וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "השליטה בחאלב הייתה התקווה האחרונה של המורדים"

הנשיא הסורי שיבח בריאיון את כוחותיו המתקדמים לעבר כיבוש מלא של העיר הנתונה בידי האופוזיציה, והדגיש כי "ההחלטה היא לשחרר את כל סוריה". על טראמפ: "מצפים לראות אם הוא מסוגל לגייס את כל הכוחות למאבק בדאעש"

עריכה: ניב מעוז

נשיא סוריה בשאר אסד שיבח היום (רביעי) את כוחות צבאו ובעלי בריתו הממשיכים לנחול הצלחות ולכבוש חלקים גדולים ממזרח חאלב, הנתונה בידי המורדים, ואמר כי ההישגים ישנו את המשך המערכה בכל המדינה. בריאיון לעיתון "אל-וטן" הסורי, הצפוי להתפרסם במלואו מחר וחלקים ממנו נחשפו באתר "אל-מיאדין", אמר הנשיא הסורי כי השליטה בחאלב הייתה "התקווה האחרונה" של האופוזיציה ותומכיה "לאחר כישלונם בדמשק ובחומס".

"ההחלטה היא לשחרר את כל סוריה, וחאלב היא חלק ממנה" אמר אסד והוסיף: "ההצלחות בשדה הקרב בשנה האחרונה הובילו לתוצאות שאותן אנו רואים היום". אסד האשים את טורקיה ונשיאה רג'פ טייפ ארדואן, ואמר כי המדינה "שמה את כל משקלה בקרבות בחאלב".

הנשיא הסורי התייחס גם לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, ואמר: "אנו מצפים לראות אם טראמפ מסוגל לגייס את כל הכוחות, הפלגים והמוסדות לטובת המאבק בדאעש". הוא לא שלל את חידוש המו"מ בין משטרו לבין האופוזיציה, וציין כי "אנו מוכנים לדון עם כל גורם אופוזיציה שלא תומך בטרור ולא קשור למדינות זרות"

עוד כתבות בנושא:
המורדים בדרך לקריסה מוחלטת: אסד כבש את העיר העתיקה בחאלב
"מה קרה לבאנה?": ההיעלמות המסתורית של הילדה שמצייצת מהתופת בסוריה
לא רק חאלב נטבחת: לפחות 40 הרוגים בתקיפות רוסיות ברחבי סוריה

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לטלוויזיה דנית, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
"מוכנים לדון עם כל גורם אופוזיציה שלא תומך בטרור". אסד/רויטרס

מוקדם יותר דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי צבא סוריה השלים את כיבוש העיר העתיקה של חאלב. לפי הדיווח, התקדמות הצבא אתמול והלילה, שנתמכה על ידי תקיפות אוויריות והפגזות מאסיביות, הובילה לנסיגת המורדים מהעיר העתיקה, כולל מאזור הסמוך למסגד אומיה ההיסטורי. גורם בשורות אחד מארגוני המורדים, שנמצא בטורקיה, אמר לרויטרס כי כוחות המשטר השתלטו רק על חלק מהעיר העתיקה, ולא על כולה. גורם צבאי אישר לרויטרס כי הצבא נכנס לעיר העתיקה בחאלב.

המורדים הנצורים קראו להפסקת אש בת חמישה ימים ולהתחלת משא ומתן על עתיד העיר. "מועצת ההנהגה של חאלב" פרסמה תכנית הומניטרית ובה היא קוראת לפינוי אזרחים ממזרח העיר חאלב לצפון המחוז. דובר הקרמלין אמר כי הסכם בין רוסיה לארצות הברית על פינויים של המורדים מהעיר עדיין על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully