וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חאלב מנסה להרגיע פעוט שאביו מת בהפצצה: "הוא בגן עדן"

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, ככל הנראה מהשעות שלפני סיום הלחימה במזרח העיר, נראה פעוט ממרר בבכי, לאחר שאיבד את אביו. הבוקר חודשה הלחימה מצד כוחות המשטר. רוסיה: 6,000 לוחמים ואזרחים פונו

מערכת וואלה!

בסרטון שהופץ ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, אשר ככל הנראה צולם בשעות שלפני סיום הלחימה במזרח חאלב אמש (שלישי), נראה פעוט ממרר בבכי ומחפש את אביו – שככל הנראה מת בהפצצה של כוחות המשטר הסורי. דודו של הפעוט, שמחזיק אותו בידיו, נראה כשהוא מנסה לנחם את הפעוט, ואומר לו: "אבא הלך לגן עדן".

בתוך כך, הבוקר מסרו עדי ראייה כי נשמעו קולות פיצוצים עזים בעיר וגורמים בארגוני האופוזיציה טענו כי כוחות הממשל שבו סמוך לשעה 10:00 (שעון מקומי) להפציץ אזורים בעיר. זאת, לאחר כמה שעות שקטות, בעקבות ההכרזה של צבא אסד על השלמת ההשתלטות על מזרח העיר וההכרזה מצד רוסיה, טורקיה וארגוני המורדים על הסכם הפסקת אש, שכולל את פינוי לוחמי האופוזיציה לאזור המערבי לעיר.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על חידוש הלחימה באזורים שהיו בשליטת המורדים, ובהמשך נמסר כי חודשו גם התקיפות האוויריות. "במקום ישנה לחימה עזה והפגזות כבדות. נראה שהפסקת האש באה אל סופה", אמר יו"ר הארגון, ראמי עבד א-רחמן. במקביל, הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי שישה בני אדם נהרגו היום בהפגזה ארטילרית של כוחות המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
פינוי חאלב מתעכב; אסד: "המערב רוצה להציל את הטרוריסטים"
השקט שאחרי הסערה: כיבוש חאלב הושלם, החל פינוי הלוחמים
איראן היא המנצחת הגדולה בחאלב – ואסד כבר מוכן למערכה הבאה

אוטובוסים של הממשל במזרח חאלב, 14 בדצמבר 2016. רויטרס
תמונתו של אסד מעטרת את האוטובוסים שאמורים לפנות את האזרחים. חאלב, היום/רויטרס

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, מסר לסוכנות הידיעות הרוסית "IFAX" כי הוא "מקווה שהמצב בחאלב ייפתר ביומיים-שלושה הקרובים", ובסוכנות הידיעות "אינטרפקס" דווח מפי כי כ-6,000 אזרחים, בהם כ-2,000 ילדים, כבר עזבו ביממה האחרונה את האזורים במזרח חאלב שהיו בשליטת המורדים. עוד נמסר כי 366 לוחמי האופוזיציה מסרו את נשקם ועזבו את העיר.

זאת, על רקע דיווחים שנמסרו הבוקר בדבר עיכובים בפינוי הצפוי של אזרחים ושל לוחמי האופוזיציה מחאלב, מרביתם לאזור אידליב. הבוקר קרא שר החוץ של צרפת, ז'אן-מארק איירו, להציב משקיפים מטעם האו"ם במזרח חאלב. "יש צורך בנוכחות משקיפי האו"ם בשטח ובמעורבות של ארגוני הסיוע דוגמת הצלב האדום", אמר איירו בריאיון לתחנת הטלוויזיה "France 2". אתמול קרא גם נציב זכויות האדם של האו"ם, זייד ראאד אל-חוסיין, להציב משקיפים בלתי-תלויים בעמדות הבידוק שהציבו כוחות משטר אסד בעיר, שנועדו למעבר האזרחים על מנת לוודא שלוחמי כוחות המורדים לא יצאו יחד עמם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפצצות בחאלב, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
רוסיה "מקווה שהמצב יירגע ביומיים-שלושה הקרובים". הלחימה בחאלב, אתמול/רויטרס
הפצצות בחאלב, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
אחד מהמסגדים המרכזיים בחאלב שהופצץ, אתמול/רויטרס

הפסקת האש שהושגה אמש, בתיווך רוסי וטורקי, מסמנת את השתלטותו המלאה של המשטר הסורי על העיר חאלב כולה, במה שנחשב לאחד מהישגיו הגדולים ביותר של הנשיא בשאר אסד בלחימה. בריאיון לרשת הרוסית RT, שישודר במלואו הערב, נשאל הנשיא אסד בנוגע לטענות המערב, המבקר את מוסקבה על תמיכתה בשלטונו ודורש מהקרמלין "להפעיל לחץ" על דמשק לטובת הפסקת האלימות.

"זה תמיד חשוב בפוליטיקה לקרוא בין השורות", הסביר אסד לכתבת מריה פינושינה. "זה לא משנה מה הם מבקשים. התרגום של ההצהרות שלהם כלפי סוריה הוא, 'בבקשה, הפסיקו את התקדמות הצבא הסורי נגד הטרוריסטים'". לדבריו, "זאת המשמעות של דבריהם, 'הגעתם רחוק מדי בהבסת הטרוריסטים, זה לא אמור לקרות. תגידו לסורים להפסיק, אנחנו חייבים להציל את הטרוריסטים'".

(עדכון ראשון: 12:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully