וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות נגד המועצה להשכלה גבוהה: "מסובבת לנו סכין בלב"

9.12.2016 / 0:13

בני המשפחות פנו ליו"ר ועדת החינוך בבקשה למנוע ממוסדות אקדמיים להעניק מלגות לסטודנטים בתמורה להתנדבות בארגוני שמאל. "כאילו רצחו את יקיריהן בפעם השנייה", אמרה אמו של דני גונן, שנרצח בפיגוע בבנימין. נפתלי בנט: "אקדמיה אינה כלי להטפה פוליטית"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

הורים שילדיהם נרצחו בפיגועי טרור דורשים מהמועצה להשכלה גבוהה לאסור על תכניות אקדמאיות המאפשרות לסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות לקבל מלגה ונקודות זכות תמורת התנדבות בארגוני זכויות אדם כמו "בצלם", "המוקד להגנת הפרט" ו"האגודה לזכויות האזרח". בני המשפחות ביקשו מיו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) לקיים דיון דחוף בעניין בוועדת החינוך של הכנסת. "המועצה להשכלה גבוהה תוקעת לנו סכין בלב ומסובבת", אמרה הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי שנורה למוות בדרום הר חברון בערב פסח 2014. "צריך לתת את המלגות לאנשים שפועלים למען מדינת ישראל".

על המכתב ליו"ר ועדת החינוך חתומות דבורה גונן, אמו של דני גונן שנרצח בפיגוע ירי בבנימין בקיץ אשתקד, רותי, מזל ואלחנן חסנו, אלמנתו ובניו של אברהם חסנו שנדרס למוות באוקטובר 2015 סמוך לחברון, מרים גל - אמה של אדל בנט שנפצעה בפיגוע שבו נרצחו בעלה אהרן והרב נחמיה לביא. "נחרדנו לגלות כי בתכנית בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית וכן במוסדות נוספים, ניתן לקבל ארבע נקודות זכות תמורת פעילות בארגונים רדיקליים", כתבו.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפעם הולכים עד הסוף": הכנות אחרונות לקראת פינוי עמונה
רעידת אדמה חזקה באיי שלמה: אזהרת צונאמי פורסמה באזור
רוסיה: צבא סוריה נצר אש במזרח חאלב כדי לאפשר פינוי אזרחים

משפחות שכולות מוחות נגד המועצה להשכלה גבוהה בשל מתן נקודות זכות לסטודנטים על השתתפות בארגוני שמאל, ירושלים. דצמבר 2016. יוני ריקנר
"סכין בגב". המשפחות השכולות מוחות/יוני ריקנר

הורים נוספים שהצטרפו לקריאה הם נטלי ייסייב רעייתו של אהרון יסייב שנרצח בפיגוע בת"א, סימונה יעקובוביץ שבנה בנימין, לוחם מג"ב, נרצח בצומת חלחול. דורון מזרחי אביו של החייל זיו מזרחי ושרה תחיה ביגל שאביה יעקב ואחיה נתנאל נרצחו שבוע לפני חתונתה. הם ציינו בין השאר את המוקד להגנת הפרט, שבשנים האחרונות הגן על 45 מחבלים בבג"ץ. "איננו מוציאם שום סיבה מדוע המועצה להשכלה גבוהה תכיר ותאשר מתן נקודת זכות לפעילות בארגון שתול המגן על מחבלים ומשפחותיהם ופועל גלוית נגד מדינת ישראל בוודאי כאשר הוא נהנה מתקציבי ענק מצד ממשלות זרות והקרן לישראל חדשה", כתבו. "מדוע סטודנט למשפטים בישראל צריך לקבל נקודות זכות אקדמיות על התנדבות בארגון פוליטי אנטי ישראלי שמגן על רוצחי יקירנו?".

"המשפחות השכולות מרגישות כאילו רצחו את יקיריהן בפעם השנייה", אמרה דבורה גונן. "מדובר באבסורד מתמשך שעל המל"ג להפסיק אותו לאלתר. אם היום סטודנטים יכולים להתנדב בארגונים שמחזקים רצח יהודים, אני חוששת כי הצעד הבא יהיה חריף יותר. האקדמיה הישראלית מבזה את רצח יקירנו ודמם של הנרצחים זועק מהאדמה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
התבקש לקיים דיון. ח"כ יעקב מרגי/מור שאולי

"ארז היה בן 18, הוא עמד לסיים את הישיבה, חזר הביתה והשיגו אותו המרצחים בצומת ליד עופרה", סיפרה חיה, אמו של ארז רונד שנרצח בפיגוע ירי ב-2002. "מאז אין לנו חיים והייתי רוצה שהמלגות האלו ילכו דווקא לאנשים כמו אחים שכולים, או לאנשים שמאמינים במדינת ישראל". ציפי גואלמן, אחותה של רינה דידובסקי, אם לשישה שנרצחה בפיגוע ירי בשנת 2000, הוסיפה: "אנחנו בטוחים שהמדינה צריכה להתמקד באוכלוסייה שצריכים לעזור לה ולא לעזור למי שרוצה לעזור לשונאים שלנו דווקא".

בין הפעילויות האקדמיות שעליהן מוחות המשפחות השכולות, נמצא שיתוף הפעולה של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית עם מרכז מינרבה לזכויות אדם. זאת, על רקע שיתוף הפעולה שלו עם הארגונים בצלם, הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל, גישה, המוקד להגנת הפרט, במקום ועמק שווה. בעקבות פעילות זאת הורתה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי לאנשי המשרד לנתק קשרים עם הארגון.

דיון בעבד אל עזיז מרעי שהואשם בסיוע ברציחתם של נחמיה לביא ואהרן בנט בפיגוע בסוכות של השנה שעברה, 6 בדצמבר 2016. נועם מושקוביץ
פלסטיני שמואשם בסיוע לרצח נחמיה לביא ואהרון בנט בבית המשפט/נועם מושקוביץ

המרכז מפעיל גם את תכנית "עמיתי זכויות האדם", במסגרתה משתתפים הסטודנטים בסמינר דו-שבועי המשלב לימודים והתנדבות וזוכים בתמורה למלגה ונקודות זכות אקדמיות. הסמינר "עוסק בהיבטים שונים של זכויות האדם בחברה הישראלית, בדגש על תפקיד ארגוני זכויות אדם", כאשר "החלק המרכזי של הקורס מתמקד בזכויות אדם בישראל: זכויות תכנון, זכויות חברתיות, זכויות המיעוט הפלסטיני בישראל, זכויות נשים וזכויות האדם בשטחים הכבושים". בין הארגונים שאיתם עובדת התכנית: א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט, בצלם, המוקד להגנת הפרט ורופאים לזכויות אדם.

תכנית "עמיתי אברט לצדק חברתי" מעניקה לסטודנטים מכמה מוסדות אקדמיים המשתתפים בה ארבע נקודות זכות, תמורת התנדבות בארגונים שונים, בהם עמותת "בלדנא" הפועלת נגד גיוס בני מיעוטים לצה"ל ולשירות לאומי.

שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"האקדמיה אינה כלי להטפה פוליטית". שר החינוך נפתלי בנט/לירון מולדובן

מלשכת שר החינוך ויור המל"ג נפתלי בנט נמסר בתגובה: "אקדמיה היא מוסד חינוכי ולא כלי להטפה פוליטית, והשר בנט לא יתן שתהפוך לכזה. בנט פנה בימים אלה לפרופסור אסא כשר על מנת שינסח קוד אתי לפוליטיזציה באקדמיה, זאת על מנת להסדיר את התנהלות המוסדות באשר לפעילות הפוליטית המתקיימת בתוכם. לכשיגובשו ההמלצות הן ייבחנו בקפידה".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר: "הגיע הזמן לשים סוף לאבסורד שבו ארגונים פוליטיים ואנטי ציוניים הפועלים במימון ממשלות זרות, נהנים מחיבוק והכרה של האקדמיה הישראלית. העובדה שניתן לזכות בנקודות זכות אקדמיות תמורת התנדבות בארגון בצלם, המוקד להגנת הפרט ובלדנא אינה רק בושה וכלימה לאקדמיה אלא גם מהווה חיזוק למסע הדה לגיטימציה נגד ישראל מבפנים. כעת, לאחר שהוקמה לאור דרישתנו ועדת בדיקה לבחינה בעיית הפולטיזציה באקדמיה, אנו מצפים שכלל התוכניות הפוליטיות יעברו בדיקה והתאמה מחודשת. תנועת אם תרצו לא תרפה עד שתופעת הפוליטיזציה באקדמיה תיפסק".

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "מרכז מינרבה לזכויות אדם הוא גוף אקדמי לא פוליטי, שנהנה ממוניטין בינלאומי, הפועל במסגרת האוניברסיטה העברית ומעודד הוראה ומחקר בתחום זכויות האדם במסגרת הפעילות שלו חושף המרכז אתהסטודנטים לעמדותיהם של ארגוני זכויות אדם שונים, כמו גם לעמדותיהם של גופי ממשלה רלוונטיים, אך אינו מעניק תמיכה לארגונים או לממשלה".

מלשכתו של ח"כ יעקב מרגי נמסר: "מכתבן של המשפחות הגיע ללשכתו של יו"ר הוועדה ולנוכח הדברים שצוינו במכתב בכוונתו של ח"כ מרגי לקיים דיון בוועדה לצורך בירור העניין".

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully