וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משאל העם בבריטניה: חברת הלייבור מתה לאחר שנורתה ונדקרה

עדי ראייה דיווחו כי ג'ו קוקס "נותרה לדמם על המדרכה" מחוץ לספריה באזור לידס, שבה נפגשה עם אזרחים, לאחר שהותקפה על ידי "חשוד שהמתין לה". שבוע לפני ההצבעה, הקמפיינים בעד ונגד הישארות באיחוד האירופי השהו את פעילותם

עריכה: יאיר דניאל

חברת מפלגת לייבור הבריטית, ג'ו קוקס, נורתה ונדקרה היום (חמישי) מחוץ לספריה בעיירה בירסטול שבאזור לידס, אנגליה - כך דווח ברשת ITV הבריטית. זאת, בתום אירוע ציבורי שהיא מקיימת בספריה מדי שבוע. לאחר שדווח ברשת "סקיי ניוז" דווח כי מצבה אנוש, וכי היא הובהלה לבית החולים במצב אנוש, משטרת מחוז ווסט יורקשייר הכריזה במסיבת עיתונאים כי היא מתה מפצעיה.

המשטרה המקומית אישרה כי נעצר חשוד בן 52, שזוהה בכלי התקשורת המקומיים כטומי מייר. מפקד משטרת יורקשייר טען כי "על בסיס המידע הקיים, מדובר בתקרית מקומית". הוא הבהיר כי לא יימסר מידע בשלב זה על המניע למעשה.

עוד בוואלה! NEWS:
באיחוד מזהירים: עזיבת בריטניה תוביל להרס הפוליטיקה המערבית
היטלר וצ'רצ'יל כבר גויסו לקרב על בריטניה ועתידה של אירופה
ראש עיריית לונדון לשעבר: מטרות האיחוד האירופי והיטלר זהות

מעצר החשוד בתקיפת חברת הפרלמנט הבריטית ג'ו קוקס, בירסטול, בריטניה, 16 ביוני 2016. משטרת ווסט יורקשייר, מערכת וואלה! NEWS
"צעק 'בריטניה תחילה'". רגע המעצר של החשוד בירי, היום/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ווסט יורקשייר

על פי חלק מהדיווחים בכלי התקשורת, התקיפה אירעה על רקע תמיכתה של קוקס בהישארות בריטניה באיחוד האירופי, לקראת משאל העם בנושא שייערך בשבוע הבא. אדם נוסף שעובד באזור טען כי "מסתבר שהבחור שעשה את זה צעק 'בריטניה תחילה'", סיסמה שמזוהה עם התומכים ביציאה מהאיחוד. המשטרה סירבה לאשר את הדיווח.

ברשת "סקיי ניוז" דווח כי הקמפיין ליציאה מהאיחוד הכריז על השהיית פעילות האוטובוס הרשמי של הקמפיין לפי שעה, בעקבות הירי, עד להודעה חדשה. שני המטות המרכזיים בעד ונגד הישארות באיחוד הכריזו על השהיית כל הפעילות במסגרת הקמפיינים לשארית היום.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדי ראייה דיווחו כי קוקס, בת 41 ואם לשניים, נותרה לדמם על המדרכה מחוץ לספריה. המוכר בחנות שנמצאת מול הספריה סיפר כי התוקף המתין לה מחוץ לספריה. "הייתי בחנות ושמעתי צעקה, ואז ירי", אמר. "יצאתי וכולם ברחו. לא הצלחתי לראות בדיוק מה קרה, כי זה היה מאחורי מכונית".

קוקס נבחרה לפרלמנט הבריטי כנציגת מחוז באטלי וספן בבחירות הכלליות האחרונות בשנת 2015. היא מילאה בעבר שורת תפקידים בארגוני סיוע בינלאומיים, כולל "אוקספם" ו-"Save the Children". כמו כן, היא נודעה לאחרונה בשל תמיכתה בקליטת פליטים סורים.

זירת הירי בחברת הלייבור ג'ו קוקס, בירסטול, בריטניה. 16 ביוני 2016. טוויטר, צילום מסך
"מחשבותינו עם המשפחה". זירת הירי, היום/צילום מסך, טוויטר

ראש עיריית לונדון מטעם מפלגתה של קוקס, סדיק חאן, הגיב לדיווחים בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אני בהלם למשמע החדשות הנוראות על חברת הפרלמנט המבריקה והחברה", כתב. "אני חושב עליה ומתפלל עבורה ועבור משפחתה". גם ראש הממשלה דייוויד קמרון התייחס למקרה בחשבון הטוויטר שלו, ומסר כי "מחשבותינו עם המשפחה".

חברת הפרלמנט הבריטי ג'ו קוקס. פייסבוק, צילום מסך
קוקס באירוע במסגרת הקמפיין להישארות באיחוד האירופי/צילום מסך, פייסבוק

היתם בן עבדאללה, בן 56, שהה בבית הקפה הסמוך, וסיפר כי מיהר החוצה כששמע את ההתרחשות. לדבריו, "היה שם בחור מאוד אמיץ, ובחור נוסף עם כובע בייסבול לבן שעליו הוא ניסה להשתלט. פתאום, האיש עם הכובע שלף רובה מהתיק שלו". על פי הדיווחים, אותו אדם נפצע גם כן והובהל לטיפול רפואי יחד עם קוקס.

לאחר זמן קצר, לדברי עד הראייה, חברת הפרלמנט הותקפה גם כן. "הוא לחם בה ונאבק עמה, ואז הרובה ירה פעמיים, והיא נפלה בין שתי מכוניות", סיפר. "הגעתי וראיתי אותה מדממת על הרצפה". לאחר כ-15 דקות, לדבריו, כוחות החירום פינו את קוקס מהזירה.

(עדכון ראשון: 16:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully