וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הבטחות העירייה - היולדת שפונתה מדירתה עדיין ללא קורת גג

11.12.2016 / 20:12

שבוע לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על הלן, שננעלה מחוץ לדירתה ביבנה אחרי לידת בנה השלישי, היא עדיין מחפשת פתרונות ארעיים. גולשים שנחשפו לסיפור החליטו לממן לה ולבנה ברית מילה. "אחד תרם בלונים, האחר שתייה - וגם מאפר וספר התגייסו"

צילום: יותם רונן, עריכה: אוהד פיטר

שבוע אחרי שפורסם בוואלה! NEWS על אודותיה של הלן אנגידה, שננעלה מחוץ לדירתה לאחר ששבה מלידת בנה השלישי, אנגידה טרם נכנסה לדירה חדשה – הפעם, מטעמים בירוקרטיים. עם זאת, נקודת אור אחת האירה השבוע בחייה של אנגידה, בת 30 מיבנה, כשתושבים בעיר ארגנו לה ולבנה ברית מילה בבית כנסת מתרומות שגייסו מבעלי עסקים ואחרים.

ביום ראשון שעבר חזרה אנגידה מבית החולים קפלן שברחובות ונדהמה לגלות כי בעל הבית שבו התגוררה נעל אותה מחוץ לדירתה יחד עם חפציה. הוא עשה זאת משום שבעלה, שעמה היא נמצאת בהליכי גירושים, לא עמד בתשלומי שכר הדירה, שלהם התחייב כחלק מהסכם הגירושים.

עוד באותו הערב הבטיחו בלשכת שר הרווחה והעבודה כי אנגידה לא תישאר ללא קורת גג ותישלח באופן מידי לבית מלון. אך למרות ההבטחות האלו, בשירותי הרווחה בעיר התנהלו אחרת. הם ניסו לשכנע את קרוביה לארח אותה בביתם במשך שבוע שלם, במקום למלון, כפי שהבטיח משרד הרווחה.

לקריאה נוספת:
נכסי ניצולי שואה בוורשה יוחזרו? "פוחדים לקוות ולהתאכזב"
העתקת מכל האמוניה: המשרד להגנת הסביבה זימן לשימוע את חיפה כימיקלים
דוח: יותר משני מיליון שקל לא שולמו לעובדי קבלן במשרדי הממשלה

ברית לבנה של הלן אנגידה שגורשה מביתה ביבנה. יותם רונן
"איך אני, עם ילד קטן, יכולה לחפש מלון באשדוד?". אנגידה וילדיה בברית/יותם רונן

"במשך שבוע שלם לא קרה כלום עם שירותי הרווחה בעירייה", סיפרה אנגידה לוואלה! NEWS. "הבטיחו לי מלון, ואז התקשרו ואמרו 'תמצאי לעצמך מלון ב-250 שקלים ללילה', איך אני עם ילד קטן יכולה לחפש בית מלון באשדוד בסכום הזה?", תהתה. "או שהם עוזרים או שלא".

אלא שאז, בעקבות לחצים שהפעילו חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס ולשכת שר הרווחה חיים כץ מצאו בשירותי הרווחה בעירייה דירה לאנגידה, אך היא טרם שוכנה בה בשל בעיות בירוקרטיות. "ביום חמישי הלכנו ביחד לראות דירה עם שירותי הרווחה", סיפרה אנגידה, "נכנסתי לדירה, ראיתי כמה חדרים, והיא אמרה לי שביום ראשון או שני אני אכנס לדירה, היום היא מתקשרת אליי ואומרת לי 'בעלך לא עונה לנו לטלפון', שוב חזרנו אחורה? ואז היא אומרת לי 'אוקיי, אני אחזור אלייך ואעדכן אותך'".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ברית לבנה של הלן אנגידה שגורשה מביתה ביבנה. יותם רונן
"התרגשתי", סיפרה אנגידה. השולחן בברית המילה/יותם רונן

גם היום, אנגידה עדיין מחוסרת קורת גג ונתונה לחסדיהם של קרובי משפחתה ביבנה. בשיחה שקיימה עם העובדות הסוציאליות בעירייה, בנוכחות וואלה! NEWS, הן נשמעו אומרות לה: "למה שלא תישארי אצל קרובי המשפחה שלך, אנחנו רצינו להחזיר אותך לבעל שלך. את לא רצית ללכת לבעלך עם הילדים, העדפת לעשות בעיות". בתגובה אמרה להם אנגידה בתהייה: "אתם רוצים להחזיר אותי לבעלי שבגללו גורשתי מהדירה שלי?".

התושבים ארגנו ברית מילה: "גם מאפר וספר החליטו להתגייס"

ואולם, היו בעיר מי שדווקא התגייסו לטובתה. תושבים ובעלי עסקים ששמעו על המקרה שלהם והחליטו לעשות מעשה. אחת מהן הייתה מירי ביטון, שעם היוודע לה דבר המקרה, התקשרה לאנגידה והציעה לה לערוך ברית מילה בבית הכנסת של אביה בעיר. "זה היה כל כך יפה", העידה אנגידה בהתרגשות על האירוע שהתקיים ביום שישי האחרון. "כל כך הרבה אנשים הגיעו, היה יפה איך שהם סידרו את זה, אחד תרם בלונים, האחר תרם אוכל ושתייה". אנגידה סיפרה כי החליטה לקרוא לבנה אושר. הסנדק היה אביה של ביטון, רב בית הכנסת. "גם מאפר וספר החליטו להתגייס", סיפרה אנגידה, "התרגשתי".

גם ביטון התרגשה באירוע וסיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על הפקתו. "היה שמח, היה 'וואו' אחד גדול. קראתי את הכתבה וזה מאוד נגע ללבי". ביטון, אם גרושה, העידה כי לא הייתה יכולה להישאר אדישה. היא השיגה את מספר הטלפון של אנגידה ושאלה אותה במה תוכל לעזור לה. "אמרתי לה שתזכור את השם שלי כי אני אתמוך בה לאורך כל הדרך".

ביטון הבינה מאנגידה כי לא התפנתה לתכנן את אירוע הברית והחליטה לעשות זאת בעצמה. "התקשרתי לאבא שלי וביקשתי ממנו לקחת חלק מהמצווה. הוא לא היסס לשנייה ומיד חייג למוהל, העלתי פוסט בפייסבוק כדי לאסוף תרומות מבעלי מקצוע", סיפרה. "קפה גרג תרם את האוכל, ניר כחלון תרם את הקינוחים, מכרות וחברות שלי, שכנות של אימא שלי, הגיעו עם מגשים של עוגות".

ברית לבנה של הלן אנגידה שגורשה מביתה ביבנה. יותם רונן
"קראתי את הכתבה וזה נגע ללבי", סיפרה אחת האורחות. אירוע הברית/יותם רונן

המקרה של אנגידה בעיני ביטון קורע לב. "איך אפשר להוציא בחורה מהבית במיוחד כשהיא הולכת ללדת, ללא ידיעתה, ללא התראה, מדובר פה לא רק בתינוק אלא גם בשתי בנות קטנות ומהממות, והבאתי להם את המתנות שבעלי חנויות ביבנה תרמו כמו בגדים ונעליים. הלן הייתה בהלם מכל התרומות. אני מאוד מקווה שימצאו לה דירה, וברגע שזה יקרה, אני אסייע בהובלה, ואני אעזור לה לסדר את הבית ולא אעזוב אותה", הוסיפה ביטון.

הלן שנזרקה מביתה לאחר לידת בנה ביבנה, 4 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
אנגידה לאחר שפונתה מביתה ביבנה, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

חברת הכנסת לוי-אבקסיס מסרה היום כי הסיפור של הלן הוא "לא פחות ממזעזע". לדבריה, "מעורבים בו יותר מדי אנשים שפועלים אולי 'לפי הנהלים', אבל ללא חמלה. מהרגע שנחשפתי אליו בכתבה אני בקשר עם משרד הרווחה ושר השיכון כדי למצוא פתרון זמני מידי, וגם סעד ארוך טווח, שיאפשר להלן קורת גג יציבה ובטוחה לגדל את ילדיה מבלי לדחוף אותה חזרה לזרועות בעלה".

עיריית יבנה: "הכניסה לדירה מתעכבת בשל מחלוקת בין בני הזוג"

מעיריית יבנה נמסר: "מדובר במשפחה המטופלת בחודשים האחרונים על ידי האגף לשירותים חברתיים. מאז פונתה מדירתה, קיבלה הגברת הלן ליווי צמוד של צוות מקצועי למתן מענה לה ולילדיה. בעקבות המצב המיוחד אישרה העירייה מימון הוצאות שכר דירה לתקופה של חודשיים, באישור משרד הרווחה ומימון חודש שכירות נוסף על ידי קרן סיוע. עוד הוצע סיוע כספי לקרוב המשפחה בעבור הוצאות שהותה הזמנית בביתו שבעיר רחובות עד לפתרון דיור.

"יצוין כי הגברת הלן דחתה את הצעת העירייה למגורים זמניים במלון דירות מאובזר בעיר סמוכה במימון משרד הרווחה ועיריית יבנה. במקביל, פעלה העירייה לאיתור דירות מתאימות, באמצעות מתווכים, אולם גם דירות אלו נדחו על ידה, מלבד דירה אחת פנויה לכניסה מידית, אשר לגביה נקבע ביקור ליום חמישי האחרון בהשתתפות הגברת הלן, בעל הדירה ונציגת האגף. בביקור בדירה סוכם כי ייחתם הסכם שכירות בין הגברת הלן לבין בעל הדירה והיא נדרשה להסדיר את החתימה על הסכם השכירות ומסירת המחאות תשלום לבעל הדירה (מעבר לשלושה חודשים לגביהם ניתנה התחייבות הרשויות). בשלב זה הכניסה לדירה מתעכבת בשל מחלוקת בין בני הזוג הנוגעת לאופן התשלום. העירייה תמשיך ללוות ולעשות כל שעל ידה על מנת לסייע למשפחה במסגרת האפשרויות הקיימות".

ממשרד הרווחה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully