וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שני בני אדם נהרגו בקריסת מנהרה במזרח רצועת עזה

7.12.2016 / 23:32

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, ישנם גם פצועים באירוע, המצטרף לקריסות נוספות שהתרחשו בתקופה האחרונה, בין השאר בעקבות מאבק המצרים במנהרות ההברחה לסיני. בתחילת השבוע אותרו שלוש גופות במנהרה שהתמוטטה בדרום עזה

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(בווידיאו: עבודות הפרויקט למניעת חפירת מנהרות מעזה לשטח ישראל)

שני בני אדם נהרגו הערב (רביעי) וכמה אחרים נפצעו בהתמוטטות מנהרה במזרח רצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. בתקופה האחרונה נרשמו כמה מקרים של קריסת מנהרות ברחבי הרצועה, בין השאר בעקבות פעולת המצרים נגד מנהרות ההברחה מחצי האי סיני ואליה.

בתחילת השבוע אותרו גופותיהם של שלושה מתוך ארבעה נעדרים בהריסות מנהרות הברחה בין עזה לבין מצרים. על פי הדיווח, שפורסם באתר חמאס, הארבעה נכלאו במנהרה שקרסה בעקבות הצפתה במים על ידי צבא מצרים.

לפני כחודש וחצי נהרגו כמה פעילי חמאס בקריסות של מנהרות ברצועת עזה בהפרש של ימים בודדים. בהודעה מטעם גדודי עז א-דין אל-קסאם נמסר אז כי הפעילים מתו בתאונות במהלך "הכנות לעימות מול הצבא הישראלי". עוד נמסר בהודעת הארגון כי "דם השהידים יאיר את הדרך לשחרור פלסטין, והאש שלהם תכלה את הכובשים עד שיעזבו את הארץ".

עוד בוואלה! NEWS:
באישון לילה, מהשטח האווירי של לבנון: השיטה החדשה של התקיפות בסוריה
חוק ההסדרה אושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת
הצעה על קצבת נכות של ח"כ גילאון עברה - והוא בכה בהתרגשות

סיכום משדר מנהרות- ראיונות עם תושבי עוטף עזה. מערכת וואלה!
פעילי חמאס במנהרה ברצועת עזה/מערכת וואלה!

לאחרונה החליט משרד הביטחון על עריכת מכרז חוזר להקמת קיר תת-קרקעי בעומק של עשרות מטרים בעל חיישנים מתקדמים, שימנע חפירת מנהרות לשטח ישראל. זאת בשל בעיה משמעותית שהתגלתה בתמחור הנמוך שערך המשרד לפרויקט הענק. בתגובה רשמית ממשרד הביטחון הובהר כי "ההליך המכרזי נמצא בעיצומו".

מאז מבצע "צוק איתן" חשפו בצה"ל שתי מנהרות שנחפרו מרצועת עזה לישראל. גורמים בזירה הדרומית העריכו כי לא מדובר בשתי מנהרות חדשות אלא בהסתעפויות של תוואי מנהרות שכבר נחשפו במהלך המבצע ושהכוחות בשטח לא הצליחו להשמיד אותן. במקביל, קיימת הערכה כי יש עוד כמה מנהרות התקפיות של חמאס שנחפרו לשטח המדינה ועדיין לא נחשפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully