וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שאחרי הסערה: כיבוש חאלב הושלם, החל פינוי הלוחמים

הלחימה העזה הגיעה לשיא בימים האחרונים, עד לכיבוש כל חלקי מזרח העיר, שהיו בידי האופוזיציה. בשעה 5:00 צפוי להתחיל פינוי האזרחים והלוחמים לעבר אידליב. הצלב האדום בכוננות חירום

עריכה: שניר דבוש

בתום שנים של לחימה עזה וחודשים של מצור על מזרח העיר חאלב, שלוו בהפצצות נרחבות מצד המשטר הסורי ובעלי בריתו, ארגוני האופוזיציה, צבא אסד והכוחות הבינלאומיים המעורבים בלחימה במדינה הכריזו הערב (שלישי) על הפסקת אש בעיר, שתיכנס לתוקפה הלילה בשעה 5:00 (שעון מקומי). על פי הדיווחים מחאלב, שנכבשה במלואה על ידי הממשל הסורי, הלחימה בעת האחרונה לוותה במעצר אלפי אזרחים שביקשו לעזוב את האזור שהיה בשליטת המורדים ובהרג אזרחים רבים נוספים.

שגריר רוסיה באו"ם ויטלי צ'ורקין אמר הערב בדיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם כי המבצע הצבאי לכיבוש מזרח חאלב הסתיים וכי צבא אסד שולט באזור כולו. כמו כן, הוא אמר כי לוחמי האופוזיציה ובני משפחותיהם החלו לעזוב את העיר דרך נתיבים מוסכמים, מרביתם לאזור המערבי לעיר. הלילה ומחר בבוקר, צפויים אוטובוסים לשאת את האזרחים ואת המורדים לעבר העיר אידליב, בחסות טורקית ורוסית.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן היא המנצחת הגדולה בחאלב – ואסד כבר מוכן למערכה הבאה
"מאות הוצאו להורג, ילדים נשרפו בחיים": זוועות המשטר בחאלב
רגעים אחרונים לפני ניצחון אסד בחאלב: "הצבא טובח באזרחים ברחובות"

מערב חאלב, סוריה. 13 בדצמבר 2016. AP
האוטובוסים יצאו עם בוקר. ההריסות בחאלב/AP
מערב חאלב, סוריה. 13 בדצמבר 2016. AP
טורקיה תקים מחנה פליטים ענק. פינוי אזרחים מחאלב/AP

ממשלת טורקיה, שהייתה שותפה למאמצי התיווך האחרונים, מסרה כי היא תקים בשטחה מחנה פליטים זמני לעקורי חאלב, שיוכלו להשתכן בו עד ל-80 אלף בני אדם. במקביל, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הכריז על כוננות מוגברת, ועל נכונותו לפעול בשטח בימים הקרובים על מנת להבטיח את פינוי האזרחים.

בניגוד להסכמי הפסקת האש הקודמים, שהתפוררו לרוב תוך כמה ימים, ההסכם הנוכחי הושג ללא כל התערבות אמריקנית, כולל במגעים עם ארגוני האופוזיציה המובסים. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר לאחר ההכרזה הרוסית כי וושינגטון לא הייתה מעורבת במגעים וכי היא מברכת על הפסקת הלחימה.

אזרחים מתפנים ממזרח חאלב, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
אזרחים מתפנים מחאלב/רויטרס
אזרחים מתפנים ממזרח חאלב, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
אזרחים מתפנים מחאלב/רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם במועצת הביטחון:

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום בנוגע למצב בחאלב, שכלל תדרוך מהמזכ"ל באן קי מון ומבכירים נוספים בארגון. המדינות החברות ניצלו את הבמה להשתלחות ביריבותיהן – האמריקנים ברוסים, הרוסים והסורים באמריקנים – אולם הישיבה הסתיימה ללא כל החלטה. ביום חמישי הקרוב יתכנסו מדינות הליגה הערבית לדיון חירום נוסף, לבקשת ממשלת קטאר.

בערים רבות בעולם נערכו היום הפגנות מחאה ענקיות בנוגע למשבר ההומניטרי והטבח בחאלב. כך, למשל, באיסטנבול שבה חיים עשרות אלפי פליטים סורים התכנסו אזרחים רבים מול הקונסוליה הרוסית בשדרות איסתיקלאל המרכזיות, וקראו קריאות בגנות משטר אסד, רוסיה ואיראן. גם בעמאן, בירת ירדן, ובלונדון, בירת בריטניה, נערכו הפגנות דומות.

ההפגנה באיסטנבול:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully