וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצול באסון בקולומביה: "לא אמרו לנו שאנחנו עומדים להתרסק"

העיתונאי רפאל הנזל, אחד מששת הניצולים בהתרסקות המטוס שבו נהרגו 71 איש, אמר כי הטייסים ואנשי הצוות לא קראו לנוסעים לחגור חגורות טרם הפגיעה בקרקע. "פשוט המשכנו לטוס, ופתאום המנועים כבו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שבועיים לאחר התרסקות המטוס הקטלנית בקולומביה, שבה נהרגו 77 בני אדם ובהם 19 שחקני קבוצת הכדורגל הברזילאית "שאופוקואנסה", סיפר אחד מששת הניצולים – העיתונאי רפאל הנזל, על שהתרחש במטוס ברגעים האחרונים. "הנוסעים שאלו כמה זמן ייקח עד לנחיתה, והדיילים אמרו להם 'עשר דקות'. פתאום המנועים כבו", ציין, והוסיף כי בשלב זה כל הנוסעים שבו למקומותיהם והידקו את חגורות הבטיחות, שניות לפני שהמטוס פגע בקרקע.

הנזל הדגיש כי הטייסים והדיילים לא התריעו מפני ההתרסקות, ולא אמרו לנוסעים לשוב למקומות ולחגור את חגורות הבטיחות. "בשום נקודת זמן מישהו מתא הטייס או מאנשי הצוות לא אמר לנו 'חגרו את החגורות'. פשוט המשכנו לטוס בלי לדעת מה עומד לקרות", ציין.

הנזל סיפר כי הוא התעורר בזמן שצוותי החירום הקיפו אותו, והחל לקרוא לעמיתיו העיתונאים שהיו על הטיסה, שלא ענו לו. "שרדתי עקב נס ומזל טוב", אמר. יחד עם הנזל שרדו חמישה נוספים – שני אנשי צוות ושלושה שחקנים של הקבוצה, שהייתה בדרכה למשחק החשוב בהיסטוריה שלה - המשחק הראשון של גמר טורניר סודאמריקנה מול אתלטיקו נסיונל.

עוד כתבות בנושא:
אבל בברזיל: גופות הכדורגלנים שנהרגו בהתרסקות המטוס הושבו לעירם
התרסקות המטוס: "הרשויות בבוליביה הזהירו את הטייס ממחסור בדלק"
ההקלטות חושפות: הטייס הודיע כי הדלק אזל לפני ההתרסקות בקולומביה

שחקן הכדורגל טיאגוויניו זכה למסרון מרגש שבוע לפני שנהרג בהתרסקות מטוס הקבוצה. רויטרס
"שרדתי עקב נס ומזל טוב". זירת ההתרסקות, סוף החודש שעבר/רויטרס

הרשויות בברזיל, בבוליביה ובקולומביה ממשיכות לחקור את האירוע, ועד כה עלה החשד כי מחסור בדלק הוא הגורם להתרסקות. בבוליביה נעצרו שני בני אדם - האחד הוא עובד לשעבר ברשות התעופה האזרחית החשוד כי אישר את הרישיון של המטוס, והשני הוא אביו, המנכ"ל לשעבר של חברת התעופה שלה שייך המטוס, המואשם בהריגה. שר ההגנה הבוליביאני האשים את הטייס בכך שטס ללא דלק עודף, ואמר: "מדובר ברצח". הנזל התייחס לחשד לרשלנות של הטייס, ואמר: "אנשים מתו בשל טעות בשיקול הדעת, זה מזעזע".

החודש דווח בעיתון הבוליביאני "דבר" כי פקידה של רשות שדות התעופה המקומית הזהירה את טייס המטוס לפני שהמריא כי אין מספיק דלק על מנת להשלים את הטיסה. על פי הדיווח, הפקידה בשדה התעופה בסנטה קרוז, שם עצר המטוס לחניית ביניים בדרכו מסאו פאולו שבברזיל, העלתה חששות בנוגע למלאי הדלק, אולם הטייס הביע ביטחון ביכולתו להשלים את הטיסה למדיין, שבמערב קולומביה, ותכנית הטיסה אושרה על ידי הפיקוח האווירי הבוליביאני.

(עדכון ראשון: 21:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully