וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה ביטן: "הייתי מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפי בכלל"

באירוע "שבתרבות" אמר דוד ביטן כי "97% מהערבים בוחרים ברשימה המשותפת שמייצגת את האינטרס הפלסטיני". על נאוה בוקר: "שקרנית שמנסה לעשות עליי סיבוב". על קצב: "צריך לשחררו, הוא השתקם"

צילום: באדיבות חדשות 2, עריכה: ורד לידני

(דוד ביטן, לפני כחודש: "רצח רבין לא היה פוליטי")

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) אמר היום (שבת) במסגרת אירוע "שבתרבות" במבשרת ציון, כי היה מעדיף ש"הערבים לא ינהרו לקלפיות בכלל ולא יגיעו לקלפי", כי חברת מפלגתו נאוה בוקר היא "שקרנית שמנסה לעשות עליו סיבוב" וכי יש "לשחרר את הנשיא לשעבר משה קצב ולהתייחס אליו כמו כל אסיר".

ביטן נתבקש להתייחס באירוע לקריאה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום הבחירות להצביע מאחר שהערבים מגיעים בהמוניהם לקלפי. "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 97% מהם בוחרים ברשימה המשותפת, שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני", אמר.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לדברי ביטן ואמר: "הוא הפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנכים לא צריכים לקבל קצבה באופן גורף". ביטן באירוע "שבתרבות", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטן הבהיר את התנגדותו להצעת החוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום, שיזם ח"ג אילן גילאון (מרצ) ועברה השבוע בקריאה ראשונה חרף התנגדות הקואליציה. "החוק הזה עולה למדינה שבעה מיליארד שקל, ואם הוא יעבור נצטרך לעלות את המע"מ ב-2%", אמר. "הנכים צריכים לקבל קצבה לפי מבחן הכנסה ולא באופן גורף, ולכן החוק צריך לעבור על ידי הממשלה ולא כהצעת חוק פרטית".

בעת ההצבעה נמנעה ח"כ בוקר מלתת את קולה ויצאה מאולם המליאה. לאחר, מכן טענה כי ביטן העניש אותה על הפרת המשמעת הקואליציונית ולא תוכל להגיש הצעות חוק בשבועות הקרובים - אך יו"ר הקואליציה הכחיש זאת מכל וכל. "נאוה בוקר היא שקרנית שמנסה לעשות עליי סיבוב", אמר באירוע. "היא מפיצה עליי שקרים גסים. שתגיע קודם לוועדות הכנסת ולא תעשה עליי סיבוב".

תגובתה של נאוה בוקר לדברים של ביטן

גם בהצבעה על חוק ההסדרה נתקל ביטן בהפרת משמעת קואליציונית, הפעם מצד חבר סיעתו בני בגין שנענש על כך שהצביע נגד החוק בקריאה ראשונה. "ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש", אמר ביטן. על החוק עצמו, הבהיר: "אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק בבג"ץ, ניקח עורכי דין פרטיים, מאלו שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת. נמצא מתווה אלטרנטיבי שיאפשר לקבל את עמדת הממשלה בעניין עמונה, ועד אז לא נגיש את החוק להצבעה לקריאה שנייה ושלישית".

"לדעתי, 70% שהתאגיד ייסגר"

ביטן התייחס גם לפירוק תאגיד השידור הציבורי, ואמר כי "70% שהתאגיד ייסגר". "את ההחלטה הסופית על התאגיד יקבלו ראש הממשלה ושר האוצר. זו החלטה פוליטית. עובדי התאגיד החדש לא עושים שום איזון ואנחנו כבר רואים לאיזה כיוון התאגיד הולך", אמר ביטן. "אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד ולייעל את רשות השידור. לדעתי, 70% שהתאגיד ייסגר".

על ההתכנסות המחודשת של ועדת השחרורים בנושא בקשתו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב, טען ביטן כי יש לנהוג בו "כמו בכל אסיר ולשחרר אותו לאחר שריצה שני שליש". עוד טען: "מה גם שגורמים המקצועיים אמרו שהוא עבר בהצלחה את תהליך השיקום שלו", אף שקצב עדיין מסרב לעבור את הטיפול המרכזי לעברייני מין בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully