וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: צבא סוריה נצר אש במזרח חאלב כדי לאפשר פינוי אזרחים

שר החוץ לברוב הודיע כי "נפסקו פעילויות הצבא הסורי במזרח חאלב". הוא הוסיף כי הוסכם שנציגי צבא רוסיה וארצות הברית ייפגשו בז'נבה מחר כדי לדון במצב בעיר. נשיא מועצת העיר: "150 אלף עומדים בפני השמדה"

צילום: רויטרס

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אישר אתמול (חמישי) כי סוריה נצרה את האש במזרח חאלב שבסוריה. "נפסקו פעילויות הצבא הסורי במזרח חאלב", אמר לברוב בצל המאמצים לפנות אזרחים מהעיר. לברוב הוסיף כי הוסכם שנציגי צבא רוסיה וארצות הברית ייפגשו בז'נבה מחר כדי לדון במצב בחאלב.

הדברים של לברוב נאמרים לאחר סבב פגישות עם שרי החוץ של ארצות הברית, גרמניה והאיחוד האירופי בהמבורג. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר אתמול כי הוא מקווה להגיע להסכם אך הוא מחכה ל"תשובות ולהצעות". "אנחנו עובדים על משהו כאן", הוסיף קרי אחרי הפגישה.

בשבועות האחרונים השתלטו כוחות משטר בשאר אסד על יותר מ-75% משטחי מזרח חאלב, שהיו בידי המורדים. יותר מ-800 בני אדם נהרגו ובין 3,000 ל-3,500 נפצעו במהלך 26 הימים האחרונים, בעוד אחרים "לכודים, נידונים למוות וזקוקים לחילוץ", אמר אתמול נשיא מועצת העיר חאלב, בריטה חאג'י חסן. "כ-150 אלף בני אדם נמצאים תחת איום של השמדה", אמר.

לקריאה נוספת:
אסד: "השליטה בחאלב הייתה התקווה האחרונה של המורדים"
המורדים בדרך לקריסה מוחלטת: אסד כבש את העיר העתיקה בחאלב
"מה קרה לבאנה?": ההיעלמות המסתורית של הילדה שמצייצת מהתופת בסוריה

הלחימה בחאלב, סוריה, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
הפצצות בחאלב, השבוע/רויטרס

מוקדם יותר התריע יאן אגלנד, יועץ האו"ם לעניינים הומניטריים בסוריה, כי ארצות הברית ורוסיה חייבות להחליט על פינוי ממזרח העיר. "חמישה חודשים של משא ומתן הסתיימו בלא כלום", הלין יאן אגלנד.

בעקבות הודעת רוסיה מסר הבית הלבן כי ממשל ברק אובמה יצטרך "לחכות ולראות", אם רוסיה אכן תסייע להפסקת הפעילות במזרח חאלב. "הגישה שלנו מאז ההתחלה היא להקשיב בזהירות למה שהרוסים אומרים ובו זמנית לבחון את פעולותיהם", אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט בתדרוך לעיתונאים. "ההצהרה הזו היא משהו חיובי שעשוי לקרות, אך אנחנו צריכים לחכות ולראות אם ההצהרות האלו מתבצעות על הקרקע".

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully