וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום גורלי: תושבי עמונה יכריעו אם לקבל את מתווה הפינוי

14.12.2016 / 9:20

במסגרת ההסכם שהושג בין נתניהו לבנט וקיבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה, אם התושבים יתפנו בהסכמה הם יועברו לחלקות סמוכות על ההר. לפי ההערכות, בעמונה צפויים לקבל את המתווה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

(אלפים הפגינו בירושלים נגד פינוי מאחז עמונה, אתמול)

תושבי עמונה התכנסו הבוקר (רביעי) כדי לדון במתווה שהוצע להם על ידי המדינה. לפי ההסדר שהתגבש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, אם תושבי יתחייבו על פינוי בהסכמה, הם יועברו לחלקות סמוכות על ההר. המתווה קיבל את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

המתווה בין נתניהו ובנט נרקם שלשום לאחר פגישה בין השניים. מפרטיו עולה כי התושבים יעברו לחלקות בסמוך למאחז, שמשתרעות על עשרות דונמים. בתחילה יועברו 11 מבנים לחלקה 38, שממוקמת מאות מטרים מעמונה ואין עליה התנגדויות במסגרת "נכסי נפקדים". במקביל תפעל המדינה להעמיד ארבעה מבנים על החלקות האחרות – 28, 29, 30, 54 – באמצעות תיקון צו.

התושבים יועברו לחלקות לתקופה של שנתיים. בזמן זה, תיבחן האפשרות להתיישבות ארוכת טווח, במסגרתה יתבררו הטענות לבעלות פלסטינית על אותם שטחים. לפי ההסדר, "המדינה תכין פתרונות דיור זמניים לתושבי עמונה ביישוב עפרה, למקרה שבו ייווצר פער בלוחות הזמנים בין יום הפינוי של היישוב עמונה להצבת המבנים בחלקות. המדינה תפעל לכך שפער הזמנים יהיה קצר ככל הניתן".

לקריאה נוספת:
מחאת חיילים ברשת: "גם אני אסרב לפנות את עמונה"
לקראת השבת המתוחה בעמונה: הרבנים מנסים להוריד את גובה הלהבות
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות

מאחז עמונה שבועיים לפני הפינוי המיועד ב25 בדצמבר , 11 בדצמבר 2016. נועם מושקוביץ
התושבים צפויים להסכים למתווה. עמונה/נועם מושקוביץ

במקביל להתכנסות, ממשיכים פעילי ימין להפעיל לחץ על תושבי עמונה על מנת לשכנעם לא לקבל את המתווה. "בשעה הקרובה תושבי עמונה יחליטו אם לקבל את המתווה שהוצע להם על ידי המדינה ולהרוס את עמונה מרצון, או להמשיך את המהלך אותו הם הובילו עד עכשיו השולל קומבינות ועסקי נדל"ן על ארץ אבותינו", נכתב בהודעות שמופצות משעות הבוקר. "תושבי עמונה עומדים בלחצים כבדים מאוד על מנת לקבל את ההסכם. כולם עכשיו שולחים לתושבי עמונה הודעות חיזוק, המשיכו במהלך שהתחלתם! אל תשברו את רוח הציבור! הרימו את דגל המאבק וההתמסרות על ארץ ישראל! הילחמו עד הסוף ועיצרו את סחף ההרס העצום העומד לפתחנו.

"שבענו מקומבינות ופשרות. בידיכם לשנות את כללי המשחק. הביאו אלפים לעמונה שיכריזו: לעולם לא עוד! לא עוד הרס וקומבינות על נחלת אבותינו. ארץ ישראל כולה שייכת אך ורק לעם ישראל, ולא שייך לוותר על קרקע כזו או אחרת תמורת בתים אלו ואחרים".

המתווה לפינוי עמונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי אבטחה כבדה הוצמדה לבנט בימים האחרונים. זאת בעקבות חומרים שונים שהופצו במסגרת המאבק נגד הפינוי, המעלים חשש להסתה ואיומים על חייו. בתמונה שצולמה אתמול בבית ספר ברמלה, שם סייר שר החינוך ביחד עם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), נראה בנט יושב בכלי רכב משוריין לצד שני מאבטחים. בלשכתו של בנט אישרו את הפרטים.

בחלק מההודעות שהופצו נגד הפינוי נמתחה ביקורת קשה נגד נתניהו ובנט. לטענת המוחים, השניים "בגדו" ורקמו דיל פוליטי שמתעלם מהם. "בנט ויתר על עמונה, אנחנו לא!", נכתב בהודעה שהופצה בשבוע שעבר וקראה להפגין מול ביתו של בנט ברעננה. "גלגלי מכונת ההרס והפינוי התחילו לנוע והאחראים הבלעדיים לכך הם בנט וביבי. החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו", נכתב בהודעות נוספות. הודעה אחרת, שקראה לבני נוער להגיע לעמונה בסוף השבוע כדי להיערך לפינוי, הזהירה כי "זה יהיה כמו כפר מימון – אבל הפעם עד הסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully