וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים אחרי המחאה: ארדואן מחדש תכנית הבנייה בפארק באיסטנבול

19.6.2016 / 10:06

נשיא טורקיה הודיע על כוונתו להוציא לפועל את הקמת המתחמים בפארק גזי, אחד החלקים הירוקים האחרונים בעיר. ביוני 2013 התכנית הובילה להפגנות המונים נגד שלטונו. "עלינו להפגין אומץ"

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שבת) כי הוא יחדש את התכנית לפיתוח פארק גזי במרכז איסטנבול – שלוש שנים אחרי שהיא גרמה להפגנות נרחבות נגד שלטונו. לפי איגוד הרפואה הטורקי, ארבעה בני אדם נהרגו ועוד כ-7,500 בני אדם נפצעו כשהמשטרה פיזרה ביוני 2013 את המפגינים שהיוו אתגר גדול על שלטונו של ארדואן, ששימש אז ראש הממשלה.

התכנית לבנות מסגד, לצד העתק של בסיס מהתקופה העות'מאנית ומרכז מסחרי, הושהתה בזמן שהממשלה ומתנגדיה התכתשו בנושא בבתי המשפט. מבקריה התכנית טוענים כי תהרוס את אחד האזורים הירוקים האחרונים שנותרו באיסטנבול, העיר הגדולה ביותר בטורקיה שבה קיימים כבר מספר רב של קניונים ושל מסגדים.

בנאום שנשא אתמול בטקס באיסטנבול, ארדואן הדגיש את רצונו להקים את העתק הבסיס העות'מאני, מסגד ובית אופרה, אולם הוא לא הזכיר מרכז מסחרי. "אחד האזורים שבהם אנו צריכים להפגין נחישות הוא פארק טקסים גזי. אם אנחנו משחזרים את ההיסטוריה שלנו, אז עמד שם מבנה היסטורי. נבנה אותו מחדש", אמר הנשיא, בהתייחסו לבסיס. "בין אם יהיה זה מוזיאון היסטורי או מוזיאון עירוני, עלינו לעשות זאת", הוסיף ארדואן, שנוטה להזכיר את ההיסטוריה העות'מאנית של טורקיה.

מאז המחאה ב-2013, ארדואן חיזק את אחיזתו בשלטון ועתה הוא מנסה לכונן משטר נשיאותי חזק. מתנגדיו מאשימים אותו בהתנהלות רודנית, אחת הטענות העיקריות נגדו שעלתה בזמן ההפגנות בפארק גזי.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגיע למסגד באיסטנבול, 17 ביוני 2016. רויטרס
לא אמר נואש. נשיא טורקיה ארדואן מגיע למסגד באיסטנבול, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully