וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שכונה נפלה: יותר משני שליש ממזרח חאלב בידי אסד

ביממה האחרונה כבשו כוחות צבא סוריה רובע נוסף בעיר, ובכך השתלטו על כ-60% מהאזור שהיה בידי המורדים. אלפים נמלטו לשכונות הסמוכות בעוד הלחימה נמשכת. מפקדי המורדים: לא ניכנע

צילום: רויטרס

לאחר שרובע נוסף נכבש על ידי צבא סוריה, משטרו של באשר אסד מחזיק כשני שלישים מהאזורים שהיו בשליטת המורדים במזרח חאלב. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח אמש (שישי) כי רובע טארק אל-באב, שהיה בידי המורדים זה יותר מארבע שנים, נכבש מחדש. צעד זה הוביל לחיבור בין אזורים שבשליטת אסד לבין נמל התעופה של חאלב.

לפי הארגון הסורי, שהמטה שלו נמצא בבריטניה, עשרות לוחמים משני הצדדים נהרגו או נפצעו במהלך כיבוש הרובע. ב-BBC דווח כי ההשתלטות על טארק אל-באב משמעה ש-60% מהאזורים שהיו בשליטת המורדים נפלו בידי כוחות הסוריים.

אלפי בני אדם נמלטו מהרובע לשכונות הסמוכות בעוד הלחימה נמשכת. עד ראייה מסר לסוכנות רויטרס כי ראה לפחות שבעה עמודי עשן מיתמרים מעל האזורים שבשליטת המורדים היום בעוד מטוסים ריחפו מעל העיר. ואולם, גורם בכיר מכוחות המורדים בחאלב מסר היום כי מפקדי המורדים לא נכנעים לצבא סוריה ולא יעזבו את העיר.

לקריאה נוספת:
פוטין: לא רוצה עימותים, מצפה לשיתוף פעולה עם ממשל ארה"ב החדש
"תודה לאל, אין מטוסים": מזג אוויר סוער בחאלב עצר את התקיפות
סוריה: עשרות הרוגים במתקפה של צבא אסד על מחסה לעקורים בחאלב

חיילי צבא סוריה פועלים להעברת משפחה לאזור טארק אל-באב שבחאלב, שעליה השתלט הממשל, דצמבר 2016. AP
המורדים לא נכנעים. רובע טארק אל-באב/AP

זה כמעט שלושה שבועות שאזורים נרחבים במזרח חאלב שהיו בשליטת המורדים נכבשו מחדש על ידי כוחות הצבא. כ-250 אלף בני אדם נותרו לכודים באזורים הנצורים בעיר, בעוד עשרות אלפים נעקרו מבתיהם. השבוע הזהיר האו"ם כי התנאים במזרח חאלב כל כך עגומים שהליכים רפואיים נעשים ללא הרדמה. כ-300 בני אדם נהרגו מאז החל המבצע הסורי לכיבוש מזרח חאלב.

מוקדם יותר השבוע התריע סטיבן אובריאן, סגן מזכ"ל האו"ם לעניינים הומינטריים, כי האזורים הנצורים בעיר עלולים להפוך ל"בית קברות ענק". הוא הוסיף כי האזרחים שבאזורים שבשליטת האופוזיציה חווים רעב גדול ואוספים מזון מהאשפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עשן מיתמר מעל חאלב שבסוריה לאחר תקיפות אוויריות באזור, 3 בדצמבר 2016. רויטרס
עשן מיתמר מעל העיר חאלב/רויטרס

רוסיה, טורקיה וארצות הברית מנסות להביא לסיום הלחימה במזרח חאלב, אך המחלוקות ביניהן באשר לפתרון המלחמה עדיין עמוקות. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום שמוסקבה מוכנה לדבר עם ארצות הברית על נסיגה מוחלטת של כל המורדים ממזרח חאלב שבסוריה.

ביום חמישי הודיעו רוסיה וטורקיה כי הן מסכימות על הצורך לעצור את הלחימה ולהעביר סיוע לחאלב. שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו אמר כי הוא ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב, המבקר בטורקיה, תומכים בהשגת הפסקת אש בחאלב, אך הוסיף כי עמדתה של אנקרה בנוגע לעתידו של אסד לא השתנתה.

כוחות צבא אסד בשכונת אל-חיידריה שבחאלב, לאחר כיבושה מחדש מידי המורדים, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
כוחות צבא אסד במזרח חאלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully