וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע רצח חברת הפרלמנט: יתרון בסקרים להישארות בריטניה באיחוד

לאחר ההתנקשות בג'ו קוקס, נראה כי תושבי הממלכה מעדיפים להשאיר את המצב הקיים על כנו - אמנם ברוב זעום בלבד. בימיו האחרונים של הקרב הצמוד, העיתונים הגדולים בבריטניה הביעו עמדה לגבי משאל העם ההיסטורי

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ארבעה ימים לאחר שתומס מייר התנקש בחייה של חברת הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור ג'ו קוקס, שהביעה תמיכה בהישארות בריטניה באיחוד האירופי, סקרים חדשים מראים כי גוברת התמיכה בקרב אזרחי הממלכה להישאר בגוף המלכד את 28 מדינות היבשת. לפי סקר אחרון של הדיילי מייל, 45% מהנשאלים הביעו תמיכה בהישארות באיחוד, בעוד 42% תמכו בעזיבתו. מדובר בשינוי ביחס לסקר שפורסם שעות בודדות לפני הרצח, אז המספרים היו הפוכים – 45% תמכו בהיפרדות בעוד 42% התנגדו לה. מספר הקולות המתנדנדים, 13%, נותר בעינו.

לפי הדיילי מייל, הפער בין המחנות צפוי לגדול עד משאל העם שייערך ביום חמישי הקרוב. בסקר טענו 46% מהנשאלים כי מהלך של הרגע האחרון של קמפיין התמיכה בהישארות עשוי להביא לתמיכה רבה יותר במחנה. כמו כן, מהסקר עולה כי רבים התומכים בהיפרדות סבורים שאזרחי בריטניה לא יצביעו בעד המהלך במשאל העם המתקרב.

עוד כתבות בנושא:
הנאשם ברצח חברת הלייבור: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה"
הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה
בבריטניה מחכים לתשובות: האם חברת הלייבור נרצחה בגלל משאל העם?

חברת הפרלמנט הבריטית מטעם הלייבור ג'ו קוקס שנרצחה ב-16 ביוני. רויטרס, רויטרס
נורתה ונדקרה בידי אדם התומך בהיפרדות. קוקס/רויטרס, רויטרס

במקביל, סקר נוסף של חברת הסקרים YouGov מצביע גם הוא על שינוי המגמה, אך הפער מצומצם יותר – 44% הביעו תמיכה בהישארות באיחוד בעוד 43% התנגדו. למרות השינוי בנתונים, הסוקרים לא סבורים כי לרצח יש קשר חזק לכך. לטענתם, רבים שינו את דעתם בשל החשש הגובר על ההשפעה של פרישה על המצב הכלכלי בממלכה.

קוקס בת ה-41 נרצחה ביום חמישי בשעות הצהריים בעת ששהתה מחוץ לספרייה הציבורית של בריסטול. היא נורתה ונדקרה כמה פעמים בידי מייר, שעל פי עדי ראייה צעק "בריטניה לפני הכול" בעת הרצח. אתמול נשאל מייר לשמו בעת הקראת כתב האישום נגדו, ואמר: "שמי הוא מוות לבוגדים, חופש לבריטניה". הוא הואשם בעבירות של רצח, נזק חמור לגוף והחזקת נשק בכוונה לבצע פשע חמור. הרצח הוביל להשעיית הקמפיינים של שני המחנות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טומי מייר, החשוד ברצח חברת לייבור ג'ו קוקס בבריטניה, 16 ביוני 2016. פייסבוק, צילום מסך
"שמי הוא מוות לבוגדים". מייר/צילום מסך, פייסבוק

בתוך כך, שני עיתונים מרכזיים בבריטניה שיצאו הבוקר לאור הביעו תמיכה בפומבי באחד המחנות. מערכת עיתון הדיילי מייל קראה לקוראיה לתמוך בהישארות באיחוד האירופי. "עבור בריטניה בטוחה יותר, חופשיה יותר, משגשגת יותר – וכן, אפילו גדולה יותר: מדוע אנו קוראים לכם להצביע בעד ההישארות באיחוד", קראה הכותרת הראשית.

מנגד, הסאנדיי טיימס הכריז כי הוא תומך בפרישה מהאיחוד האירופי, בטענה כי יהיה זה כלי שיאפשר ללחוץ על אירופה לנקוט ברפורמה משמעותית יותר מזו שהוצעה, שעשויה להביא לכך שבסופו של דבר בריטניה לא תיאלץ לפרוש מהאיחוד. "כן, עלינו להיערך לדרך עקלקלה, אך עלינו להיות סבלניים", נכתב במאמר המערכת. "ההצבעה הזו עשויה להיות ההזדמנות היחידה שאי פעם תהיה לנו לעצור את התקדמות האיחוד לעבר ריכוז הסמכויות". העיתון ציין כי הוא תומך בקיום משאל עם נוסף, שייערך לאחר מו"מ עם בריסל – צעד שאותו הציע האדם המוביל את הקמפיין התומך בהיפרדות, ראש עיריית לונדון לשעבר בוריס ג'ונסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין דרך חזרה". שער הסאנדיי טיימס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברקסיט לא תוביל למיתון". שער הסאנדיי טלגרף, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully