וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאיים: לא מתחייבים להבליג לתקיפות הישראליות בסוריה

הארגון פרסם באתר הזרוע הצבאית כי הוא מכחיש את הדיווחים שלפיהם הבטיח לרוסיה שלא להגיב להפצצות בסוריה המיוחסות לצה"ל. בימים האחרונים נטען כי חיל האוויר הפציץ מחסני נשק באזור דמשק. ליברמן אמר אתמול כי ישראל תימנע "העברת נשק כימי לחיזבאללה בלי להתחשב במגבלות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

חיזבאללה מכחיש את הדיווחים ולפיהם התחייב בפני רוסיה שלא להגיב לתקיפות האוויריות בסוריה המיוחסות לישראל – כך לפי הודעה שפרסם היום (שישי) באתר של הזרוע הצבאית בארגון. זאת, על רקע הדיווחים כי ישראל תקפה פעמיים באזור דמשק בתוך עשרה ימים. בהודעה נכתב כי הדיווחים התבססו על "תקשורת האויב", שראו אור בין היתר בלבנון. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לנאום בשעות הערב.

שלשום הופצץ שדה התעופה אל-מאזה שבדמשק. על פי דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה, מטוסים של חיל האוויר שהגיחו מלבנון תקפו כמה מבנים במתחם ביטחוני. התקיפה הובילה לשריפה גדולה במקום והדי פיצוצים נשמעו באזור. מנגד, בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א נטען כי במתקפה, שלא גרמה לפצועים, שוגרו טילי קרקע-קרקע מהר אביטל שברמת הגולן.

ביום רביעי בשבוע שעבר פורסם ברשת הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי מטוסים של חיל האוויר שיגרו בעת ששהו בשמי לבנון שני טילים לעבר אזור ממערב לדמשק. כמה שעות קודם לכן פורסם בכלי תקשורת ערביים כי יעדי התקיפות הם מחסן נשק השייך לצבא סוריה ושיירת כלי רכב של חיזבאללה, שהותקפה בסמוך לכביש דמשק-ביירות. "התקיפה מהווה ניסיון להסיט את תשומת הלב מהצלחותיו של צבא סוריה בשדה הקרב, ולהעלאת המורל בקרב ארגוני הטרור", נמסר.

לקריאה נוספת:
באישון לילה, מהשטח האווירי של לבנון: השיטה החדשה של התקיפות בסוריה
פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה
"אסור להגיע לפייר פייט עם האויב": התרגיל שהכין את צה"ל למלחמה הבאה

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו את שדה התעופה הצבאי מאזה שליד דמשק, סוריה. דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
מסר מאיים לישראל. שדה התעופה הצבאי מאזה ליד דמשק לאחר התקיפה, שלשום/צילום מסך, טוויטר

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר שלשום כי ישראל פועלת על מנת למנוע העברת נשק להשמדה המונית לידי חיזבאללה. "אנו פועלים קודם כל כדי לשמור על ביטחון אזרחינו ולהגן על ריבונותנו, ומנסים למנוע הברחת נשק מתוחכם, ציוד צבאי ונשק להשמדה המונית מסוריה לחיזבאללה", אמר ליברמן במהלך פגישה עם שגרירי האיחוד האירופי בישראל.

אתמול שוב התייחס ליברמן לנושא במהלך דיון בכנסת ואמר דברים ברוח דומה, אך הבהיר כי נשק כימי הוא קו אדום מבחינת ישראל. "ישראל לא תאפשר העברת נשק איכותי, מתוחכם או כימי מסוריה ללבנון לטובת חיזבאללה", אמר. "העמדות שלנו ברורות ומתבססות על שלושת הקווים האדומים: לא נאפשר שום פגיעה באזרחי מדינת ישראל, לא נאפשר שום פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ולא נאפשר הברחת נשק. ישראל תקבל את ההחלטות שלה באופן חופשי לחלוטין מבלי להתחשב בנסיבות המגבילות האחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully