וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות במחנה הציוני: חברי סיעה דורשים להחרים את סמוטריץ'

חלק מחברי הסיעה, ובהם מרב מיכאלי וציפי לבני, דרשו להסיר את שיתופי הפעולה עמו עקב התבטאויותיו נגד הקהילה הגאה הנוגדות את ערכי המפלגה. מנגד, ח"כים אחרים מתעקשים להמשיך להגיש עמו הצעות חוק. סמוטריץ': "גם אם יחרימו אותי, אמשיך לשתף פעולה"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: סמוטריץ' נגד הקהילה הגאה, לפני כשנה)

חברי הכנסת של סיעת המחנה הציוני עוסקים בימים האחרונים בדיון נוקב סביב שאלת החרמתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) על רקע התבטאויותיו ועמדותיו, בעיקר בנושאי קהילת הלהט"ב. חלק מחברי הסיעה, כמו גם תאים פעילים במפלגה, דורשים מהח"כים שלא לשתף פעולה עם חבר הכנסת ודורשים שיסירו את חתימתם מחקיקה משותפת עם סמוטריץ'.

הוויכוח החל בישיבת סיעה שהתקיימה לפני כשבועיים. בסיומה, פנתה יו"ר הסיעה ח"כ מרב מיכאלי לחברי הכנסת בבקשה לשים לב לחתימה על הצעות חוק של חברי כנסת שמרוחקים מסולם הערכים של המפלגה, כדי לא להעמיד את הסיעה במצב שבו היא צריכה להצביע נגד הצעות שעליהן חתומים חברות וחברי הסיעה, וציינה את שמותיהם של סמוטריץ' וח"כ אורן חזן (הליכוד). ח"כ יוסי יונה שאל אם מדובר בהחלטת סיעה, וח"כ ציפי לבני השיבה: "יש מישהו שמתנגד לזה?". בשלב זה התפזרו חלק מהח"כים מהישיבה ולא הועלו התנגדויות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הצעה על קצבת נכות של ח"כ גילאון עברה - והוא בכה בהתרגשות. צפו
נתניהו לנשיא הולנד: "תבטל את ועידת השלום - ואפגוש את אבו מאזן"
חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
בשבוע הבא מתכננים צעירי המפלגה לקבל החלטה סיעתית ולא לשתף פעולה עם סמוטריץ. ח"כ מיכאלי/נועם מושקוביץ

הוויכוח התעצם בעקבות הצעת חוק משותפת של חיליק בר וסמוטריץ', המהווה תיקון לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל וקובעת מענק שנתי מיוחד לעיר. השבוע ניגשה מיכאלי לבר במליאה וביקשה ממנו להסיר את חתימתו מהחוק המשותף ולהגיש את החוק בנפרד. בר סירב, ובינתיים החתים ח"כים נוספים מהסיעה - בהם איציק שמולי, איתן ברושי ורויטל סויד - על הצעת החוק. בר אמר למיכאלי כי הוא לא מאמין בחרמות וכי מדובר בחוק ענייני וחשוב ולכן הוא ישתף פעולה עם סמוטריץ'.

בשבוע הבא מתכננים צעירי העבודה ליזום דיון בסיעה ולדרוש לקבל החלטה סיעתית שלא לשתף פעולה עם סמוטריץ'. כפי שפורסם בעבר בוואלה! NEWS, גם החוג הגאה במפלגת העבודה יצא נגד שיתופי פעולה עמו ותקף בעבר בחריפות את ח"כ שמולי על כך, בטענה ש"שיתופי פעולה מעין אלה נותנים לשנאה ולבורות שהוא מפיץ לגיטימציה ציבורית שמסכנת אותנו כקהילה". שמולי דחה אז את הדרישה וטען כי למרות שהוא מתנגד נחרצות לעמדותיו של סמוטריץ' בנושאים רבים, אין לאמץ דרך של חרמות ולא צריך להיות מניע לשתף עמו ועם אחרים פעולה כדי לקדם חקיקה חברתית.

ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצבעה טרומית על חוק ההסדרה. הכנסת, 5 בדצמבר 2016. בני דורון, דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"אשתף פעולה עם המחנה הציוני גם אם מיעוט קטן וצעקני יקבע את הטון". סמוטריץ/מערכת וואלה! NEWS, בני דורון, דוברות הכנסת

חכ סמוטריץ' אמר בתגובה לוואלה! NEWS: "אני אדם ענייני מאוד ומשתף פעולה עם כל הח"כים מכל הסיעות כשיש הסכמות ומתווכח ויודע לעשות זאת בצורה נוקבת מאוד כשאין הסכמות. יש לי שיתופי פעולה נהדרים עם כל חברי הבית לרבות הרוב המוחלט של המחנה הציוני ואני מכיר את רובם הגדול כאנשים ענייניים שטובת מדינת ישראל לנגד עיניהם ויודעים לנהל ויכוח מכובד. גם אם מיעוט קטן צעקני ופרובוקטיבי יקבע את הטון והם יחרימו אותי, אני אמשיך לשתף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully