וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני אטפל בך": ח"כ חזן יועמד לדין בגין תקיפת מנכ"ל עיריית אריאל

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי חזן יועמד לדין בכפוף לשימוע, בעקבות תקרית מ-2014 שבה על פי החשד תקף הח"כ את מנכ"ל העירייה בשל חוב שהיה לאמו. חזן גידף אותו לכאורה, הטיח אותו על מעקה ואמר לו כי ידאג שלא יישאר בתפקידו

צילום: מור שאולי ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: ראיון עם ח"כ אורן חזן ועם עמית סגל על תוצאות המשפט בעניינם)

ח"כ אורן חזן (הליכוד) יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור והתנהגות פסולה במקום ציבורי - כך הודיעה היום (שלישי) הפרליטות. על פי החשד, באוקטובר 2014, לאחר שנודע לחזן על עיקול שהטילה עיריית אריאל על חשבון הבנק של אמו בשל חוב, הוא הגיע למשרדי העירייה, צעק על המנכ"ל אבי עזר, גידף אותו ודחף אותו בחוזקה עד שהוטח במעקה המקום. כמו כן, על פי החשד גידף חזן את ראש העירייה, סירב לעזוב את לשכתו ואמר לו כי "יטפל בו" וכי ידאג שלא יישאר בתפקידו.

הפרקליטות הודיעה לחבר הכנסת כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על המהלך לפי המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן. בטרם יוחלט סופית אם להגיש כתב אישום, הוזמן חזן להשמעת טענותיו בהליך שימוע, אם ירצה להגיע אליו, שיתקיים בפני היועץ המשפטי לממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: אבטחה כבדה הוצמדה לשר בנט מחשש לפגיעה מצד פעילי ימין
טראמפ הכריז: מנכ"ל תאגיד האנרגיה רקס טילרסון יהיה שר החוץ הבא
היסטוריה: תמונות ראשונות מטיסת הבכורה הישראלית ב-F-35. צפו

חבר הכנסת אורן חזן נואם המליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"תקווה גדולה שההחלטה עדיין לא נפלה". ח"כ אורן חזן/נועם מושקוביץ
"תיקים כאלה, של ויכוח שבו אחד אומר 'זה דחף' והשני אומר 'זה משך', המשטרה סוגרת כל יום בעשרות מחוסר עניין מוחלט לציבור. לצערי במקרה שלי אין זה כך"

מח"כ חזן נמסר: "קיבלתי הזמנה לפני שימוע. יש לי תקווה גדולה שההחלטה עדיין לא נפלה ושהיועץ המשפטי ישמע בפתיחות את עמדתי ואת טיעוניי בשימוע שיהיה, ויבין כי מדובר בתלונות הדדיות על משהו פעוט ביותר בתיק שהיה בדרך לגניזה והתעורר לפתע רק לאחר בחירתי לכנסת תחת לחץ מטורף וחסר תקדים שמפעילה התקשורת בליווי פוליטקאים שמנסים יחד לסתום לי את הפה".

הוא הוסיף: "תיקים כאלה, של ויכוח שבו אחד אומר 'זה דחף' והשני אומר 'זה משך', המשטרה סוגרת כל יום בעשרות מחוסר עניין מוחלט לציבור. לצערי במקרה שלי אין זה כך. במדינת ישראל ישנה מערכת חוק ואני מבקש לתת את אמוני בה, ביועמ"ש ובנציגיו. בתקווה שדברי יפלו על אוזניים קשובות. בכל מקרה צר לי לאכזב את כל אותם חורשי רעתי בתקשורת ובזירה הפוליטית. באתי לשרת את עם ישראל וארץ ישראל להרבה שנים. אני כאן כדי להמשיך לומר את כל האמת בפנים ואמשיך למלא את שליחותי הציבורית ביושר בהגינות ובאמונה גדולה".

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
הורה לסגור את הבדיקה בעניין הטרדות מיניות מצד חזן. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

בנוסף להחלטה זו, מנדלבליט הורה לסיים את הבדיקה בעניין הטענות להטרדות מיניות בעבר מצד חזן מבלי לפתוח בחקירה פלילית. היועץ המשפטי בחן את ממצאי בדיקת המשטרה בעניין הטענות שהועלו בתקשורת על הטרדות מיניות מצדו, לפני שהחל לכהן כחבר כנסת ובעת שניהל בר בתל אביב.

במסגרת הבדיקה שנערכה בעניין, תושאלו בין היתר עובדים ועובדות לשעבר בבר, לרבות עובדות שעלה כי השתתפו בכתבה ששודרה בתקשורת. שתיים מן הנשים שהמשטרה פנתה אליהן סירבו לשתף פעולה ואף אחד מהעדים הנוספים שתושאלו לא ידע לספר על אירוע מסוים של הטרדה מינית, לא כלפיו ולא שהיה עד לו. בשל היעדר תשתית המקימה חשד סביר לביצוען של עבירות פליליות, הוחלט שאין מקום לפתוח בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully