וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חאלב נטבחת: לפחות 40 הרוגים בתקיפות רוסיות ברחבי סוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על עשרות אזרחים שנהרגו בהפצצות רוסיות באידליב הנשלטת בידי המורדים. בחאלב, צבא אסד המשיך לכבוש שטחים נוספים במזרח העיר והוא קורא לאזרחים לעזוב את הבתים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

לפחות 46 איש נהרגו בתקיפות שככל הנראה על ידי חיל האוויר הרוסי במחוז אידליב שבמערב סוריה – כך מסר היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. זאת במקביל להתקדמות צבא סוריה במזרח אחלב, שם הוא ממשיך לנגוס בטריטוריה שבידי המורדים.

לפי הארגון הסורי לזכיות אדם, המנטר אחרי מלחמת האזרחים ממקום מושבו בבריטניה, לפחות 26 אזרחים נהרגו בהפצצה בעיירה כפר נבל. לפי דיווחים מהשטח, בין היעדים שהותקפו היה גם שוק. ההערכות של הארגון הסורי לזכויות אדם על זהות חיל האוויר שמבצע את התקיפות מתבססות על דגם כלי הטיס, החימוש שלהם, מיקומם ומסלולי הטיס שלהם. עוד דיווח הארגון כי לפחות 19 איש נהרגו בתקיפה אווירית רוסית בעיירה מערת א-נועמן. עוד אדם אחד נהרג בתקיפה א-נקיר, גם היא באידליב.

לקריאה נוספת בנושא
גופות מוטלות ברחוב: בתי הקברות בחאלב התמלאו עד אפס מקום
עוד שכונה נפלה: יותר משני שליש ממזרח חאלב בידי אסד

עשן מיתמר מעל חאלב שבסוריה לאחר תקיפות אוויריות באזור, 3 בדצמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מחאלב במהלך מתקפה של המשטר/רויטרס

בחאלב, נאמני הממשל כבשו כבר יותר מ-60% מהשטחים שבידי המורדים במזרח חאלב. המבצע מתנהל כבר במשך שלושה שבועות, וכוחותיו של הנשיא בשאר אסד מנסים להשתלט מחדש על כל העיר המחולקת מאז 2012. עשרות אלפים נמלטו בעקבות המתקפה הנרחבת, שעלולה להנחיל לאופוזיציה את המפלה הכואבת ביותר שלה מאז החלה המלחמה ב-2011.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה הערב כי הצבא כבש שתי שכונות במזרח העיר והתקדם בשכונה נוספת, קאדי עסכר. סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר סאנ"א דיווחה כי חיל האוויר פיזר כרוזים באזורים שבשליטת האופוזיציה והפציר ב"חמושים להניח את נשקם ולאפשר לאזרחים ולחולים ולפצועים לעזוב".

דמשק טוענת כי המורדים מונעים מהתושבים לעזוב את מזרח חאלב ומנסים להשתמש בהם מגנים אנושיים. ואולם, עשרות אלפים נהרו מהשכונות במזרח העיר, כשחלקם עברו דרומה ואחרים לשטחים תחת אזורים שבשליטת הממשלה או הכורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully