבע לשון שזכה לעדנה מחודשת בפי הזמרת האמריקנית

צילום מסך

בריטניה טרם עזבה את האיחוד האירופי, אך המונח המתאר צעד זה – "ברקזיט" – כבר הרוויח את מקומו במילון אוקספורד לשפה האנגלית. דוברות האוניברסיטה הבריטית הודיעה היום (חמישי) כי המילה ברקזיט היא אחת מהמילים החדשות שעודכנו במילון.

ההגדרה של ברקזיט, על פי המילון המפורסם, היא "יציאת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי והתהליך הפוליטי הסובב סביבה". במונח נעשה שימוש תכוף מאז משאל העם ביוני, שבו נקבע כי בריטניה תעזוב את גוש 28 המדינות. תוספת אחרת למילון המתקשרת ל"ברקזיט" היא "גרקזיט", שמשמעותה יציאה פוטנציאלית של יוון מגוש האירו.

תהליך היציאה הרשמי צפוי להתחיל בשנה הבאה. עם זאת, הדרך אליו רצופה קשיים. היום פורסם בהקשר זה כי שגריר בריטניה לאיחוד מסר לראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כי הסכם סחר חדש בין לונדון לאיחוד האירופי עשוי להימשך כעשור ואף עלול להיכשל.

לקריאה נוספת:
בהשפעת טראמפ: "מילון אוקספורד" הכריז על מילת השנה ל-2016
ממשלת בריטניה נכנעה: תציג לפרלמנט את התכנית למו"מ עם האיחוד

בריטניה בבוקר שאחרי ההכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. רויטרס
דרך רצופה קשיים. ברקזיט/רויטרס

בעדכון האחרון למילון נכנסו גם המילים "גלאמ-מה" (glam-ma) כדי לתאר סבתא זוהרת; "יוטיובר" לתיאור מפיק של תוכן וידאו בפלטפורמת "יוטיוב"; "ורקלמפט", שם תואר שמשמעותו התרגשות גדולה; "get your freak on", סלנג אמריקני המשמש לתיאור סקס או ריקוד פרוע.

גם הזמרת האמריקנית ביונסה הצליחה להחיות מחדש מונח שזכה להיכנס לפנתיאון של אוקספורד. המילה "במה", שמקורה בשנות ה-20 של המאה הקודמת היא קיצור של אלבמה. היא התגלגלה לסלנג המתאר אדם שהגיע מהדרום הכפרי של ארצות הברית, אך זכה לעדנה מחודשת בשיר שהוציאה הזמרת השנה בשיר "Formation".

חברי ועדת המילון הבריטי עוקבים אחר ההיסטוריה, המשמעות וההגייה של יותר מ-829 אלף מילים ומשתדלים להפוך אותו למילון המעודכן ביותר באנגלית שקיים בעולם. לפני חודש הכריזה ועדת המילון כי מילת השנה ב-2016 היא "פוסט-אמת". "פוסט-אמת" הוא שם תואר, המתאר נסיבות שבמסגרתן השפעתן של עובדות אובייקטיביות על עיצוב דעת הקהל פחותה מזו של פנייה לרגש. המילה לרוב מופיעה בצירוף "פוליטיקת פוסט-אמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ביונסה מופיעה בעצרת תמיכה בהילרי קלינטון, קליוולנד, אוהיו, 5 נובמבר 16. GettyImages
טבעה את המונח "במה". ביונסה בהופעה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully