וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמביה: הנשיא שהפסיד מסרב לפשרה; מדינות האזור עשויות לתקוף

יחיא ג'אמיע, שהודה בהפסדו בבחירות אולם חזר בו, פנה לבית המשפט העליון בדרישה שיכריז על ההליך כפסול. מנהיגי מדינות מערב אפריקה הגיעו לסבב פגישות בבירה בנג'ול, אולם הבהירו כי "זה לא משהו שיכול להיפתר ביום אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע, שהודה בתחילת החודש בהפסדו בבחירות לנשיאות במדינה המערב אפריקנית וחזר בו בשבוע שעבר, פנה אמש (שלישי) לבית המשפט העליון בבירה בנג'ול, בדרישה להכריז על הליך הבחירות כפסול. זאת, בתום יום של פגישות עם מנהיגי מדינות מערב אפריקה, שהסתיימו ללא פשרה מצדו של ג'אמיע, ששלט בגמביה ביד רמה ב-22 השנים האחרונות. כמו כן, כוחות צבא השתלטו אתמול על מטה ועדת הבחירות הלאומית וחסמו את הכניסה למקום במשך שעות ארוכות.

הפנייה לבית המשפט, על פי הודעה רשמית מטעמו של ג'אמיע, "מבקשת לקבוע כי אדאמה בארוו לא נבחר כדין ולא ימונה לנשיא, וכי הבחירות האחרונות לא תקפות". בארוו, מנהיג האופוזיציה שניצח בבחירות האחרונות, קרא לג'אמיע לעזוב את כס השלטון ולאפשר את חילופי הממשל באופן שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא גמביה חזר בו מהודאת ההפסד בבחירות; האיחוד האפריקני גינה
היסטוריה בגמביה: אחרי 22 שנים בשלטון - הנשיא הפסיד בבחירות
אחרי דרום אפריקה: גמביה הודיעה על פרישה מבית הדין בהאג

נציגי מדינות מערב אפריקה בסבב דיונים עם נשיא גמביה יחיא ג'אמיע, בנג'ול, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
ג'אמיע/רויטרס

אתמול הגיעו לגמביה נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון-סירליף, כלת פרס נובל לשלום המכהנת כיו"ר ארגון שיתוף הפעולה האזורי ECOWAS, נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, נשיא סיירה לאון ארנסט ביי קורומה ונשיא גאנה ג'ון מהאמה – שרק בשבוע שעבר הודה בהפסדו בבחירות דמוקרטיות, לצד גורמים בכירים נוספים. בתום הפגישה עם ג'אמיע, הבהירה נשיאת ליבריה: "זה עוד לא הזמן להסכם. זה לא משהו שיכול לקרות תוך יום אחד, אלא משהו שחייבים לעבוד עליו".

הדיונים במסגרת ECOWAS צפויים להתחדש בוועידת הארגון בניגריה במהלך סוף השבוע. ג'ונסון-סירליף הבהירה כי נשיא גמביה הבטיח לה כי ישמור על השלום והיציבות במדינה, ונשיא ניגריה טען לאחר הפגישה כי ג'אמיע "היה פתוח" למסר שהביאו עמם הנשיאים.

בימים האחרונים עלתה האפשרות כי מדינות מערב אפריקה ישלחו כוחות צבא לגמביה הקטנה, במקרה שבו ג'אמיע לא יוותר על השלטון בהסכמה. גורמים בצבא טענו כי הם שומרים על נייטרליות, אולם הרמטכ"ל עוסמאן בדג'יה הסביר אתמול כי הוא "תומך במפקד העליון, מי שזה לא יהיה. אני תומך במפקד העליון ג'אמיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נציגי מדינות מערב אפריקה בסבב דיונים עם נשיא גמביה יחיא ג'אמיע, בנג'ול, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
ג'אמיע/רויטרס
נציגי מדינות מערב אפריקה בסבב דיונים עם נשיא גמביה יחיא ג'אמיע, בנג'ול, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
קורומה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully