וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות הרפובליקנים: בואינג ואיראן חתמו על עסקת ענק

11.12.2016 / 17:05

בטהראן דווח כי החברה האמריקנית תמכור 80 מטוסים לחברת התעופה הלאומית של איראן, בעסקה הגדולה ביותר מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. בקונגרס מנסים לסכל את ההסכם שהתאפשר בזכות הסכם הגרעין

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

חברת התעופה "איראן אייר" חתמה היום (ראשון) על עסקה עם חברת התעופה האמריקנית בואינג לרכישת 80 מטוסי נוסעים חדשים - כך דיווחה סוכנות הידיעות אירנ"א. זה ההסכם הגדול ביותר בין ארצות הברית לאיראן מאז המהפכה האסלאמית ב-1979 שהתאפשר בזכות הסכם הגרעין. נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, המתנגד להסכם, טרם התייחס לעסקה.

פרהד פרברש, יו"ר חברת התעופה הלאומית של איראן, צוטט בסוכנות באומרו כי ההסכם, שמתפרס על עשר שנים, יכלול 50 מטוסי בואינג מדגם 737 ו-30 מטוסים מדגם 777. בחודש יוני הודיעה החברה האמריקנית כי הגיעה למזכר הבנות על מכירת מאה כלי טיס לחברה האיראנית.

בדיווח האיראני נמסר כי פלטשר ברקדול, מנהל אזורי של בואינג, היה בטהראן בזמן החתימה על ההסכם. לפי הדיווח, ברקדול אמר כי שווי העסקה מוערך ב-16.6 מיליאדר דולר וכי היא אושרה על ידי הממשל האמריקני.

לקריאה נוספת בנושא
מחכים לאישור הממשל: איראן תרכוש מ"בואינג" מאה מטוסים חדשים
נתניהו במסר לבית הלבן: "מצפה לדון עם טראמפ על הסכם הגרעין הגרוע"

מטוס מדגם בואינג של חברת איראנייר בנמל התעופה בטהראן, איראן, 2011. רויטרס
צי המטוסים של איראן זקוק לשדרוג. מטוס של "איראן אייר"/רויטרס

בחודש שעבר העביר בית הנבחרים של ארצות הברית חוק שמטרתו למנוע מכירת מטוסי נוסעים לאיראן. החוק אמור למנוע ממשרד האוצר להנפיק את הרשיונות הנדרשים לבנקים אמריקניים כדי לממן את העסקאות. גורמים רפובליקניים בקונגרס מנסים לסכל את הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בשנה שעברה ושבמסגרתו הוסרו סנקציות מעל טהראן. גם ביולי הועבר חוק בבית הנבחרים שנועד לפגוע בעסקה.

ההסכם עם בואינג יסייע בשדרוג הצי המיושן של איראן, שבמהלך עשרות השנים האחרונות תוחזק רק באמצעות חלקים מוברחים או כאלו שיוצרו במדינה בשל הסנקציות. מתנגדי ההסכם עם איראן טוענים כי איראן עלולה להשתמש במטוסים למטרות צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully