וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת תוקפים את דברי יו"ר הקואליציה; ביטן: "לא מבין מה עושים עניין"

11.12.2016 / 0:30

לצד חברי הכנסת מהאופוזיציה שגינו את דברי יו"ר הקואליציה נגד מצביעים ערבים, היה גם בן סיעתו יהודה גליק: "מקווה שהערבים כן יגיעו להצביע" . הרצוג: "ביטן נוהג כמו בכירי האנטישמים באירופה". איימן עודה: "הנהגה שמציעה גזענות ופופוליזם". ביטן הגיב בערוץ 10 לסערה

צילום: ערוץ 10

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס אתמול (שבת) לדבריו של בן סיעתו, יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שאמר כי הוא היה מעדיף ש"הערבים לא יגיעו בכלל לקלפי". "אני מקווה מאוד שהערבים יגיעו להצביע", אמר גליק. "מקווה שנהיה מספיק אטרקטיביים כך שגם ערבים ירצו להצביע לליכוד".

ביטן נתבקש באירוע "שבתרבות" להתייחס לקריאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות להצביע מאחר שהערבים מגיעים בהמוניהם לקלפי. "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 97% מהם בוחרים ברשימה המשותפת, שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני", אמר.

כשנשאל בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10 על הסערה שעוררו דבריו, אמר ביטן כי "אני לא יודע מה עושים מזה עניין. בבחירות וביום הבחירות אנחנו מעדיפים שהמתנגדים שלנו לא יבואו. גם המחנה הציוני רוצה שכמה שפחות ליכודניקים יבואו לקלפי. הם קובעים אם באים או לא - לא אני קובע".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: לפחות 15 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת במרכז איסטנבול
סעודות, ריקודים – וזעם: אין שום ייאוש בעמונה המתוחה
דיווח: טראמפ ימנה מנכ"ל תאגיד המקורב לרוסיה לשר החוץ

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"97% מהערבים בוחרים ברשימה המשותפת". ביטן/נועם מושקוביץ

חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחקור את דבריו של ביטן. "יו"ר הקואליציה הוא סמל שלטון ולא אישיות עצמאית", אמר בהלול, "הדברים שנשמעו היום מבטאים רצון הולך וגובר של הממשלה לדחוק את הציבור הערבי אל מחוץ ללגיטימיות הציבורית ולהצר את הזכויות הבסיסיות ביותר. זוהי שעת המבחן של כל שומרי הסף".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ כי "ביטן חושף לרגע את האמת על הכיוון עלינו אנחנו מובלים. כרגע זה פופולרי, כך כשנתקרב נראה תהום". ביטן הגיב לו בציוץ משלו: "ראוי שלא תטיף לנו מוסר מביתך הנעים שבארצות הברית".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב גם הוא לדברי ביטן ואמר: "הוא הפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחויבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יהודה גליק בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"מקווה שערבים יצביעו ליכוד". גליק/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, טען כי ביטן נוהג כמו "בכירי האנטישמים באירופה". "יו"ר הקואליציה של מדינת העם היהודי קורא לשלילת זכות ההצבעה של המיעוטים, כפי שעשו בכירי האנטישמים באירופה בעבר נגד העם היהודי. מסתבר שמחלת הגזענות שלחה גרורות לליבת החברה הישראלית והיא מביישת תומכי ימין ושמאל כאחד", אמר.

"קשה להאמין שנתניהו, שהגיב רק שבוע לאחר שיו"ר הקואליציה טען שרצח רבין לא היה פוליטי, יאמר משהו כעת כשיו"ר הקואליציה שלו ונאמנו הפוליטי מנסח מגילת גזענות חדשה", אמר הרצוג.

גם ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לדברים, ואמר כי "אמירות גזעניות מזמינות אמירות אנטישמיות". "דברי ביטן הם ההוכחה כי הדמוקרטיה בסכנה אמיתית וכי כל יום נופל סכר ועוד סכר", אמר. "מה נאמר כאשר במדינות אחרות יעדיפו שהיהודים לא יגיעו לקלפיות? אז נזעק בצדק נגד אנטישמיות מסוכנת".

(עדכון ראשון: 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully