וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יודיע היום מי הוא שר החוץ בממשלו: "יבחר בטילרסון"

13.12.2016 / 7:50

נשיא ארה"ב הנבחר הודיע כי יבשר על זהות השר החדש. לפי הדיווחים, הוא צפוי לנקוב בשמו של רקס טילרסון, מנכ"ל תאגיד דלק ענק ובעל קשרים עם רוסיה. טראמפ כבר דיבר בשבחו: "שחקן בליגה עולמית". במקביל הודיע איל הנדל"ן כי חברותיו לא יחתמו על עסקאות חדשות במהלך כהונתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הודיע הלילה (שלישי) כי בכוונתו לבשר בשעות הבוקר (שעון ארצות הברית) על זהותו של שר החוץ החדש בממשלו. "אודיע בבוקר מי הוא שר החוץ הבא", כתב בעמוד הטוויטר שלו. הודעתו מחר, לכשתתקיים, תביא לסיומה את הסאגה הארוכה על אודות המינוי, שהייתה רצופה השערות.

טראמפ אמנם שומר את ההודעה הרשמית לשעות הקרובות, אולם שורה של כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי הוא צפוי לנקוב בשמו של רקס טילרסון, מנכ"ל תאגיד הדלק הענק "אקסון מוביל" - החברה החמישית בגודלה בארצות הברית. טראמפ כבר התייחס בעבר לטילרסון בן ה-64 בציוץ בטוויטר שבו כתב: "אם אבחר בו ואם לא, הוא שחקן בליגה העולמית ואדם שיודע לסגור עסקאות".

גם רוסיה דיברה בשבחו, זאת על רקע העובדה כי חברתו "אקסון מוביל" קיימה עסקים ענפים עם מוסקבה, ותרמה כספים רבים למיזמים שונים במדינה. "טילרסון הוא מקצועי ביותר", אמר גורם בקרמלין שהדגיש: "הוא מכיר באופן אישי את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין". לפני כשלוש שנים קיבל טילרסון את "אות הידידות" מהנשיא הרוסי.

לקריאה נוספת:
ג'וליאני לא ישמש שר החוץ של טראמפ; המועמד המוביל: מנכ"ל תאגיד ענק
דיווח: טראמפ ימנה לשר חוץ מנכ"ל תאגיד ענק המקורב לרוסיה
טראמפ יכול לנשום לרווחה: נותר המנצח בוויסקונסין בספירה החוזרת

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
"אודיע בבוקר מי הוא שר החוץ הבא". טראמפ/AP

חרף העובדה כי על המינוי של טילרסון המליצו, כך לפי הדיווחים, שרת החוץ לשעבר קונדוליזה רייס ושר ההגנה לשעבר רוברט גייטס, יש גם מי שיצא נגד המינוי האפשרי. המועמד הרפובליקני מרקו רוביו כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "להיות חבר של ולדימיר (פוטין) אינה תכונה שיש לזקוף לזכותו של שר החוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

במרוץ הארוך למינוי הוזכרו כמה שמות נוספים. אחד מהם היה ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני. ואולם, ביום שבת האחרון הודיע טראמפ כי ג'וליאני לא יהיה חלק מממשלו העתידי. לפי הצהרתו, היה זה ג'וליאני שהסיר את מועדותו. זאת, ככל הנראה משום שהוא זכה לביקורות על כך שהוא נעדר ניסיון במדיניות חוץ וכן מושקע בעסקים חובקי עולם שעלולים ליצור לו ניגודי עניינים.

שני שמות נוספים שעלו כאפשרויות לתפקיד שר החוץ הם מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות 2012, מיט רומני, ומנכ"ל חברת הרכב "פורד" לשעבר אלן מולאלי. רומני רמז בפוסט שפרסם במהלך הלילה בפייסבוק כי הוא הבין שהוא לא נבחר לתפקיד. "היה לי כבוד גדול להישקל לתפקיד שר החוץ", כתב, "השיחות שלי עם טראמפ היו מהנות ומעשירות. יש בי תקוות שהממשל החדש יוביל את ארצות הברית לחוסן, שגשוג ושלום".

בתוך כך, טראמפ הודיע הלילה כי הוא דוחה את ההכרזה על עזיבת עסקיו, שתוכננה לימים הקרובים, עד לחודש ינואר. הנשיא הנבחר היה אמור לכנס מסיבת עיתונאים לצד בני משפחתו, ולפרט כיצד הוא יעביר את האחריות לחברת הנדל"ן שבבעלותו לילדיו, כדי להימנע מניגוד עניינים.

"ההכרזה תהיה בינואר", אמר דוברו של טראמפ, שון ספנסר. טראמפ עצמו התייחס לנושא בטוויטר, וכתב: "שניים מילדי – דונלד טראמפ ג'וניור ואריק, כמו גם כמה מנהלים נוספים, ינהלו את עסקי. במהלך כהונתי לא ייחתמו עסקאות חדשות". על אף דיווחים קודמים בנושא, בתו של טראמפ, איוונקה, לא צוינה כאחת מיורשי העסק.


(עדכון ראשון: 3:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully