וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: זהו מטוס ה-F-35 שינחת היום בישראל

המטוס שמכונה "אדיר" שינחת בבסיס חיל האוויר מסוגל להגיע למהירות של 1,900 קמ"ש ולטוס לאורך 2,200 קילומטרים מבלי לעצור לתדלק. יש לו מערכות חדשניות שמעבירות מידע בין כלי טיס ומערכת הפעלה קולית בתא הטייס

שני מטוסי F-35 מתוצרת "לוקהיד מרטין" ינחתו היום (שני) בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב. שני כלי הטיס ייקלטו בטייסת "נשר הזהב" בפיקודו של סגן-אלוף יותם, שיהיה הראשון לטוס על המטוס, המכונה בישראל "אדיר". הנחיתה ההיסטורית של מטוס הקרב העתידי של ישראל תתקיים במעמד בכירי הצמרת הביטחונית של ישראל וטייסי חיל האוויר בעבר ובהווה. מדובר בשני מטוסים ראשונים מתוך 50 שצפויים להגיע לישראל.

אורכו של המטוס המתקדם 15.7 מטר וגובהו 4.33 מטר. מהירותו 1,900 קמ"ש וטווח הטיסה שלו ללא תדלוק הוא 2,200 קילומטרים. נוסף לכך, המטוס יכול לשאת חימוש במשקל של שני טון כאשר הוא מפעיל את יכולתו החמקנית וללא יכולת חמקנית הוא יכול לשאת חימוש במשקל של עד שש טון.

מאפיינים נוספים של המטוס החדשני הם נשיאת דלק פנימית, נשיאת פצצות חכמות וטילים ומחשבים שאוספים מידע מודיעיני ומנתחים אותו. במטוס ישנה מערכת קישורית שמעבירה מידע לכלי טיס אחרים. חידוש נוסף שנמצא במטוס הוא היכולת של הטייס להפעיל הוראות קוליות בתא הטייס.

לקריאה נוספת:
ה-F-35 מגיע מחר לישראל: "ישמור על העליונות של צה"ל במזה"ת"
עם דגל ישראל בקוקפיט: בצה"ל נערכים לנחיתה ההיסטורית של ה-F-35
"רגע היסטורי": הטייס שיביא את מטוסי ה"אדיר" במסר לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully