וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לאישור הממשל: איראן תרכוש מ"בואינג" מאה מטוסים חדשים

19.6.2016 / 11:55

ראש ארגון התעופה האזרחית במדינה הודיע כי טהראן הגיעה להסכם עם חברת התעופה האמריקנית ועתה נותר לאישור משרד האוצר בוושינגטון. העסקה מתאפשרת בעקבות הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: חמינאי תוקף את ארה"ב: לא עומדת בהסכם הגרעין

איראן הגיעה להסכם עם חברת בואינג האמריקנית על רכישת מאה מטוסים ועתה הצדדים מחכים לאישור משרד האוצר האמריקני - כך אמר ראש ארגון התעופה האזרחית של איראן בדברים שפורסמו היום (ראשון) בעיתון רשמי של השלטונות.

"מתוך 250 מטוסים (אזרחיים) באיראן, צריך להחליף 230 מהם", אמר עלי עבדזדאח ל"איראן דיילי". הוא הוסיף כי הסכם כתוב נחתם עם בואינג לרכישת מאה מטוסים.

עד כה, הורשתה בואינג רק להציג את מוצריה לחברת "איראנאייר" ולכמה חברות תעופה נוספות, במהלך ניסיונה להתחרות עם חברת התעופה האירופית אירבוס, שזכתה במרכז זמני מוקדם יותר השנה למכירת 118 מטוסים לאיראן בעסקה ששוויה מוערך ב-27 מיליארד דולר.

ב-6 ביוני דווח ברויטרס כי איראן מתקרב לחתימה על הסכם היסטורי עם בואינג, לראשונה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. זאת בעקבות הסרת הסנקציות שהוטלו על טהראן לאחר הסכם הגרעין עם המערב בשנה שעברה. עם זאת, כמה חברי קונגרס רפובליקניים הביעו את דאגתם מההסכם מחשש שהוא יפגע בביטחון הלאומי של ארצות הברית.

עוד ידיעות מהעולם
על רקע רצח חברת הפרלמנט: יתרון בסקרים להישארות בריטניה באיחוד
3 שנים אחרי המחאה: ארדואן מחדש תכנית הבנייה בפארק באיסטנבול

מטוס מדגם בואינג של חברת איראנייר בנמל התעופה בטהראן, איראן, 2011. רויטרס
איראן זקוקה לצי מטוסים חדש. מטוס מדגם בואינג בטהראן, 2011/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully